Kleine rondreis Chicago richting Ohio

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
kathfred
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2004, 12:20
Locatie: Almere

Kleine rondreis Chicago richting Ohio

Bericht door kathfred »

Hoi allemaal,
Volgend jaar willen mijn man, ik en mijn zoon van 15 naar Amerika. We willen daar gaan kamperen. Ons plan is om te beginnen in Chicago, dan door te reizen naar Cleveland vandaaruit richting Columbus, dan Indianapolis en weer terug in Chicago. De reden voor deze rondreis is dat we niet al te toeristisch willen en we zijn een beetje American Football gek. We willen daar naar de Universiteit van de Notre Dame, het College Football Hall of Fame bezoeken in South Bend en in Canton onder Cleveland het Football Hall of Fame. Onze vraag is, zijn er nog mensen die suggesties hebben, v.w.b. kamperen en de omgeving daar. Het valt mij nl. op dat er weinig over dit gebied te vinden is.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Als je van Chicago, Illinois, circa 100 mijl naar het oosten gaat, bijvoorbeeld via de Interstate 80-90, kom je ten zuiden van deze weg bij de plaatsen Elkhart, Goshen, Nappanee. Dit is La Grange County in noord-oost Indiana.
Genoemde Interstate is een tolweg, en via de highways is dit gebied ook prima te bereiken.
Hier ligt een prachtige streek. Er wonen veel Amish People.
Er zijn leuke dorpjes en veel landerijen met grote boerderijen.
De Amish zijn erg terughoudend wat betreft toeristen. Zij willen bijvoorbeeld niet op de foto.
Zij houden vast aan oude tradities, helpen elkaar, gaan bij elkaar ter kerkdienst en veel van hen willen niets van de moderne uitvindingen weten. Zij rijden in koetsjes en bewerken het land op de oude manier, dus niet met tractoren maar met paarden. Boerderijen hebben geen electra, dus ook geen radio, TV, enz. Veel mannen hebben een baard en dragen een hoed, de dames dragen een lange jurk en een hoofdkapje.
Vorig jaar was ik daar en wat ik wel erg grappig vond was, dat de jongelui onder hun (in onze ogen niet moderne) kleding toch wel sportschoenen (bijv. Nike) droegen. Ook zag ik heel jonge meisjes en jongens de paarden van de koetsjes mennen.
Zij trekken veel toeristen en zijn daar toch ook wel op ingespeeld. Er zijn een aantal golfbanen, veel h(m)otels, restaurants en winkels.
Het centrum van deze streek is de kleine plaats Shipshewana. Hier is op iedere dinsdag en woensdag, van begin mei tot eind oktober, één van de grootste vlooienmarkten van het land (leuk om te doen).
Net ten noorden van Elkhart is een bezoekerscentrum. Hier is veel documentatie over deze streek te verkrijgen. Tevens kan men hier een CD-huren + beschrijving, waar een interessante dagroute op staat (ook leuk om te doen).

Met campings heb ik hier geen ervaring, maar ik zie op de kaart dat er ten noord-oosten van Shipshewana, langs weg nr. 120, ten westen van de plaats Howe twee campings zijn, "Riverside Campgrounds" en "Twin Mills Campgrounds".
Een derde camping zie ik meer oostelijk bij de plaats Mongo, "Trading Post, Canoe & Kayak Rental & Campground".
In het zuid-oosten van deze County, bij de meren, zie ik bij de plaats South Milford ook een camping ("Gordon's Camping") genoteerd staan.

Een paar website-adressen:

http://www.backroads.org : La Grange County Convention & Visitors Bureau (hier is gratis een brochure op te vragen en vermoedelijk nog wel meer info, landkaart)

http://www.tradingplaceamerica.com : vlooienmarkt

http://www.shipshewana.com : over Shipshewana

Succes met het plannen van de reis, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hallo Kathfred,

Houden jullie van pretparken en spectaculaire achtbanen? In dat gebied liggen een aantal van de spectaculairste attracties van de hele wereld!

Laat maar horen, dan geef ik jullie wel meer informatie!

Jacqueline
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Ik vond Amish country ook geweldig en Shipshewana is inderdaad erg leuk om te bezoeken.
Een leuke ervaring is ook het eten van een homecooked meal bij de Amish thuis. Dit kun je regelen via het visitors center. De Amish zijn zeer gastvrij en en kunnen koken als de beste. (shoofly pie ....... mmmmm!!)

Inderdaad vinden Amish het niet prettig om gefotografeerd te worden. Je kunt prachtige foto's maken van de was die buiten aan de waslijnen hangt te drogen, de kindertjes die langs de kant van de weg naar school lopen, de boeren die op het land aan het werk zijn en de buggy's die op de wegen rijden.

In Dover, OH (30 min. rijden vanaf Canton) vindt je Warther's Museum & Cutlery Shop (zie ook http://www.warthers.com voor meer info). Dover ligt tevens in Amish country, de rit ernaar toe is prachtig.
Evenals Holmes County (zie http://www.visitamishcountry.com/ ). Lehman's Hardware Store in Kidron, OH ( http://www.lehmans.com ) is een bezoekje waard.

Groeten

Monique
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Kleine rondreis Chicago richting Ohio

Bericht door jvinch »

kathfred schreef:De reden voor deze rondreis is dat we niet al te toeristisch willen en we zijn een beetje American Football gek.
Uiteraard even eten bij Mike Ditka eten in Chicago.
michelle85
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2004, 17:39
Locatie: utrecht

Bericht door michelle85 »

Ik zou inderdaad ook naar shipshewana gaan, dat vond ik zelf heel erg leuk. Er is daar een amish restaurant, the blue gate restaurant, dat is heel erg goed. Verder zijn de pretparken idd ook een aanrader, vooral Cedar Point in Sandusky, Ohio.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer