Tips voor Detroit

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Tips voor Detroit

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
wij gaan volgend weekend naar Detroit.
Een beetje last minute beslissing :-)

'k heb hier al wel wat tips gevonden. Heeft er iemand nog recente ervaringen en tips?
Wij houden wel van speciallekes.
Het Motown museum is blijkbaar ook terug open -> de moeite?

bedankt.
Gast

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Gast »

Wow...voor je lol naar Detroit...waren er geen andere, leukere plaatsen meer over?

Wat een treurige, gevaarlijke bende is het daar...ik zou niets weten wat het leuk zou kunnen maken...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Tipsy_1 »

gevaarlijk, euh? dat lijkt me nogal mee te vallen als je de toeristische dingen aandoet.
https://www.travelsafe-abroad.com/unite ... s/detroit/

In NJ waar wij wonen zijn ook een heleboel wijken/suburbs waar ik niet voor de lol ga rondlopen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips voor Detroit

Bericht door hemmie »

Wij waren 2 jaar geleden 2 halve dagen in Detroit, aangenaam verrast, we gaan zeker nog eens terug. Helaas konden we er tijdens die trip niet meer tijd voor vrijmaken. Maar verder geen tips, wij deden een halve dag de Rouge Factory Tour, geweldig, maar nog dicht. Andere halve dag rondgewandeld door downtown, prachtige architectuur.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt Hemmie,
wij zijn er ook maar 2 nachten hoor.
Musea ed lijken open maar zijn maandag en dinsdag (waneer wij er zijn) blijkbaar de typische sluitingsdagen.
Ik vond het nog niet eenvoudig een betaalbaar hotel te vinden (er zijn er precies een paar corona-dicht) maar uiteindelijk de Hilton Garden Inn geboekt.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Ing »

Ik heb een aantal jaar geleden ook in de Hilton Garden Inn geslapen, dat is een prima hotel in het centrum!

Detroit is wel een van de meest arme, verpauperde en uitgeholde steden van de Verenigde Staten en ik zou dan ook zeker vooral in downtown blijven en niet gaan zwerven door de buitenwijken. De binnenstad is prima te doen, zoals bijvoorbeeld de hele waterfront area en Greektown. Jammer dat je niet naar Canada kan nu nu, want de trip naar Windsor is ook wel leuk.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Tipsy_1 »

We zijn net vertrokken naar Detroit. Nog 600 miles rijden en ik zal laten weten wat ik er van vind :-)
Na Detroit staan ook nog Indianapolis en Louisville op het programma.
Ja, jammer van Windsor! Wij hebben overigens deze zomer twee canada trips geannuleerd; deze detroit trip vervangt er een. :-)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips voor Detroit

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn ondertussen terug van Detroit en ja, we vonden het echt een top ervaring!
We hebben ons gedurende twee dagen heel goed geamuseerd en hadden er gerust langer kunnen bezig blijven (en dan hebben we niet eens de grotere musea bezocht).
Het is wel echt "Amerika-voor-gevorderden" en niet echt voor een eerste Amerika reis maar als je er voor openstaat echt wel speciaal en interessant.


Wat we zoal deden:
- avondwandeling en terras eten in de Greektown, dat was zo 's avonds wel een avontuur op zich en we waren zowat de enige blanken. Er werd volop geshowd met rondkende auto's. Op ons "terras" moest de buitenwipper een dronken bedelaar van ons afhouden wat hij heel professioneel en subtiel deed. Daar op onze wandeling en vanop ons diner-terras hebben we echt wel onze ogen uitgekeken.
- 's nachts tot een kot in de nacht wakker gelegen (het was overigens een maandag) van het geronk en optrekken van het "show driven" van auto's (ik weet niet goed hoe ik dat moet noemen)
- rondwandeling door goede en slechte wijken van de stad. Het "centrum centrum" is wel mooi met een leuk beach terras. Mooie hoogbouw ook.
- Ford Picket Avenue : een prachtig oud fabrieksgebouw met oude ford modellen. Ik vond het prachtig.
(het grote "ford" museum deden we niet)
- rondrit door de buitenwijken met veel leegstand (oa grand river avenue)
- langs Motown, Bdad museum, verschillende street art projecten, en road side attracties

We hebben ons geen moment onveilig gevoeld...Wel veel armere bevolkingsgroepen en ondanks het feit dat wij ons nogal raar gedragen en allicht nogal opvielen werden we altijd erg vriendelijk en vrolijk benaderd en gedag gezegd. (wij doen aan geocachen en liggen dus wel eens op de grond onder een bank te kijken en van dat leuks)

Roel had op een gegeven moment zijn portefeuille kwijt gedaan maar die vonden we twee uur later netjes terug op het bankje in het park waar hij gezeten had (zucht).



Op onze trip deden we ook Indianapolis en Louisville aan maar Detroit vonden we toch de topper. Indianapolis ook erg de moeite trouwens. Daar sliepen we in een echte treinwagon in de Crown Plaza, maakten een mooie wandeling door de stad, lunchten in Speedway met op de achtergrond het geluid van de Indy formule 1 wagens (het was practise day maar door de covid helaas zonder publiek), en "in de buurt" was Turkey Run State Park ook echt een topper (wandeling door gorges en watervallen!).

Met andere woorden, het bij Europese toeristen minder bekende Amerika heeft ons weer zeer positief verrast (met dank aan Covid-19 waardoor andere trips niet door konden gaan en misschien een geluk bij een ongeluk).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips voor Detroit

Bericht door hemmie »

Oh ja, Ford Picket had ik toen ook op mijn wensenlijstje, was het alweer vergeten. Ook daar mieten we nog voor terug.
Terug in Texas!
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Tips voor Detroit

Bericht door JanVoo »

Een beetje "mosterd na de maaltijd" inmiddels, maar wij zijn in 2017 ook in Detroit geweest en vonden het zeer indrukwekkend.

Het is een stad in wederopbouw en juist door de rijke historie van de stad maakt dat het erg indrukwekkend. Wij hebben een urban exploration tour gedaan en hebben daar vele mooie gebouwen gezien en ook veel kunst. We hebben nergens het gevoel gehad onveilig te zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat er wijken zijn waar het minder veilig is.
Er ligt nog wel een hoop in puin, maar ze zijn op veel plekken bezig te investeren. Er komen ook meer en meer "hipster" winkels/koffietentjes.

Het moet dus wel je smaak zijn, want ik kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die niks moeten hebben van urban exploration of hipsters :wink:

We waren dus positief verrast en zouden graag onze tips nog even delen, voor toekomstige forumbezoekers die naar Detroit willen afreizen.
We sliepen in "the Inn on Ferry Street", een groepje vrijstaande gerestaureerde en karakteristieke villa's in Midtown die samen een hotel vormen. Verder hebben we gegeten bij Chartreuse (om de hoek bij The Inn) en hebben we onder meer het Motown museum bezocht en de winkel/platenmaatschappij/vinylperserij van Jack White, Third Man Records (overigens is de vestiging in Nashville ook een aanrader).

Wij hebben dan ook zéker de wens om ooit nog eens terug te gaan naar die hoek van de VS (al moet ik daarbij eerlijk toegeven dat dat eigenlijk geldt voor iedere hoek van de VS die we hebben bezocht)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer