Watertaxi Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Watertaxi Chicago

Bericht door Janena »

Ik heb een 10 ride pas aangeschaft welke we de aankomende maand gaan gebruiken, leuk alternatief voor de Ubers en de metro in Chicago en het lijkt me leuk om Chicago vanaf het water te zien (een architectuur tour a 30 euro p.p. met een verhaaltje hoeft van mijn 3 puberzonen namelijk niet zo, daarnaast is een pas voor doordeweekse dagen erggoedkoop;10 enkele reis passen voor 20 euro, niet persoonsgebonden).

Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze watertaxi's en of er specifieke haltes zijn die leuk zijn om aan te doen, Chinatown lijkt me zelf wel wat..
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Watertaxi Chicago

Bericht door sandpatt »

Ik vond het wel eens leuk om gedaan te hebben (opgestapt aan Trump Tower, afgestapt aan Willis Tower).

Echter zou ik het niet als vervoersmiddel door de stad gebruiken.
Chicago vond ik een verrassend klein centrum hebben. Wij hebben eigenlijk zo goed als alles te voet gedaan.
Voor de iets grotere afstanden, namen wij gebruik van de stadsfietsen/bussen
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Watertaxi Chicago

Bericht door Janena »

Bedankt!
We zijn met zijn vieren dus we gaan 1 dagje op pad met de watertaxi (dan heb ik 8 van de 10 ritten opgemaakt.
Verder willen we het met Uber en de Ltrein gaan doen maar misschien is aktes ook goed af te lopen (we zitten in een hotel naast het Hancock gebouw).
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Watertaxi Chicago

Bericht door jvinch »

Zoals eerder opgemerkt - downtown Chicago is erg compact en vooral ook erg veilig. Als je de trips opdeelt in "south of the river" en "north of the river" kun je het meeste gewoon lopen. Uber is prima - maar de good old taxi werkt ook prima als je bijvoorbeeld naar een Cubs of White Sox game wil - or een bezoekje aan het Museum of Science and Industry wil brengen.

Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer