Route Chicago - Kansas City - New Orleans.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Jos2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 mei 2013, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Lelystad

Route Chicago - Kansas City - New Orleans.

Bericht door Jos2007 »

Ik denk eraan om komend jaar de route Chicago - Kansas City - New Orleans te gaan rijden. Ik wil nog eens de graanvelden zien, maar ook New Orleans en de swamps eromheen.
Heeft iemand deze route al eens gereden?
Of is dit juist een saaie route?
Alle info is welkom!
2008: MA- ME- NH - VT - NY; 2009: GA- AL - MS - TN- NC-SC ; 2010: FL; 2012: FL; 2013: CA - AZ - UT - NV; 2014: WA- ID - MT - WY - CO. 2015 New York - PA- NC-SC- GA-FL. 2016 Canada 2019 UT - AZ - CO - NV 2022 Canada - NY- OH - IN - IL- MI
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Chicago-kansas city - New Orleans

Bericht door hemmie »

Natuurlijk is er onderweg best wat te zien en te doen als je gaat zoeken, maar vooral toch veel saai rijden denk ik. Wij reden deze zomer van Houston via Oklahoma en Kansas naar West-Nebraska, wij vonden er weinig aan, en hebben alleen een stop gedaan bij Cosmosphere. Kansas is ook best een omweg als je Chicago-New Orleans doet. Wij reden vorig jaar van Houston via St Louis en Springfield naar Chicago, en terug een oostelijkere route van Ohio via Nashville en Tenesse naar Houston, ik vond die beide routes minder saai dan het stuk door Kansas.
Terug in Texas!
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route Chicago - Kansas City - New Orleans.

Bericht door Zuperboer »

Hallo Jos,

Als je houdt van de graanvelden dan is t een prima route! Wat dat betreft zul je op deze route zeker mooie sfeerplaatjes kunnen maken. Afstanden zijn sowieso lang. Het is net wat je zelf wil. In het kader van die graanteelt is er een mooi bezoek in te plannen aan Moline (IA). Daar staan o.a. de John Deere fabrieken. Een mooie fabriekstour waarin de bouw van een combine wordt langsgelopen is online te boeken. Verder een heel informatief JD museum downtown Moline. Deze beide heb ik bezocht en het was een prima verzorgde entourage. Andere merken zitten trouwens ook in deze hoek van Iowa, maar dat is online wel te vinden.

Ik heb het hier al vaker genoemd, maar een prachtig uitstapje is ook de omgeving van Winterset Iowa. Hier vind je de zgn. covered bridges bekend van de film Bridges from Madison county. Dit is een absolute aanrader om je in te verdiepen, maar t ligt natuurlijk aan je persoonlijke interesses. Fraaie bouwwerken met historie.

Groet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer