Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

michelly schreef:
17 sep 2021, 10:35
https://www.michelly.nl/ (michelly)
https://www.lochnora.nl/ (felicitas)
Om je even een handje te helpen :wink:
Michelly: Heel fijn die links 😊
Thx!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door IngridZw »

Minonbos schreef:
17 sep 2021, 01:44
Ik zie een stippellijn in GoogleMaps —> Pinnacles Entrance Station naar Rockyford is - denk ik - weg door het park —> vanaf hier (Rockyford) naar Deadwood via 44.
Na de Pinnacles Entrance Station blijf je de 240 volgen. Die leidt je door het park. Dan de afslag naar Interior en daar pak je vanzelf de 44. (Rockyford ken ik niet maar volgens mij ligt dat veel zuidelijker.) Na het binnenrijden van Rapid City heb je de keuze om via de Interstate naar Deadwood te rijden maar je kunt ook de 44 blijven volgen tot je een richtingaanwijzer ziet naar Deadwood. Je hebt dan
een mooiere route.
Minonbos schreef:
17 sep 2021, 01:44
Deadwood —> Spearfish (WY24) —> Devil’s Tower —> Sheridan (I90) —> Shell Falls (US14) —> Cody (US14) —> Alle reistijden bij elkaar opgeteld - volgens GoogleMaps - is zo’n 7 uur = idd een beetje veel op 1 dag.Waar een overnachting in te plannen?
Op de manier is het zeker een lange rit. Na Deadwood hadden wij een tussenovernachting in Sheridan. Je hebt dan genoeg tijd om de bezienswaardigheden onderweg op je gemak te bekijken. Wij hebben bv nog de wandeling gemaakt rondom Devil's Tower.

Ik heb geen reisverslagen gepost op het forum maar we hebben wel dezelfde route gereden. Ik kan dus onze ervaringen delen en ook tips geven. Wat ik je sowieso kan beloven is dat het een fantastische reis wordt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Old Faithful »

Om het nog iets moeilijker te maken. :wink: Je kunt ook Us14a nemen. Dat is ook een heel mooie route en je komt dan langs Bighorn Canyon N.R.A.
Ik ken helaas de route via Shell Falls niet, dus kan ik de vergelijking niet maken.

Een bezoek aan Devils Tower vond ik de moeite waard.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Old Faithful schreef:
19 sep 2021, 14:14
Om het nog iets moeilijker te maken. :wink: Je kunt ook Us14a nemen. Dat is ook een heel mooie route en je komt dan langs Bighorn Canyon N.R.A.
Ik ken helaas de route via Shell Falls niet, dus kan ik de vergelijking niet maken.

Een bezoek aan Devils Tower vond ik de moeite waard.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Goedenavond Old Faithful,
Bighorn Canyon N.R.A. is prachtig wat ik zie op internet.
Maar ja, je moet (moeilijke) keuzes maken en wij gaan tijdens deze rondreis ook naar Black Canyon of the Gunnison National Park en kiezen daarom nu toch voor de watervallen bij Shell.
Dank voor het meedenken!
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
08 sep 2021, 18:03
Vliegen op Denver is wellicht goedkoper.
Goedenavond Marianne,
Ter info: Ik heb optie Denver bekeken = 1 overstap, helaas - op dit moment - niet goedkoper dus willen wij toch op SLC vliegen
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
08 sep 2021, 18:03
Als je een rondje Denver doet is RMNP op het laatst handig - dat kan zowel met de klok mee of tegen de klok in, ik zou het laatste doen - omdat je dan inmiddels al aan de hoogte bent gewend.
Als je vanuit Denver tegen de klok rijdt doe je toch eerst RMNP aan …
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

IngridZw schreef:
18 sep 2021, 23:08
Minonbos schreef:
17 sep 2021, 01:44
Ik zie een stippellijn in GoogleMaps —> Pinnacles Entrance Station naar Rockyford is - denk ik - weg door het park —> vanaf hier (Rockyford) naar Deadwood via 44.
Na de Pinnacles Entrance Station blijf je de 240 volgen. Die leidt je door het park. Dan de afslag naar Interior en daar pak je vanzelf de 44. (Rockyford ken ik niet maar volgens mij ligt dat veel zuidelijker.) Na het binnenrijden van Rapid City heb je de keuze om via de Interstate naar Deadwood te rijden maar je kunt ook de 44 blijven volgen tot je een richtingaanwijzer ziet naar Deadwood. Je hebt dan
een mooiere route.
Minonbos schreef:
17 sep 2021, 01:44
Deadwood —> Spearfish (WY24) —> Devil’s Tower —> Sheridan (I90) —> Shell Falls (US14) —> Cody (US14) —> Alle reistijden bij elkaar opgeteld - volgens GoogleMaps - is zo’n 7 uur = idd een beetje veel op 1 dag.Waar een overnachting in te plannen?
Op de manier is het zeker een lange rit. Na Deadwood hadden wij een tussenovernachting in Sheridan. Je hebt dan genoeg tijd om de bezienswaardigheden onderweg op je gemak te bekijken. Wij hebben bv nog de wandeling gemaakt rondom Devil's Tower.

Ik heb geen reisverslagen gepost op het forum maar we hebben wel dezelfde route gereden. Ik kan dus onze ervaringen delen en ook tips geven. Wat ik je sowieso kan beloven is dat het een fantastische reis wordt.


Hi Ingrid,
Wederom dank voor je reactie.
Ik zie op GoogleMaps dat de 44 uiteindelijk overgaat in US-385 N naar Deadwood.
Ter info: Net ook gekeken op Maps —> Rockyford ligt inderdaad zuidelijker, 23 mijl ten zuiden van Scenic.
Deadwood en Sheridan lijken me leuke plaatsen om te overnachten, beiden een historisch centrum 😊
Heb jij tips where to stay?

Iets anders: In principe willen wij onze rondreis in Salt Lake City beginnen = non-stop vlucht 😊

Wij hadden eerst nog het idee om Salt Lake City & Denver als stad te bekijken maar Salt Lake City trekt ons niet zo wat wij op internet zien en in Denver hadden wij Lower downtown wel willen aandoen maar waarschijnlijk zullen wij vergelijkbaars tegenkomen in onze reis, toch?

Nu ook de vraag: Doen wij het “rondje” tegen de klok in (richting Moab) of met de klok mee (richting Grand Teton N.P.)?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door IngridZw »

Het maakt in principe niks uit in welke richting je het rondje rijdt. Ik weet niet in welke periode jullie gaan, maar reis je vroeger in het jaar dan Yellowstone/Grand Teton op het laatst en ga je later dan Grand Teton/Yellowstone aan het begin van de route. Tenminste als je op SLC vliegt.

In Deadwood hebben we overnacht in Hampton Inn. Niet de goedkoopste maar volgens mij hadden we toen een aanbieding. Ik zou het laten afhangen van het budget als je een hotel kiest. De meeste hotels/motels in Deadwood hebben sowieso goede recensies.
In Sheridan hebben we overnacht in Mills Inn. Prima hotel en dicht bij een Wallmart. Sheridan hebben we trouwens puur als overnachtingsplaats gebruikt. Voor de rest heeft de stad niet veel te bieden.

We zijn zowel in Denver als in Salt Lake City geweest. In Denver is de 16th street mall wel leuk om door te wandelen, en we waren er met Independence Day (dus veel vuurwerk). Verder vonden we de stad niet heel bijzonder.
Salt Lake City hebben we ons goed vermaakt. Wij vonden de Mormon Temple Square interessant om te bezoeken en verder hebben we een tijd doorgebracht in een prachtig aangelegd winkelcentrum te weten City Creek Center. Dit ligt vlakbij Temple Square.
Wat betreft de sfeer vonden we de kleinere plaatsen o.a. in South Dakota, Jackson bij Grand Teton, Cody en sommige stadjes in Colorado leuker. De mensen die we daar tegenkwamen waren ook heel vriendelijk en gastvrij.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Minonbos schreef:
19 sep 2021, 19:53
Martin & Marianne schreef:
08 sep 2021, 18:03
Als je een rondje Denver doet is RMNP op het laatst handig - dat kan zowel met de klok mee of tegen de klok in, ik zou het laatste doen - omdat je dan inmiddels al aan de hoogte bent gewend.
Als je vanuit Denver tegen de klok rijdt doe je toch eerst RMNP aan …
Dat kan, maar ik vind het wel mooi door het park heen te rijden. Op de route vanaf Moab kun je bij Grand Lake het park binnen rijden en dan naar Estes Park rijden. Als je vanuit Denver richting South Dakota rijdt bezoek je het park vanuit Estes Park, maar kost het meer tijd als je ook de westkant wilt bezoeken.

Wat de richting betreft: misschien goed om te kijken hoe de weekenden vallen, of kijk naar de beschikbaarheid van de accommodatie. En het is inderdaad ook afhankelijk van wanneer je gaat. In september kan het in RMNP erg koud maar ook erg druk zijn (herfstkleuren, elk rut), Moab kun je vanwege de hitte het beste zo laat mogelijk doen als je in het najaar gaat, of zo vroeg mogelijk als je in het voorjaar gaat.

Jackson is een erg leuke plaats, Estes Park ook wel. Wij zijn ook eens kort in Fort Collins geweest, dat leek ook leuk.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Diederik52 »

Martin & Marianne schreef:
21 sep 2021, 14:51
In september kan het in RMNP erg koud maar ook erg druk zijn
Dit jaar was het in Estes Park in de 2e week van september boven de 30 Celsius en zonnig.... Weliswaar niet RMNP zelf maar toch.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Old Faithful »

En in 2010 hadden wij op 10 september bij Bear Lake lichte sneeuw en een temperatuur net boven nul. Het kan dus vriezen of dooien. :wink:
Groet,

Old Faithful
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Goedemorgen,
Wederom dank voor jullie reacties.

Met behulp van Forumleden/reisverslagen 🙏 de volgende route gemaakt.
Deze rondreis hopen wij in juni 2022 te doen, moet VS wel de volledig AstraZeneca gevaccineerden toelaten🤞
- Amsterdam - Salt Lake City
- 1 nacht: Spanish Fork (= tussenstop)
- 2 nachten: Moab (Arches N.P.)
- 1 nacht: Monument Valley
- 1 nacht: Durango via Mesa Verde N.P.
- 2 nachten: Montrose via Million Dollar Highway (Black Canyon of the Gunnison N.P.)
- 3 nachten: Estes Park via Nederland (Trial Ridge Road)
- 2 nachten: Keystone via Fort Collins (Avondceremonie Mount Rushmore, Custer State Park incl. Crazy Horse, Badlands N.P. via Wall)
- 1 nacht: Deadwood via 240 & 44 (In een historisch hotel)
- 1 nacht: Sheridan (= tussenstop) via Devils Tower
- 3 nachten: Cody via Shell Falls/US14 (Chief Joseph Scenic Byway & Dead Indian Summit Overlook)
- 4 nachten: West Yellowstone (En route: Beartooth Highway, eventueel ook: Mammoth Hot Springs, Boiling River Hot Springs)
Vanuit West Yellowstone: Grand Prisma Spring Overlook, Morning Glory Pool, Upper Geyser Basin, Old Faithful, Continental divide bij Isa Lake - elevation 8391 - , Uncle Tom’s Trial, Grand Canyon of Yellowstone
- 3 nachten: Colter Bay Village (Grand Teton N.P.)
- 1 nacht: Jackson (Mormon Row Historic District, Antelope Flats Road, Moose)
- 1 nacht: Logan (Bear Lake & Logan Canyon National Scenic Byway)
- 1 nacht: SLC

Totaal: 27 nachten

Heb nog 1 nacht in te plannen 😊 —> Keystone?

Wat vinden jullie van route en voorstel 1 nacht extra Keystone?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door IngridZw »

Je rijdt op de 1ste dag na aankomst in Salt Lake City gelijk na Spanish Fork ?
Schrijf de route eens in een van - naar manier. Dus op deze manier:
Dag 1 - Amsterdam - Salt Lake - Spanish Fork
Dag 2 - Spanish Fork - Moab
Dag 3 - Moab
Dag 4 - Moab - Monument Valley
Dag 5 - MV - Durango via Mesa Verde
Enz. Enz.

Dat maakt het een stuk overzichtelijker. Als je dan de activiteiten erbij schrijft die je op welke dag wilt ondernemen wordt het voor je zelf en voor ons duidelijker. Nu lijkt het bijv. alsof je op de volle dag Keystone ook naar Badlands wilt terwijl je dat park ook prima de volgende dag kunt bezoeken. Dus van Keystone via Wall en Badlands naar Deadwood.
En wil je bijv. de Chief Josepth Byway heen en terug rijden vanuit Cody of op weg naar Yellowstone.

En de Trail Ridge Road rij je niet via Nederland (als je van Montrose komt) maar via Grand Lake. Het is trouwens wel aan te raden om daar een overnachting te plannen of iets eerder bijv. in Leadville zodat je ook voldoende tijd hebt voor de Trail Ridge Road.

Welke accommodatie zoek je in Colter Bay Village.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is eigenlijk wel zo mooi om alles per dag in een van/naar schema te zetten, dan zie je beter hoe de reisdagen zijn en waar je meer tijd hebt.
Je wilt niet overnachten in Salt Lake City maar naar Spanish Fork rijden, of heb je in beide plaatsen een overnachting gepland?
Bij Moab is zoveel te zien en te doen dat er over het algemeen (minimaal) 3 nachten wordt aangeraden. Dat geeft je ook tijd voor Canyonlands NP, en Dead Horse Point SP, en voor bijvoorbeeld een jeep tour, raften, de Corona Arch etc.
Als je naar Mesa Verde gaat is een overnachting in het park wel mooi, dan kun je eventueel 's morgens nog een tour doen.
Voor mij zouden twee nachten Montrose niet nodig zijn, voor de Black Canyon of the Gunnison heb je niet heel veel tijd nodig. Wij zijn er nu twee keer geweest (de tweede keer om het nog een kans te geven) maar zijn er niet echt heel erg enthousiast over. Maar ik weet dat er ook mensen heel enthousiast over zijn. Maar dan nog, als je niet veel gaat wandelen is een halve dag volgens mij wel voldoende.
Je zou die tijd beter kunnen gebruiken voor een tussenstop op de route van Montrose naar Estes Park. Dat is een flinke afstand. Je wilt niet via Grand Lake en de Trail Ridge Road het park binnen rijden?
Wat is de bedoeling van 3 nachten Cody? En waarom West Yellowstone, wil je niet in het park overnachten? Zeker de omgeving van Canyon is een aardig eind rijden vanuit West Yellowstone. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling en overnachtingslocaties in het park (naast het verslag hebben we de planning en de hotels apart vermeld staan).
Voor Grand Teton heb je veel tijd uitgetrokken, 4 nachten, dus 3 volle dagen. Wat zijn de plannen voor de eerste twee dagen?
Je zou ook wat meer tijd voor Colorado uit kunnen trekken, bijvoorbeeld voor Aspen/Maroon Bells, of Crested Butte, Leadville etc. Ik ben nog steeds een groentje wat betreft Colorado, maar dit zijn plaatsen en gebieden die wij hebben bezocht en erg mooi vonden.

Ik zie dat Ingrid mij al voor was. :wink:

Marianne
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

IngridZw schreef:
27 sep 2021, 14:17
Je rijdt op de 1ste dag na aankomst in Salt Lake City gelijk na Spanish Fork ?
Schrijf de route eens in een van - naar manier. Dus op deze manier:
Dag 1 - Amsterdam - Salt Lake - Spanish Fork
Dag 2 - Spanish Fork - Moab
Dag 3 - Moab
Dag 4 - Moab - Monument Valley
Dag 5 - MV - Durango via Mesa Verde
Enz. Enz.

Dat maakt het een stuk overzichtelijker. Als je dan de activiteiten erbij schrijft die je op welke dag wilt ondernemen wordt het voor je zelf en voor ons duidelijker. Nu lijkt het bijv. alsof je op de volle dag Keystone ook naar Badlands wilt terwijl je dat park ook prima de volgende dag kunt bezoeken. Dus van Keystone via Wall en Badlands naar Deadwood.
En wil je bijv. de Chief Josepth Byway heen en terug rijden vanuit Cody of op weg naar Yellowstone.

En de Trail Ridge Road rij je niet via Nederland (als je van Montrose komt) maar via Grand Lake. Het is trouwens wel aan te raden om daar een overnachting te plannen of iets eerder bijv. in Leadville zodat je ook voldoende tijd hebt voor de Trail Ridge Road.

Welke accommodatie zoek je in Colter Bay Village.
Dank voor je reactie Ingrid!
Hieronder uitgewerkt conform jouw verzoek, is idd overzichtelijker.
Zelf heb ik alles in excel staan.

Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City - Spanish Fork
Dag 2: Spanish Fork - Moab
Dag 3: Moab (Arches N.P.)
Dag 4: Moab - Monument Valley
Dag 5: MV - Durango via Mesa Verde
Dag 6:Durango - Montrose via Million Dollar Highway
Dag 7:Montrose (Black Canyon of the Gunnison N.P.)
Dag 8:Montrose - Estes Park via Nederland
Dag 9: Estes Park (Trial Ridge Road)
Dag 10: Estes Park (Rustdag, wellicht een hike)
Dag 11: Estes Park - Keystone via Fort Collins (Avondceremonie Mount Rushmore)
Dag 12: Keystone (Custer State Park incl. Crazy Horse)
Dag 13: Keystone - Deadwood via Badlands N.P. --> Wall, 240 & 44
Dag 14:Deadwood - Sheridan via Devils Tower
Dag 15: Sheridan - Cody via Shell Falls/US14
Dag 16: Cody (Rustdag)
Dag 17: Cody (Chief Joseph Scenic Byway & Dead Indian Summit Overlook)
Dag 18: Cody - West Yellowstone via Beartooth Highway, start: Red Lodge. Lamar Valley rijdt je doorheen vanuit NE Entrance Rd/Cooke City —> aan de linkerkant. Eventueel ook: Mammoth Hot Springs, Boiling River Hot Springs
Dag 19: West Yellowstone (Rustdag of naar Mammoth Hot Springs, Boiling River Hot Springs)
Dag 20: West Yellowstone (Rustdag, hike)
Dag 21: West Yellowstone (Grand Prisma Spring Overlook, Morning Glory Pool, Upper Geyser Basin, Old Faithful, Continental divide bij Isa Lake - elevation 8391 - , Uncle Tom’s Trial, Grand Canyon of Yellowstone)
Dag 22: West Yellowstone - Colter Bay Village
Dag 23: Colter Bay Village
Dag 24: Colter Bay Village
Dag 25:Colter Bay Village - Jackson (Mormon Row Historic District, Antelope Flats Road, Moose)
Dag 26: Jackson - Logan via Bear Lake & Logan Canyon National Scenic Byway
Dag 27: Logan - SLC International AirPort
Dag 28: Deze dag nog ergens in te passen

Ik heb niet overal alles ingevuld, bijv. Colter Bay Village = bezoek Grand Teton N.P., hikes, rustdag --> moeten wij nog ff bekijken

Accomodatie in Colter Bay Village: Een cabin via N.P.
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
27 sep 2021, 14:20
Het is eigenlijk wel zo mooi om alles per dag in een van/naar schema te zetten, dan zie je beter hoe de reisdagen zijn en waar je meer tijd hebt. ✅ —> Zie bericht hierboven in antwoord post Ingrid

Je wilt niet overnachten in Salt Lake City maar naar Spanish Fork rijden, of heb je in beide plaatsen een overnachting gepland?
⚫️ Wij overnachten nà aankomst SLC in Spanish Fork

Bij Moab is zoveel te zien en te doen —> Klopt —> Prachtig daar, vandaar 2 nachten
dat er over het algemeen (minimaal) 3 nachten wordt aangeraden. Dat geeft je ook tijd voor Canyonlands NP ✅, en Dead Horse Point SP ✅, en voor bijvoorbeeld een jeep tour ✅, raften, de Corona Arch etc.
✅ = Reeds gedaan tijdens onze rondreis in 2015 😊

Als je naar Mesa Verde gaat is een overnachting in het park wel mooi, dan kun je eventueel 's morgens nog een tour doen.
Voor mij zouden twee nachten Montrose niet nodig zijn, voor de Black Canyon of the Gunnison heb je niet heel veel tijd nodig. Wij zijn er nu twee keer geweest (de tweede keer om het nog een kans te geven) maar zijn er niet echt heel erg enthousiast over. Maar ik weet dat er ook mensen heel enthousiast over zijn. Maar dan nog, als je niet veel gaat wandelen is een halve dag volgens mij wel voldoende.
Je zou die tijd beter kunnen gebruiken voor een tussenstop op de route van Montrose naar Estes Park. Dat is een flinke afstand. Je wilt niet via Grand Lake en de Trail Ridge Road het park binnen rijden?

Wat is de bedoeling van 3 nachten Cody?
⚫️ Cody 3 nachten: Heb gelezen dat het een leuk plaatsje is + probeer ook rustdagen zo hier en daar in te plannen

En waarom West Yellowstone, wil je niet in het park overnachten?
⚫️ Accomodaties reeds volgeboekt in park + zag op GoogleMaps dat afstanden (goed) te doen zijn

Zeker de omgeving van Canyon is een aardig eind rijden vanuit West Yellowstone. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling en overnachtingslocaties in het park (naast het verslag hebben we de planning en de hotels apart vermeld staan).
❗️Ik zal accommodaties in Yellowstone Park in de gaten houden.
Je hebt gelijk dat je beter in dan net buiten het park kan zitten.
Annuleren is mogelijk West Yellowstone 😊

Voor Grand Teton heb je veel tijd uitgetrokken, 4 nachten, dus 3 volle dagen. Wat zijn de plannen voor de eerste twee dagen?
⚫️ Nog niets concreets maar sowieso in het Grand Teton N.P. wat ook mooi is volgens jullie verhalen

Je zou ook wat meer tijd voor Colorado uit kunnen trekken, bijvoorbeeld voor Aspen/Maroon Bells, of Crested Butte, Leadville etc. Ik ben nog steeds een groentje wat betreft Colorado, maar dit zijn plaatsen en gebieden die wij hebben bezocht en erg mooi vonden.
⚫️ Marianne, we moeten keuzes maken. Een goede reden om weer een rondreis te maken 😊

Marianne, ook jij weer hartelijk dank voor input!
Ik realiseer mij zeker hoeveel tijd het kost voor Forumleden om posts te beantwoorden 👏


Ik zie dat Ingrid mij al voor was. :wink:

Marianne
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
27 sep 2021, 14:20

Je zou ook wat meer tijd voor Colorado uit kunnen trekken, bijvoorbeeld voor Aspen/Maroon Bells, of Crested Butte,
➡️ Marianne, Bijna een nieuw rondje ten noorden van Black Canyon of the Gunnison N.P.

Leadville etc. Ik ben nog steeds een groentje wat betreft Colorado, maar dit zijn plaatsen en gebieden die wij hebben bezocht en erg mooi vonden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Zet je reactie liever niet in de quote, zo is het lastig te zien wat jouw tekst is en wat de quote is.

Ik gaf wat suggesties omdat je best wel wat ruimte hebt en de plaatsen die ik noemde min of meer op de route liggen. Het is natuurlijk een kwestie van keuzes maken. Als jullie graag ruimte voor rustdagen willen hebben is dat natuurlijk prima, maar ik zou me voor kunnen stellen dat bijvoorbeeld twee dagen Cody toch wel veel is.
Van de plaatsen die ik noemde hoef je ook niet alles te doen. Kijk eens in ons 2019-verslag vanaf 16 september om te zien of het je aanspreekt.
En kijk nog eens naar de route van Montrose naar Estes Park zoals jij die wilt rijden. Zoals aangegeven kom je dan niet over de Trail Ridge Road.

Voor Yellowstone zou ik regelmatig kijken of er iets vrij komt in het park. Wij vinden een Lodge bij Old Faithful echt een aanrader omdat je dan het geisergebied kunt bezoeken als de meeste mensen het park hebben verlaten. Daarnaast is een overnachting bij Lake of Canyon ook niet gek.

Marianne
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Marianne,
Wij hebben accommodatie in Estes Park, dichtbij start Trial Ridge Road —> ik had bedacht hier een dag voor uit te trekken v.v. (Zie dag 9 ⬆️)
Of doen wij dit niet goed?
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Reis Minonbos: SLC, MV, Denver, Rocky Mountains, Yellowstone, SLC.

Bericht door Minonbos »

Ik lees net in jullie 2019-verslag dat jullie vanuit het zuiden (Grand Lake) de Trial Ridge Road hebben gereden.
Wij hadden het idee Nederland aan te doen en dan “moet” je wel vandaar uit richting Estes Park/accommodatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer