Cuyahoga Valley National Park: mooi gebied - tips voor een bezoek.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Cuyahoga Valley National Park: mooi gebied - tips voor een bezoek.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik wil hier graag eens wat reclame maken voor Cuyahoga Valley National Park! :-)
Wij zijn hier afgelopen weekend geweest en waren heel aangenaam verrast. Er is nog niet zo veel over terug te vinden op het forum, heb wel ergens gelegen dat het tegenviel.
Wel wij vonden het er schitterend, het ligt in een vrij druk gebied (lees: veel steden in de buurt (veel goedkopere hotels en eetgelegenheden) en de interstate loopt er ook vlak door) maar is heel heel groen, mooi uitgebouwd, veel puur natuur, goede parkings, veel wandel en fietsmogelijkheden maar ook ideaal om wat rond te touren en veel korte stops naar bezienswaardigheden te maken.

Wat er zoal te zien is:
- talloze watervallen. Wij bezochten Great Falls, Bridal Veil Falls (mijn favoriet, heel mooi uitgesleten), Brandywine Falls en Blue Henn Falls
- verschillende visitor centra en oude historische gebouwen
- de mooi kronkelende rivier waar het om draait
- naast de rivier een heel mooi aangelegd pad het Towpath dat het historische kanaal volgde en verschillende historische locks passeert (leuk om te zien)
- er is ook een trein die je kan nemen om bovenstaand pad one way te nemen (ik denk dat die ook een soort hop on hop off systeem heeft en fiets mag ook mee)
- veeeeel bloemen en vlinders
- Beaver Marsh gebied met boardwalk
- historische schattige dorpjes
- Ledges gebied (hier zijn wij jammer genoeg niet geweest)
- oude mijn met "giant steps"
-...

Genoeg om je bezig te houden .
Bij ons (zomer dinsdag, eind juli) was het overal erg rustig met lege of bijna lege parkings. Enkel bij het visitor center was het zeer druk. Ik denk dat het hier in het weekend wel zeer druk is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Cuyahoga Valley National Park

Bericht door hemmie »

Wij waren er vorig jaar een paar uurtjes, vonden het inderdaad een mooi gebied, maar door regen konden we helaas weinig. De geschiedenis rondom het kanaal vonden wij ook erg interessant.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer