Reis rokit: rondreis van Boston naar Chicago.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rokit
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 mar 2015, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Reis rokit: rondreis van Boston naar Chicago.

Bericht door rokit »

Hallo,

Wij willen dit jaar een roadtrip maken van Boston naar Chicago en dit dan via onderstaande route:
Boston, Niagara Falls, Detroit, Mackinaw City, Thunder Bay, Walnut Grove, Chicago.

Dit is de eerste opzet van de route. Is hier een mooie reis van te maken ?
We gaan van eind augustus tot eind september en hebben 28 dagen de tijd.
In Bosten en Chicago blijven 3 nachten en de rest moeten we nog invullen ...
Wie heeft leuke tips voor deze reis?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis rokit: rondreis van Boston naar Chicago.

Bericht door gera_r »

Hallo, een deel van jullie route (Niagara FAlls - Detroit) deden wij in 2011 in omgekeerde volgorde. Tijdens de rit van Niagara naar Detroit kom je (met een lichte omweg) Oil Springs/Petrolia tegen. Ik vond dit een leuke verrassing. In 1958 werd hier de eerste olie ontdekt. Petrolium… (afgeleid van Petrolia dus…) Er zijn hier in de omgeving nog allerhande overblijfselen en musea te zien.

Verder is Dearborn (dichtbij Detroit) echt een must en kun je daar in twee musea, die naast elkaar liggen, wel een dag ieder doorbrengen. Het ene is overdekt en betreft het Henry Ford Museum. Hier is werkelijk (nou ja) alles te vinden op gebied van ontwikkeling en geschiedenis van Amerika. Van alles komt aan bod. Landbouw, luchtvaart, auto, racisme, burgeroorlog, vrouwenrechten, huishouden enz. enz. Zeker geen saai museum en ook leuk voor kinderen. Er naast gelegen is Greenfield Village. Het is een openluchtmuseum, vergelijkbaar met dat bij Arnhem. Ook hier kun je originele huisjes en werkplaatsen bezoeken uit verschillende tijdsperiodes uit de geschiedenis. Met vele, vele re-enactors in de huisjes maar ook gewoon op het terrein.
Ik vond beide musea meer dan de moeite waard.

Je kunt wat meer over mijn ervaringen lezen in mijn reisverslagen, vanaf http://johanengera2011.blogspot.com/201 ... useum.html en twee volgende dagen… Ook onze ervaringen met Niagara Falls hierna komen aan bod, als ook ons bezoek aan Chicago in het begin van de reis.
Gast

Re: Reis rokit: rondreis van Boston naar Chicago.

Bericht door Gast »

:offtopic:
In 1958 werd hier de eerste olie ontdekt. Petrolium… (afgeleid van Petrolia dus…)
Lijkt me andersom - het plaatsje kreeg de naam omdat er olie was gevonden. En was het niet in 1858?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis rokit: rondreis van Boston naar Chicago.

Bericht door gera_r »

Klopt, 1958 moet inderdaad 1858 zijn; slip of the finger... :?

V.w.b. plaatsnaam Petrolia: Dit is zoals ik het toentertijd mee heb gekregen of onthouden heb. Maar als ik Wikipedia zo lees: "Petrolia got its start in 1866 when a major oil well was found, resulting in an oil boom that caused many to abandon Oil Springs in favour of this new settlement. The place separated from Enniskillen Township and was incorporated as a town on 25 December of that same year.[6]", dan kon je wel eens gelijk hebben eoms…

Desalniettemin, zeker de moeite waard als je toch in de buurt bent...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer