Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Lieve leden,

Ik wil in mei naar Cedar Point. Graag zou ik dit combineren met een weekje New York.

In beide gebieden ben ik nog nooit geweest. Wel in Florida en Californie.

Wie kan mij goede tips geven omtrent Cedar Point en omgeving? Hoe geraak je daar het best, wat is er in de onmiddellijke omgeving nog te zien? Ik dacht om eerst met het vliegtuig naar daar te vliegen (weet zelfs niet welk vliegveld het meest aangewezen is) en om na drie of vier dagen door te vliegen naar New York om daar nog een 8 tal dagen door te brengen.

Deze reis begin ik dus vanaf nul ... Dus alle hulp is meer dan welkom. :thumbup: :thumbup:

mvg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Cedar Point

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is Cedar Point? Waar ligt dat? En waarom wil je daar naar toe?

Marianne
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Cedar Point

Bericht door SpaceAce »

Cedar Point is mijn afdeling (expertise), Marianne. Weet je dan wat het is? :D

Over een goed anderhalf uur heb ik een pc tot m'n beschikking. Dan reageer ik uitgebreider (ivm nu op de telefoon tikken :wink: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door SpaceAce »

Wat betreft er in de directe omgeving te doen is, weet ik niet zo snel. Wij zijn nu drie keer naar Cedar Point geweest (afgelopen jaar zelfs twee keer; juni en september. En de eerste keer was in 2006), maar eigenlijk altijd op doorreis om het park te bezoeken. Als je van achtbanen bent, zou je ook kunnen overwegen om op Cincinnati te vliegen, daar Kings Island mee te pakken en daarna via Cedar Point naar bv Cleveland of Detroit te rijden om vanuit daar naar NYC te vliegen. Zit je alleen wel met de drop-off fee van de auto.

Ik denk dat Cleveland het dichtstbij is om op te vliegen, maar zou zo niet precies weten wat er nog meer in die omgeving te doen is. Of als je iets verder zou willen rijden, zou je dus op Detroit kunnen vliegen om daar The Henry Ford Museum en Motown mee te pakken.

Of, als je iets meer tijd hebt, zou je ook op Chicago kunnen vliegen. Daar het Six Flags park doen, daarna via Cedar Point, Kennywood, Hersheypark en Six Flags Great Adventure naar NYC. Maarja, dan ook drop-off fee en dan maak je er al een behoorlijke roadtrip, wat volgens mij niet de bedoeling is als ik jouw bericht lees.

Wat me nu ook te binnen schiet: is het überhaupt wel de bedoeling om een auto te huren?
Martin & Marianne schreef:Wat is Cedar Point? Waar ligt dat? En waarom wil je daar naar toe?
Het park ligt in Sandusky, Ohio. Bij Cleveland in de buurt. Een park met maar liefst 17 achtbanen en niet de minste.... Dat zal ook de grootste reden zijn waarom topicstarter daar heen wil :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door PaulB »

Ook hier fans van Cedar Point :thumbup: .

Zijn afgelopen Juni voor de 4de keer geweest, en hebben toevallig afgelopen weekend geboekt voor komend jaar Juni met weer een paar dagen Cedar Point in de route!
Als je NY wil combineren met Sandusky zou ik kijken naar een stop-over vlucht naar Cleveland of Detroit. Paar jaar geleden vanaf Chicago naar Cedar point gereden(via omweggetje naar Holland, Michigan) en ook dat is prima te doen qua afstand. Wij gaan komend jaar weer via Toronto richting Ohio en ook dat is misschien een optie. Vluchten zijn relatief goedkoop en je kan dat nog Niagara Falls mee pakken op je route(eventueel Canada's wonderland in Toronto).

Cleveland is een aardige stad met een aantal leuke dingen om te bezoeken (hall of fame, fraaie musea) en is volgens mij qua afstand het best te rijden naar CP.

In de directe omgeving van CP is niet echt iet te beleven. Sandusky is zelf echt een gat waar voor de rest niet veel te doen is wat mij betreft, alleen met iets meer hotels dan een gemiddeld dorp ivm CP.

Veel plezier met plannen!
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Enorm bedankt voor de reacties!
Ik twijfel of ik een auto ga huren. Dat moet ik eens bekijken.
Ga de landkaart eens van naderbij bestuderen en de beide opties , vliegtuig en auto, bestuderen...
Rijden in Amerika is sowieso een meerwaarde om het landschap te zien...

Mvg
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door Njit »

Als je snel wil zien waar alle pretparken liggen en welke achtbanen ze hebben dan kan ik je overigens deze site aanraden: http://www.coast2coaster.eu/ . Deze gebruiken wij zelf ook om onze pretparkvakanties te plannen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door roelb »

Nog een mogelijke optie: op PHL vliegen (op dit moment 422 euro AMS-PHL op veel data in 2019 bij Skyteam), daar huren (goedkoper dan in New York) en naar Sandusky rijden. Na aankomst bijvoorbeeld direct door naar Harrisburg en daar overnachten, de volgende dag de rest. Onderweg eventueel nog wat civil war dingen bekijken. 's avonds en dag erna Cedar Point. Als je in het hotel in het park verblijft mocht je altijd op de dag van aankomst voor een gereduceerd tarief het park in. Ik weet niet of dat nog zo is.

En dan de dag erna richting New York rijden. One way rental PHL-EWR kost meestal niets extra, en dan kun je dus daar je auto droppen en de trein pakken naar Manhattan. Of je dropt nog dichterbij als dat zonder meerkosten mogelijk is, wellicht zelfs in Manhattan. Terugvliegen vanaf JFK.

Voorbeeld: https://goo.gl/flights/Uf2E2: AMS-BOS-PHL op 28/mei, JFK-AMS op 5 juni, heen Delta via Boston, terug directe KLM vlucht, kosten EUR 450.

Aankomst op 28 mei in de avond in PHL. Auto oppikken, stukje rijden. 28 op 29 ergens onderweg overnachten. Volgende dag naar Sandusky. 29 op 30 mei overnachten in het hotel in het park. avond van 29 mei en 30 mei het park doen. 's avonds stukje rijden, rond Pittsburgh overnachten. Volgende dag door naar New York, ben je daar in de middag. Auto inleveren. Dan dus 31 mei t/m 5 juni hotel in New York.

Auto kost ca $200.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door Njit »

'Als je in het hotel in het park verblijft mocht je altijd op de dag van aankomst voor een gereduceerd tarief het park in. Ik weet niet of dat nog zo is.'

Ze hebben Vacation Packages Kwestie van vergelijken tussen een los hotel + entree + parkeren of een Package Deal. Hotelgasten hebben ook Early entry.

Zelf nooit gebruikt omdat we een Cedar Fair jaarkaart hadden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door roelb »

Ik ben dus een keer in de middag daar gearriveerd, met hotelovernachting in Breakers en kaartjes voor de volgende dag. Maar toen konden we voor $10 of $15 vanaf 16.00 tot sluitingstijd naar binnen. Dat was alleen bij de receptie van Breakers te koop en stond ook nergens. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door PaulB »

uncas schreef: Rijden in Amerika is sowieso een meerwaarde om het landschap te zien...
Op de meeste plekken klopt dit.
Voor de landschappen in de regio Ohio/cedar Point hoef je echt niet een auto te huren.......boring! :D

Qua vervoer naar CP is een auto huren eigenlijk wel de enige manier om er te komen, zowel in het dorp als naar CP zelf.
Openbaar vervoer in Sandusky is niet bestaand, en lopen naar het park kan je echt vergeten, behalve als je in hotel Breakers verblijft, maar daar betaal je dan ook flink voor.
Zelfs vorig jaar erg veel moeite moeten doen om een simpele taxi/uber te regelen om ons 2'en, licht aangeschoten, vanaf het restaurant terug naar het hotel te brengen........uiteindelijk maar 1,5 km gelopen :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Cedar Point

Bericht door Martin & Marianne »

SpaceAce schreef:Cedar Point is mijn afdeling (expertise), Marianne. Weet je dan wat het is? :D
Ha ha. Ik had al zo'n vermoeden. Ik laat het aan de experts over. :wink:

Marianne
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Nuttige tips allemaal!! ik ga ermee aan de slag. Ik laat nog een bericht over x aantal dagen wanneer ik alles heb kunnen plannen.

Nogmaals dikke merci!!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Nog een klein vraagje: hoeveel dagen park hebben we nodig? 1, 2 of 3?
De bedoeling is dat ik het park op weekdagen ga bezoeken...

Of is één volledige dag voldoende met de dag voordien enkele uren in het park zoals jullie reeds hebben geschreven?

mvg
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Beste,

Na vele opties te hebben bekeken, lijkt het me deze reis niet haalbaar. De opties zijn beperkt en de prijsverschillen immens.
Wanneer ik jullie tips aan het bekijken was, samen met de landkaart en prijzen van vluchten en autoverhuur, leek het me plots het beste om alles om te gooien.
Zo vond ik vluchten op Washington DC, goedkopere autoverhuur als in NY en vlucht terug vanaf NY. Deze waren alles samen meer dan 300 euro verschil pp. Als ik dit neem kan ik stoppen bij Six Flags Great Adventure. Geen Cedar Point maar ook verre van slecht.

Samengevat kijk ik nu eerder naar een start in W.DC, auto huren, korte stop in Philly, doorrijden naar 6 flags Great Adventure, verder naar New York, daar een week blijven en van daar terugvlucht benelux...

Lijkt jullie dit haalbaar? :?:

Indien ik dit behoud, zal ik wel verder moeten op een ander forum...
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door PaulB »

Weet niet of Six Flags z’n openingsschema al online heeft staan maar kijk daar eerst naar.
Veel parken zijn in Mei alleen in ‘t weekend open en gaan pas vanaf memorial day over op elke dag open.

SFGA is een prima park. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Cedar Point, maar in beide parken kan je je rollercoasterhart ophalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door roelb »

uncas schreef: Samengevat kijk ik nu eerder naar een start in W.DC, auto huren, korte stop in Philly, doorrijden naar 6 flags Great Adventure, verder naar New York, daar een week blijven en van daar terugvlucht benelux...

Lijkt jullie dit haalbaar? :?:
Absoluut. Maar zelfs een rondje naar Cedar Point zou vanaf Washington DC prima haalbaar zijn, als je autorijden niet erg vind. Het lijkt ver, maar het is gewoon een kwestie van doen: cruise control aan en een paar uur doorrijden. Kost je twee (halve) rijdagen (een heen, een terug), maar dat is ook deel van de trip. Het is maar 660km. Dat is dan misschien wel dezelfde afstand als Amsterdam-Berlijn, maar het rijdt een heel stuk rustiger en soepeler door. Het filerisico op dit traject is vrijwel 0, dus het is gewoon een uurtje of 6 rijden.
Laatst gewijzigd door roelb op 19 nov 2018, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door Njit »

PaulB schreef:Weet niet of Six Flags z’n openingsschema al online heeft staan maar kijk daar eerst naar.
Veel parken zijn in Mei alleen in ‘t weekend open en gaan pas vanaf memorial day over op elke dag open.
die staat nog niet online. Maar zelf vertrekken we ook altijd rond Memorial Day weekend om hier geen last van te hebben.
Six Flags Great Adventure heeft een prima aanbod aan pretparken maar de sfeer in Cedar Point is wel veel beter. Ze werken daar ook veel beter door.
uncas schreef:Samengevat kijk ik nu eerder naar een start in W.DC, auto huren, korte stop in Philly, doorrijden naar 6 flags Great Adventure, verder naar New York, daar een week blijven en van daar terugvlucht benelux...
Heb je de Dropoff kosten meegerekent? Zal rond de $150 zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:Maar zelfs een rondje naar Cedar Point zou vanaf Washington DC prima haalbaar zijn, als je autorijden niet erg vind.
Ik weet niet hoe lang je maximaal zou willen gaan? Maar anders zou je vanaf Washington DC inderdaad prima richting Cedar Point kunnen (onderweg overnachten in Pittsburg, zodat je daar Kennywood kan meepikken?) en nadat je Cedar Point hebt bezocht, via Hershey Park naar Six Flags Great Adventure en New York City.

Maar anders is Washington DC (zit ook een leuk Six Flags Park in de buurt), Philadelphia, SF Great Adventures en New York City ook prima te doen inderdaad. Uiteraard bezoek je, als pretparkliefhebber, daar natuurlijk ook nog Coney Island :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd omtrent Cedar Point en omgeving.

Bericht door uncas »

Nav jullie antwoorden heb ik navraag via mail gedaan bij 6 flags. Coney island staat zeker op het programma. Aangaande de drop off fee vd auto, staat er nergens vermeld dat dit extra op de prijs is. Was dit jaar in CA. Vertrokken in san Francisco en geëindigd in las Vegas. Ook hier heb ik geen drop off moeten betalen...

Mvg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer