Welke wijk van de 3 in Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door Souraia »

Ik probeer via Hotwire een leuk hotel te boeken. Vorige keer zaten wij in River North. Ik wil het zoekgebied iets beperken. Wat zijn de leukste wijken om te overnachten? wij zijn er 2 dagen dus het liefst zo centraal mogelijk. Ik kies nu altijd voor River North, Milllenium Park Area en Magnifecent Mile.
ZIjn dit de leukste opties of zie ik bepaalde area's over het hoofd?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door Ruud2004 »

Magnifecent Mile Area is natuurlijk wel lekker centraal.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door Janena »

Wij zitten straks in het Hilton Chicago magnificent mile suites, dat ligt mij mooi centraal gelegen voor de dingen die wij er gaan doen (Cubs in Wrigley Field, Bahai temple, verder wat standaard dingen zoals een boottocht, millennium Park, Sears Tower, Hancock building, etc.}.

Het is onze eerste keer daar.

De laatste nacht zitten we in het South Loop Hotel, voorafgaand aan onze rondreis. Dat ligt iets zuidelijker en minder centraal, wel dichtbij China Town geloof ik.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door Ruud2004 »

Wel even goed kijken door/in welke wijk je komt. Hoe zuidelijker je komt, hoe slechter het is.... Dat South Loop Hotel ligt behoorlijk dicht bij Fuller Park en dat geen beste omgeving.

https://safearound.com/americas/united- ... a/chicago/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
S0po
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2017, 14:50

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door S0po »

Lincoln Park is ook leuk! Wat noordelijker, maar zolang je dicht bij de 'L' zit ben je binnen no time downtown.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door Souraia »

IK heb via Hotwire de Kimpton Hotel Palomar geboekt, deze zit in 505 North State Street. Midden in het centrum.
Kent iemand dit hotel?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door tosca »

Ik ken niet deze specifieke, maar ik vind de Kimpton hotels wel vaak fijne hotels. Wij zaten er in Chicago op een andere locatie (de Allegro) en in Seattle. Ze hebben leuke extraatjes zoals 's morgens koffie / thee met wat lekkers en 's middags ook een borrel (op sommige dagen).

Wij vonden het top in ieder geval. En aan de locatie gaat het in ieder geval niet liggen, veel centraler kun je niet zitten!
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Welke wijk van de 3 in Chicago

Bericht door jvinch »

In zijn algemeenheid - Chicago is behoorlijk safe maar je loopt niet rond in Meppel of Terneuzen. Uiteraard met alle respect voor Meppel en Terneuzen, natuurlijk. Je moet dus altijd een beetje oppassen - net zoals je in elke andere grote stad moet doen. Niet anders in Parijs of Barcelona.

Als je in de stad wil verblijven, zou ik het volgende zeggen.

- Als je zuidelijk van de Chicago rivier kijkt, zou ik boven (Cermak) 22nd street blijven (en oostelijk van de rivier). Er zijn een paar mooie hotels rond McCormick Place (22nd street AKA Cermak) en van dat punt of noordelijker is prima te doen. Je zit dan in de Loop of South Loop, ik heb er zelf lang gewoond. Vanaf 22nd street is het ongeveer 5KM lopen tot het begin van de Mag Mile, Grant Park etc. Als je een beetje goed ter been bent en het is lekker weer, prima te doen - anders is een taxi onder $10. Auto niet nemen. Hotel heeft vaak ook shuttles die je een stuk op weg kunnen helpen.

- Als je noordelijk van de Chicago river kijkt is het overal safe maar ik zou wel oostelijk van Clark blijven - anders is het lastig te belopen. Persoonlijk zou ik proberen zuidelijk van Division te blijven als je voornamelijk in de stad wil zitten.

Dus - ergens noordelijk van Cermak (22nd street) en zuidelijk van Division (11th street) en dan oostelijk van de rivier of Clark - zit je prima.

Het hangt er een beetje vanaf wat je leuk vind en wat je interesses zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer