Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Kovi »

Wij gaan zoals het er nu uitziet, van 2 mei t/m 17 mei naar de VS. We eindigen in de buurt van Omaha (Fremont) - Nebraska ivm een gepland bezoek daar, vliegen ook vanaf Omaha naar huis.

Ons idee nu is:
2 mei vlucht Denver
3 t/m 9 mei vanaf Denver via Estes NP naar South Dakota - Mount Rushmore/Rapid City
9 t/m 12 mei Valentine Nebraska
12 mei naar Fremont via de Sand dunes

In totaal 10 dagen om van Denver naar Fremont te gaan.
We hebben overwogen om via Rapid City te vertrekken, alleen kunnen we vanaf die locatie geen huurauto vinden. Daarom nu Denver gekozen.
Huurauto is geboekt - kan kosteloos geannuleerd worden. Vliegtickets nog niet geboekt.

Is een trip naar Estes NP op 3 en 4 mei aan te raden? Dit ivm de temperaturen en mogelijke sneeuwval in die periode. Wie heeft tips voor ons daarin?
We staan ook open voor eventuele andere route suggesties.
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een gok in mei, maar ik denk dat ik toch een bezoek aan Rocky Mountain NP zou overwegen (Estes Park is geen park maar de plaats bij de ingang aan de oostkant van het NP). Sneeuwval lijkt me niet het grootste probleem, maar er zal - zeker op de hoger gelegen delen - nog wel sneeuw liggen waardoor veel trails (en de Trail Ridge Road) nog niet open zijn.

Ik denk dat je eind april wel een aardig beeld hebt van de omstandigheden. Maak een plan b voor als je er echt niets kunt doen.
Volgens deze site is mei een geweldige periode om te gaan.

Mocht je niet naar RMNP gaan dan is wat meer tijd in South Dakota niet gek.
En als je het niet erg vindt om veel extra kilometers te maken zijn er misschien wel meer mogelijkheden. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van jullie interesses. Wij reden in 2017 via Laramie naar RMNP en dat vonden we een leuke plaats. Het Wyoming Territorial Prison State Historic Site was ook leuk om te bezoeken (zie hier voor ons verslag).

Misschien heeft @Loek nog meer tips.

Ik zie dat je in een ander topic al een deels overlappend bericht hebt geplaatst, het is handiger om al je vragen in hetzelfde topic te houden.

Marianne
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Kovi »

Onze planning tot nu toe:

2 mei aankomst Denver
3 mei Estes Park
4 mei Estes Park
5 mei rijden naar Keystone SD
6 mei Keystone SD
7 mei Keystone SD
8 mei Keystone SD
9 mei Rijden richting Nebraska, overnachten omgeving Valentine
10 mei Activiteit op de Niobrara river (omgeving Valentine)
11 mei Richting Fremont, waar wij blijven tot de terugvlucht.

Hoe we de dagen in Keystone invullen weten we nog niet, maar willen vanuit 1 plek een aantal zaken bekijken (Mount Rushmore en crazy horse iig). We hebben daar 3 volle dagen voor. Eventueel nog een optie om daar 2 volle dagen van de maken, om tussen RMNP en Keystone nog een tussenstop te doen en bijvoorbeeld Fort Robinson te bezoeken. Wyoming klinkt goed, maar qua kilometers vinden we dit wel redelijk aan de max. Voor ons geen probleem, maar er gaat nog een puber mee die het niet fijn vindt om elke dag vele kilometers te rijden. Eventueel nog andere suggesties?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Martin & Marianne »

Fort Robinson zegt me niets, maar je kunt inderdaad wat meer tijd nemen voor het stuk naar Keystone als RMNP niet echt te doen is.
Wij bezochten Fort Laramie en de sporen van de huifkarren bij Guernsey. Je kunt ook naar Scottsbluf.
En misschien zijn Fort Collings en Cheyennne aardig om te bezoeken. Laramie is trouwens maar een uur extra rijden, maar het is inderdaad wel om.
Wij bezochten in Hot Springs het Mammoet museum, dat is een aanrader.

Drie volle dagen Black Hills lijkt me niet gek; wij hadden er twee dagen en hadden geen tijd voor Badlands.

Marianne
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Loek »

Martin & Marianne schreef:
19 mar 2022, 18:48

Misschien heeft @Loek nog meer tips.
Inderdaad is het nog te vroeg voor Rocky Mountain NP, er ligt dan nog veel sneeuw en een rit door het park zal niet kunnen omdat Trail Ridge Road dan nog dicht is.

Fort Robinson is een bezoekje waard, ook voor een overnachting. Als het lukt moet je een van de officiers woningen boeken, al zijn die vaak snel uitverkocht.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Kovi »

@Loek zou jij dan adviseren om Estes Park dan helemaal over te slaan, of is het evengoed nog interessant om daar 1 nacht van te maken?
Dank voor de tip van de officierswoningen, alleen kom ik er nog niet helemaal uit waar ik die kan boeken - de website http://outdoornebraska.gov/fortrobinson/ kan ik niet laden, mogelijk omdat ik vanuit Nederland op de site benader. Maar ik ga op onderzoek uit, ziet er leuk uit!
Laatst gewijzigd door markro op 26 mar 2022, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, quote is verwijderd.
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Old Faithful »

Je kunt natuurlijk vpn gebruiken. Alternatief is de Epic browser. Daarmee kun je rechtsboven een Amerikaans IP-adres kiezen en dan lukt het wel.
epic.jpg
epic.jpg (11.42 KiB) 2698 keer bekeken
Succes.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Loek »

Estes Park s een leuk dorpje om te bezoeken als je daar toch in de buurt bent. Maar als het je gaat om Rocky Mountain NP denk ik dat je beter een andere (latere) tijd van het jaar kunt gaan. Maar je kunt mazzel hebben, en meerder begaanbare wandelroutes vinden als het een warm voorjaar is.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Kovi »

Wij zijn nu in Keystone SD. Gisteren in RMNP geweest en volop sneeuw!! Met de 4wd prima te doen, alleen de geplande wandeling rondom Bear lake was niet te doen: het pad was door dik pak sneeuw niet meer te zien. Wel een stukje de andere kant op kunnen wandelen, fantastisch in de sneeuw!! En gelukkig klaarde het in de middag wat op, waardoor we ook nog wat van de bergtoppen hebben kunnen zien. Kan niet wachten om dit ook eens in de zomer te zien!

Onderweg naar SD via Fort Robinson gegaan, met een overnachting in Scottsbluff. Fort Robinson was nog grotendeels gesloten, maar het museum en een aantal gebouwen waren wel te bezichtigen. We waren aangenaam verrast.

We hebben hier in Keystone nu 4 nachten, 3 volle dagen dus. Op de planning:

- 1 dag Custer state park en Mount Rushmore
- 1 dag richting Deadwood
- 1 dag Badlands

Hebben jullie nog tips voor ons bezoek aan de Badlands?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door Martin & Marianne »

Wel een bijzondere ervaring, zoveel sneeuw nog!
Mooi dat jullie toch wel iets hebben kunnen zien van het park.

Voor Badlands zou je eens hier kunnen kijken. Ik neem aan dat je de NPS-site kent? Zie bijvoorbeeld hier: https://www.nps.gov/badl/planyourvisit/things2do.htm. Een beozek aan het visitor cnete is ook een goed startpunt.
Ik zie Crazy Horse niet meer staan in je planning; wij vonden dat erg indrukwekkend.
Wij hebben met de kinderen in South Dakota aan gold panning gedaan. Ik denk dat wij ergens een foldertje hadden gevonden met een adres waar dat kon. Misschien kom je tussen de folders nog wel andere leuke dingen tegen, dus let daar eens op bij hotels en restaurant.
En wij hadden er slecht weer, maar bij goed weer is Sylvan Lake ook een mooie m.

Marianne
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door laanvdj »

Wij zijn 4/6 in Estes Park met een bezoek aan RMNP, hopelijk zijn de wegen dan begaanbaar. Fingers crossed. We gaan daarna ook 5 dagen naar de Blackhills. Wij willen onderweg een bezoekje aan Carhenge, is dit de moeite waard. Weet dit iemand?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Kovi: tips gevraagd route reis in mei 2022 Colorado/South-Dakota/Nebraska.

Bericht door markro »

Het is al weer heel wat jaren geleden dat wij Carhenge bezochten, het was in 2004. Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar ik zie dat er een website van is.
Als je er in de buurt bent, is het best leuk om daar een bezoekje aan te brengen.

Hierbij de link naar ons reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
en dan op: DAG 22 - zondag 27 juni 2004.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer