Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
mamavan3boys
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2016, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door mamavan3boys »

Voor de experts. Hoe zit het qua veiligheid in Detroit, en heeft er iemand wellicht ook tips waar we het beste zitten voor de overnachting?

Elke keer als we naar USA gaan, komen we er weer achter hoe ‘veilig’ we zijn opgegroeid in NL en hoe naief we elke keer weer zijn.

Zo heb ik al een keer als vrouw vroeg in de avond alleen de metro en vervolgens een stuk door Oakland gelopen nadat ik de huurauto had weggebracht, zodat onze man bij de kinderen kon blijven. De trip voelde absoluut niet relaxed en ik heb me gelukkig snel bij een groepje toeristen aangesloten om de rest van de route naar het hotel te lopen.

Verder zijn we ook al eens in een massa hysterie terecht gekomen op 4th july in Philadelphia. Op het moment dat dat uitbrak wisten we niet dat het hysterie was, maar was er zoveel paniek ivm de eerdere aanslag in Boston. (https://www.nbcphiladelphia.com/news/lo ... 08552/?amp)

En zo worden we er dus elke keer mee geconfronteerd dat wij in een zeer relatief NL wonen (zelfs waar ik beroepsmatig als politieagent in aanraking mee kom).

Ik wil het deze keer goed doen, dus iemand die tips heeft waar we het beste kunnen overnachten en wat we absoluut moeten mijden.

Ik ben al op internet aan het zoeken, maar daar staan ook veel oudere artikelen. Ik zou graag wat meer up to date ervaring/ informatie willen weten.
Laatst gewijzigd door markro op 08 feb 2022, 03:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Detroit veilig

Bericht door hemmie »

Toen wij een paar jaar geleden in Detroit waren sliepen we in een buitenwijk, overdag wel door downtown gelopen. Voelde me daar gewoon veilig.
Terug in Texas!
Gast

Re: Detroit veilig

Bericht door Gast »

Sowieso is de gouden tip om je ogen open te houden: Veel valt op te maken uit hoe de buurt eruit ziet: ligt er veel vuil op straat, zijn de trottoirs minder schoon cq onderhouden, lijkt het alsof de auto meer waard is dan het huis, veel bling bling en hangen er veel mensen rond op straat, dan is het over het algemeen niet heel veilig.

Mijn tip; ga naar het visitor center, zij kunnen je wijzen op de (on)veilige buurten en waar je kunt overnachten zonder teveel problemen. :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Detroit veilig

Bericht door kastelke »

Er is hier in het verleden al veel over geschreven. Misschien kan je dat vinden via de zoekfunctie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Detroit veilig

Bericht door mtl »

Via google kun je ook wel uitzoeken welke plekken wel of niet veilig zijn voor een mama en haar drie boys.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door gera_r »

In 2011 hadden we een hotel in Dearborn, omdat we hier sowieso wilden zijn vanwege Henry Ford Museum en Greenfield Village (aanraders!!). Van onveilige situatie staat me niets bij en kan ik ook niets terugvinden in mijn verslagen. Detroit zelf hebben we vermeden...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door Ing »

Detroit vind ik niet vergelijkbaar met een hele hoop andere steden in de VS, vanwege de bijzondere geschiedenis en stedelijke structuur van de stad. De stad is van 2 miljoen inwoners naar 700.000 gegaan en voornamelijk minder welvarende Afro-Amerikanen zijn overgebleven. Downtown is veilig zat om te verblijven, maar mijn advies is om 's avonds niet buiten Downtown teveel de wijken rondom het centrum in te reizen.

Detroit is vanuit stadsgeografisch oogpunt (mijn vakgebied) razend interessant, maar ook een treurig slachtoffer van de teloorgang van de autoindustrie, rassenrellen en de grote kloof tussen arm en rijk. Laat je nog misleiden door het opgeknapte downtown, de stad heeft heel veel inwoners moeten inleveren. Dit heel veel gevolgen gehad, een daarvan is dat het heeft gezorgd voor minder inkomsten in belastingen. Dit heeft tot gevolg dat heel veel essentiele diensten in Detroit tot een minimum zijn beperkt. Denk aan bijv politie, afval ophalen, maar ook scholing en ondersteuning voor de zwakkeren in de samenleving.

Ga je naar Detroit? Mijn advies is om dan overdag een langs bijv het Heidelberg project te rijden of wel een rondje te rijden door de wijken buiten het centrum. Ontdek wat het vertrek van ruim 1 miljoen inwoners doet met een stad.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door matthijst »

Het centrum is prima te doen.
Daar zitten ook de meest interessante dingen.
Verder inderdaad Heidelberg en Motown Museum.
Het is een vervallen stad, maar overdag kan je er prima lopen.
Vond de stad verder niet heel veel aan, omdat er zoveel leeg staat.
''s Avonds naar een concert van Drake geweest en nog langs 8 Mile van Eminem gereden :)
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
tombreuk
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2023, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door tombreuk »

Ik woon nu 2 jaar in detroit, downtown is voor mannen en groepen veilig. Mijn vriendin vind het als ze in haar eentje is niet prettig. Snachts moet je je wel beperken tot de hoofdstraten.

Buiten downtown om is het niet veilig. er zijn verschillende wijken die ik voor toeristen echt niet aanraad. De toeristische trekpleisters zijn prima en heel erg leuk, maar een tripje naar 7 of 8 mile om te "kijken hoe het daar is" is echt niet veilig.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door katrienenluc »

@tombreuk
tombreuk schreef:
22 nov 2023, 14:15

Buiten downtown om is het niet veilig.
Tot waar bedoel je dan dat het onveilig is? Wij hebben een Fairfield Inn geboekt in Livonia, net om niet in de stad of net errond te logeren.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe zit het qua veiligheid in Detroit?

Bericht door Trom »

Ik zou gewoon eens wat googelen op zoekterm: How safe is Livonia Detroit.
Je komt dan o.a. uit op:
. Dan ziet het er ok uit.
Toch zijn er per wijk ook verschillen:
Zo zijn er veel leuke gegevens te vinden, die je kunnen helpen.
Ik gebruik ook graag b.v. de zoekterm "locatie" in de reviews van booking en tripadvisor.
Als mensen zich niet veilig voelen komt dat er vaak wel uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer