Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Tipsy_1 »

Nog 3 staten te gaan om mijn staten-magneet bord (Hawai vergeet ik voor het gemak) vol te krijgen; Minnesota, Iowa en Wisconsin!
Aangezien dat ik vermoed dat een Canadatrip deze zomer toch niet kan doorgaan ben ik aan het bekijken om de week van/na 4th of July werk te maken van deze "nieuwe" staten.
Het zou dan weer een roadtrip style (lees: veel verschillende ervaringen. We houden van natuur en gekke dingen. Het lokale wat opsnuiven. Geen musea) trip worden aan een hoger tempo.
Ik zou graag combineren met een dagje Chicago.
Qua Chicago zou idealiter toch een en al gereopend zijn tegen tijd qua toeristische dingen. Geen idee of dat het geval zal zijn, misschien niet, dus om zeker te zijn sowieso maar 1 dag Chicago.

Eerst dacht ik: oei, wat is er in godsnaam te doen in deze toch wel wat minder bekende staten. Na wat research (dank u Alles Amerika forum) ben ik tot de conclusie gekomen dat er genoeg is om ons daar weken zoet te houden. :lol: Toch een verrassing.

Hier een eerste planning... Exacte overnachtingsplaatsen heb ik nog niet uitgezocht, eerder wat ik graag wil bezoeken qua parken e.d.

Vrijdag (vertrek: July 3) ; rijdag, naar Chicago
overnachten in het centrum
Zaterdag: 4th of July: Chicago
(ergens iets van festiviteiten meepikken? of zou echt Alles afgelast zijn, allicht wel...),
Zondag: Chicago -> midden Wisconsin
omgeving Chicago en de grens met Wisconsin oversteken. Overnachten ergens Wiscon Dells? Hier in midden Wisconsin lijken ook veel mooie natuurparkjes te zijn zoals Parfrey's Glen, Peurts Nest,...?
Maandag: midden Wisconsin - Duluth
Dinsdag: Duluth - noordelijker in Minnesota (noorden van North Shore drive)
via North Shore drive
Woensdag: noorden North Short Drive - ergens meer westelijker/noordelijk in Minnesota
Noorden van Minnesota verkennen, langs Voyageurs visitor center
Donderdag: noorden van Minnesota - Minneapolis
Vrijdag: Minneapolis -> noorden Iowa
Zaterdag: noorden Iowa - al deels terug richting Chicago rijden
Mississipi omgeving, state parks met viewpoints
Zondag: terugrit naar huis

Is dit wat? Bijkomende tips zijn zeker welkom want het is moeilijk keuzes te maken. Vooral Minnesota lijkt mij prachtig.

Info: vorig jaar deden we een deeltje van Michigan, met name rondom Traverse City. Dat is ons enorm bevallen.

bedankt! :-)
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Zuperboer »

Ik heb een aantal keren door deze regio getourd en ben onder de indruk van de mogelijkheden aldaar. Veel natuurschoon en ongeschonden plattelandsdorpjes voor wie het leuk vindt om de ongerepte country te herontdekken.
De Qaud city's Iowa - Davenport/Moline. Dit is het John Deere hq of the world. Interessant voor liefhebbers van techniek. o.a. gratis toegang tot het museum en factory-tours.
Winterset IA bekend van de vele adembenemend mooie covered bridges (Tip: film the Bridges of Madison county kijken als opwarmer) en tevens bekend van het John Wayne museum (geboorteplaats).
In Mc Gregor vonden wij een authentiek hotel genaamd 'Backwoods' met prachtige houten balustrades en loopvlonders op de 1ste verdieping. Touren langs diverse plaatsjes gelegen aan de Mississippi is natuurlijk ook een mooie optie om deze staten te verkennen.
Wisconsin heeft veel te bieden. De kaasindustrie biedt tours aan o.a. in het gebied Little Switzerland en ook bij bierbrouwers als Anheuser Busch en Miller, maar ook kleinere zoals o.a. the famous Wisc. Spotted Cow brewery in New Glarus is veel te zien.
1 Week is wel kort en doet zeker geen recht aan de vele mogelijkheden die de Midwest biedt. Veel plezier toegewenst!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt! Die tips ga ik eens uitzetten op de kaart.

Vervelen gaan we ons zeker niet! Ik ben echt verbaasd over hoeveel er te zien is deze noordelijke staten :shock:

Voor Chicago heb ik ook al een lijstje. Allicht gaan de attracties (zoals view towers) nog dicht zijn, maar het is natuurlijk onze eigen keuze om in deze periode al te reizen.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Martijn88 »

Kan je niet heel erg helpen, maar mijn schoonfamilie woont in Chicago en heeft een huisje net over de grens in Wisconsin. Vind het wel mooi om te zien hoe anders de wereld er op een uurtje rijden uit ziet. Weet niet of het uberhaupt op je route ligt, maar Wilmot Stage Stop is een leuk restaurant met wat historie, en heerlijke steak en lobster op het menu.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Tipsy_1 »

ik voeg het aan mijn ijstje toe (als resto's uberhaupt al open zijn voor inside dining - in Wisconsin wel denk ik)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vertrekken morgen! :-)
Net gekeken hoe het er in de staten waar we naar toe gaan voor staat: zelfs indoor dining lijkt mij open (dus beter dan in Jersey). Ook zijn de toeristische attracties blijkbaar open, bvb de torens in Chicago.
Toch maar besloten om op 4th of July niet naar Chicago te gaan en de route is nu dit geworden:

3 juli: rit naar noorden van Chicago
4 juii: noorden Chicago > via Milauwke naar streek Wisconsin Dells > Baraboo
5 juli: Baraboo > Duluth
6 juli: Duluth > north shore route > Grand Marais
7 juli: Grand Marais > het "noorden" > Blackduck
8 juli: Blackduck > Itasa SP (headwaters Mississipi) > St Paul
9 juli: St Paul > verschillende parkjes aan de Mississipi > Dyersville
10 juli: Dyersville > Chicago
11 juli: Chicago en klein stukje richting huis rijen
12 juli: rit naar huis

We vertrekken vrij slecht voorbereid maar laten ons graag verrassen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Tipsy_1 »

Terug thuis en weer aangenaam verrast door hoe mooi deze minder bekende staten zijn!
Wel wat pech gekend: platte band (een halve dag + avond mee verloren, wat veel is op zo'n korte trip) en veel thunderstorms (1 volledige dag verregend).

Enkele bevindingen:

- Wat is Minnesota mooi en leuk! We waren heel erg onder de indruk van de North Shore van Lake Superior, een heel toffe streek. Zo veel natuur (we zagen een black bear en spelende vosjes). En Lake Superior is adembenemend mooi. Verblijftip: Outpost Motel in Grand Marais. Een van de netste en schattigste motelletjes waar we ooit verbleven!
- Minneapolis heeft ons ook aangenaam verrast. Hier hadden we te weinig tijd (en had ik ook niet goed uitgezocht op voorhand)

- In Iowa doen ze niet meer aan Covid denk ik, een hele verademing. Eerste staat waar we komen waar ontbijtbuffet en zwembad hotel weer gewoon open is. Je kan er ook gewoon op cafe en restaurant zonder capaciteits verminderingen. Gewoon social distancen is er de norm. Aan mondmaskers doen ze ook al niet. Wij zijn hier met een groep van 20 op cafe geweest, dat was zo plezant.

- Veel mooie natuurparkjes in Wisconsin, Iowa en Minnesota. Wel druk in het weekend!

- In Wisconsin moet je momenteel een jaarsticker voor toegang op voorhand kopen voor de state parks. Beetje stom maar ik heb het maar gedaan om me onderweg geen zorgen te moeten maken. Onze mooiste wandeling in Wisconsin was in Devil's Lake SP. Heel vroeg 's morgens want het was hier druk. Het in de buurt gelegen Natural Bridge SP was veel rustiger. Ook Wyalusng SP was mooi maar daar hadden we gietende regen. Een leuke roadside attractie in de Wisconsin Dells area is Dr Evermore's Sculpture Park.

- In Milwaukee en Port Washington lekker gewandeld aan de oevers van Lake Michigan.

- In Chicago hebben we 13 miles gewandeld. Een prachtige skyline en mooie ligging aan het meer. Maar toch misten we hier "iets". Ik vind toch dat er minder te beleven is dan in bvb Boston of NY, of zelfs Minneapolis. Weinig "sfeer", nu kan dat wel aan de Covid gelegen hebben Maar alleszins blij deze stad nu ook eens gezien te hebben.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Tipsy_1: Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa.

Bericht door Martijn88 »

Had je topic na mijn eerdere post niet meer gezien, had het moeten doen want ik was de 11e ook nog in Chicago. De sfeer was inderdaad een beetje zoek, de river walk was heel rustig en maar weinig bootjes in het water. Dat is inderdaad wel gevolg van de corona lockdown denk ik, ik heb het in ieder geval veel gezelliger meegemaakt in de afgelopen jaren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer