Tip gevraagd! Kerst / Oud en nieuw 2023 in regio Cleveland / Buffalo / Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
nada1576
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2011, 14:07

Tip gevraagd! Kerst / Oud en nieuw 2023 in regio Cleveland / Buffalo / Chicago

Bericht door nada1576 »

Hallo allemaal,

Wij (2 volwassenen en een jongvolwassene van 17) zijn aan het kijken of we kerst / oud en nieuw 2023 in Amerika kunnen vieren en het liefste in een wat sneeuwzeker gebied. We zitten daarom te kijken naar de regio's Cleveland, Buffalo en Chicago. Het liefste willen we een directe vlucht, dat mag dus ook op een Detroit of een andere stad zijn en dat we van daaruit ergens naar toe rijden.

Heeft een van jullie tip waar we op moeten letten? En welke plaatsen (hoeft dus niet per se in een grote stad te zijn, daarbuiten mag zeker ook) En waar we betrouwbare vakantiehuizen kunnen boeken? Ik vind het lastig om ergens te beginnen, heb al wel gekeken naar vakantiewoningen maar ik kan niet zo gauw vakantie resorts vinden. Of zijn er websites die dat soort reizen aanbieden? Of kennen jullie gezinnen bij wie we welkom zouden zijn? Andere suggesties voor steden / regio's zijn ook welkom!

Uiteraard is alles nog onder voorbehoud vanwege die rottige corona.

Alvast enorm veel dank!
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Tip gevraagd! Kerst / Oud en nieuw 2023 in regio Cleveland / Buffalo / Chicago

Bericht door GoBucks »

Cleveland is niet echt sneeuw zeker hoor. Helemaal niet deze winter, het was 12 graden boven nul.
Sneeuw zekerder is Michigan, rond Traverse City bijvoorbeeld, of de UP. Zie hier bijvoorbeeld, net ten noord oosten van Traverse City: https://www.boynemountain.com/current-conditions.
Dat is niet erg ver vanaf Detroit.
Chicago: het is natuurlijk voor iedereen anders, maar een aantal jaren geleden ben ik ooit rond Thanksgiving (eind november) in Chicago geweest. Echt waardeloos om daar downtown rond te lopen met een gure, koude wind vanaf lake Michigan. Dan is de lente/zomer/herft toch veel beter!

Buffalo... weet ik verder weinig van, maar zou dan zelf toch liever ietsjes verder rijden en naar Toronto gaan.

Edit, nu ik er aan denk: Minneapolis en omgeving is meer sneeuw zeker. Afgelopen weekend de NHL Winter Classic. Een ijshockey wedstrijd maar dan buiten. Temperatuur bij de puck drop: -21 graden celcius (-7 F).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer