Reis Peter17: rondje Denver zomer 2020.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Peter17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Peter17: rondje Denver zomer 2020.

Bericht door Peter17 » 04 nov 2019, 20:47

Het begint toch weer te kriebelen.
Deze even snel bedacht.
Reis is 2 personen met huurauto hotel/motel.

dag 01 Amsterdam - Denver
dag 02 Denver - Rocky Mountain NP
dag 03 Rocky Mountain NP
dag 04 Rocky Mountain NP
dag 05 Rocky Mountain NP
dag 06 Rocky Mountain NP
dag 07 Rocky Mountain NP - onderweg
dag 08 onderweg - Black Hills
dag 09 Black Hills
dag 10 Black Hills
dag 11 Black Hills
dag 12 Black Hills
dag 13 Black Hills - Badlands
dag 14 Badlands
dag 15 Badlands - onderweg
dag 16 onderweg - Denver
dag 17 Denver
dag 18 Denver
dag 19 Denver - Amsterdam

Rocky Mountains dagen verdelen over Estes Park en Grand Lake.
Black Hills dagen verdelen over Custer en Deadwood.

Tussen de Rocky en Custer zoek nog plek om te overnachten.
Tussen de Badlands en Denver idem.

Graag jullie op en aanmerkingen en/of tips
Maart 2019 naar New York

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Denver zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne » 04 nov 2019, 21:32

Leuk! Maar misschien even wat meer info geven? Wat zijn je plannen overal? Is 6 dagen South Dakota niet veel? Je zou ook in Colorado nog wat andere dingen kunnen doen.
Een tussenstop tussen Denver en South Dakota kan maar is niet echt nodig. Wij reden ooit in 1 dag van Estes Park naar Hot Springs en hebben onderweg ook nog het nodige gedaan. Eindigen in Rapid City is misschien ook een optie?

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondje Denver zomer 2020

Bericht door PSVwally » 05 nov 2019, 02:24

Ik vind 6 dagen helemaal niet te veel. Er is genoeg te zien en doen om die dagen vol te krijgen. Zeker als je bv een wandelaar of fietser bent. Ben je dit niet dan lijken beide plekken me erg ruim qua tijd. Vergeet ook niet de 'noordelijke' black hills rond Devils Tower. Aan de zuidkant heb je rond Hot Springs ook nog wind cave NP. Ik weet niet of je de volle dag Badlands ook nodig hebt, want dat park is niet zo groot, maar er omheen is bv met een bezoek aan de Wall drug store (persoonlijk een tegenvaller) en bv minuteman missile silos en interior ook nog wel wat te doen en richting de grens met Nebraska heb je ook nog Wounded Knee mocht je van die native historie houden.
Ik vind de Black Hills een prachtige omgeving waar vaak (zoals op zoveel plekken) doorheen geraced wordt. Focus je niet alleen op Mt Rushmore welke je zonder de avondceremonie in een uur of 2 max echt wel hebt gezien. http://www.allesamerika.com/Blackhills.html (Pagina's springen wat vreemd in)

Op de heenweg zou je via Cheyenne en bv fort laramie richting Hot Springs kunnen rijden. Ik zou vanaf Estes Park zeker doorrijden tot aan de BH.
Op de terugweg zou je via Alliance (carhenge) en Scottsbluff NM kunnen rijden. In de laatste plaats kan je ook overnachten.

Heerlijk als je er zoveel tijd voor neemt, net als RMNP trouwens. Persoonlijk zou ik voor RMNP wat minder tijd inplannen en zeker tijd vrijmaken voor de rit erheen. Bv via colorado springs en pikes peak. De zuidwestkant van denver redrock park en amphitheater en via de Lariat trail en het graf van buffalo bill via black hawk en Nederland zo richting RMNP.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Peter17: rondje Denver zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne » 05 nov 2019, 19:15

PSVwally schreef:
05 nov 2019, 02:24
Ik vind 6 dagen helemaal niet te veel.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei alleen dat het veel is, en dat is het zeker in het licht van de meeste rondreizen hier; daarin worden vaak 3 nachten uitgetrokken (en geadviseerd) voor dit gebied.
Qua natuur en ook qua historie is Colorado toch minstens zo interessant.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer