Aangezien dat ik vermoed dat een Canadatrip deze zomer toch niet kan doorgaan ben ik aan het bekijken om de week van/na 4th of July werk te maken van deze "nieuwe" staten.
Het zou dan weer een roadtrip style (lees: veel verschillende ervaringen. We houden van natuur en gekke dingen. Het lokale wat opsnuiven. Geen musea) trip worden aan een hoger tempo.
Ik zou graag combineren met een dagje Chicago.
Qua Chicago zou idealiter toch een en al gereopend zijn tegen tijd qua toeristische dingen. Geen idee of dat het geval zal zijn, misschien niet, dus om zeker te zijn sowieso maar 1 dag Chicago.
Eerst dacht ik: oei, wat is er in godsnaam te doen in deze toch wel wat minder bekende staten. Na wat research (dank u Alles Amerika forum) ben ik tot de conclusie gekomen dat er genoeg is om ons daar weken zoet te houden.

Hier een eerste planning... Exacte overnachtingsplaatsen heb ik nog niet uitgezocht, eerder wat ik graag wil bezoeken qua parken e.d.
Vrijdag (vertrek: July 3) ; rijdag, naar Chicago
overnachten in het centrum
Zaterdag: 4th of July: Chicago
(ergens iets van festiviteiten meepikken? of zou echt Alles afgelast zijn, allicht wel...),
Zondag: Chicago -> midden Wisconsin
omgeving Chicago en de grens met Wisconsin oversteken. Overnachten ergens Wiscon Dells? Hier in midden Wisconsin lijken ook veel mooie natuurparkjes te zijn zoals Parfrey's Glen, Peurts Nest,...?
Maandag: midden Wisconsin - Duluth
Dinsdag: Duluth - noordelijker in Minnesota (noorden van North Shore drive)
via North Shore drive
Woensdag: noorden North Short Drive - ergens meer westelijker/noordelijk in Minnesota
Noorden van Minnesota verkennen, langs Voyageurs visitor center
Donderdag: noorden van Minnesota - Minneapolis
Vrijdag: Minneapolis -> noorden Iowa
Zaterdag: noorden Iowa - al deels terug richting Chicago rijden
Mississipi omgeving, state parks met viewpoints
Zondag: terugrit naar huis
Is dit wat? Bijkomende tips zijn zeker welkom want het is moeilijk keuzes te maken. Vooral Minnesota lijkt mij prachtig.
Info: vorig jaar deden we een deeltje van Michigan, met name rondom Traverse City. Dat is ons enorm bevallen.
bedankt!