Reis SenS-USA: Rondje Denver

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door SenS-USA »

Hallo Allemaal,

In 2017 hebben we een klassiek rondje San Francisco - Las Vegas - Los Angeles gedaan met de nodige natuurparken ertussen. In de zomer van 2019 willen we nu graag opnieuw naar de USA en dan vanuit Denver. Ook willen we deze keer alles zelf boeken en daar wil ik graag jullie hulp bij.

Dit is de route zoals ik die nu heb bedacht:

1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Rocky Mountain NP/Estes Park
3 Rocky Mountain / Estes
4 Rocky Mountain / Estes – Black Hill
5 Black Hill
6 Black Hill
7 Black Hill – tussenstop
8 Tussenstop – Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone – Grand Teton
12 Grand Teton – Craters of the moon
13 Craters of the moon NP
14 Craters of the moon – Salt Lake City
15 Salt Lake City – Capitol Reef
16 Capitol Reef
17 Capitol Reef - Moab
18 Moab
19 Moab
20 Moab – Great Sand Dunes
21 Great Sand Dunes
22 Great Sand Dunes – Denver
23 Denver – Amsterdam

Zijn er dingen die ik kan overslaan of ergens waar ik meer/minder tijd zou kunnen of iets wat nog mist op de route? Graag feedback!
Ook nog een aantal andere zaken die in mij opkomen.

1. We zaten in 2017 vaak buiten de parken en willen nu graag in/dicht bij de parken overnachten. Wie heeft ervaring met combineren van hotels/motels met kamperen. Dus kopen van een tent en benodigdheden, zodat we in bv Yellowstone op de camping kunnen slapen. En koop je dan ook kookspullen e.d. of kun je wel daar eten? Wat is dan prijstechnisch het handigst?
2. Ook lees ik her en der dat je in cabins kunt slapen onderweg. Wie kan mij vertellen waar je die vindt en boekt? Ik ben nu voornamelijk bekend met booking.com... maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Ben altijd op zoek naar leuke hutjes of mooie plekjes. Graag tips!

Zie graag jullie aanvullingen tegemoet.
Gr. Sanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2004 het eerste deel van je route gedaan. We hadden toen een aantal overnachtingen in cabins op KOA-campings. Misschien is dat een idee voor jullie.
Een tent meenemen en in de parken kamperen is ook een leuke optie, met natuurlijk veel meer mogelijkheden. Wij deden dat de eerste twee keer in de VS, en vorig jaar weer, met onder andere twee nachten (van de vier) in Yellowstone.
Qua indeling zou ik wel wat aanpassen. Je hebt nu te weinig tijd voor Yellowstone; daar zou ik minimaal 4 nachten doen. voor Craters of the Moon en Great Sand Dunes trek je dan weer relatief veel tijd uit. Voor beide is één overnachting voldoende. Wij hebben toen geen kookspullen aangeschaft omdat we in totaal maar 7 nachten kampeerden, dus we hebben campings uitgezocht waar ook eetgelegenheden in de buurt waren. Vandaar ook dat we in Yellowstone voor alleen Canyon Village hadden gekozen.
Tentjes hadden we meegenomen, luchtbedden en slaapzakken hebben we ter plekke aangeschaft.
Kijk voor ideeën daarover ook eens in de verslagen van Elly en Bert en Saskia.
Ik zoek eigenlijk nooit via booking.com maar ik google op plaatsnaam + lodging, of plaatsnaam + cabin etc.; dan vind je veel meer.

Ik denk dat ik zelfs GSDNP over zou slaan. Het ligt niet echt op de route. Gebruik die tijd voor een extra stop tussen de Black Hills en Yellowstone, voor Yellowstone zelf en voor bijvoorbeeld Grand Teton.
Wat de route betreft; je kunt ook RMNP op het laatst doen. Dan ben je al meer aan de hoogte gewend. En je kunt het park vanuit het westen (bij Grand Lake) binnen rijden en zo de Trail Ridge Road meenemen.
Wij deden dat vorig jaar in omgekeerde volgorde; misschien heb je iets aan dat deel van het verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondje Denver

Bericht door Old Faithful »

Ik vind dit rondje Denver altijd heel mooi, vooral vanwege de afwisseling. :thumbup:

Marianne noemt al enkele redenen om RMNP aan het eind van de reis te doen. Ik zou daar aan toe willen voegen dat je de eerste dag vanwege het tijdverschil waarschijnlijk heel vroeg wakker bent en dat is gunstig voor de relatief lange rit naar South Dakota.

Van de Black Hills naar Yellowstone met één tussenstop kan wel. Meestal wordt dat gedaan met twee tussenstops: eentje in Buffalo of Sheridan en eentje in Cody. Je hebt dan tijd voor o.a. Devils Tower en Bighorn Canyon. Cody is ook een leuk plaatsje met o.a. de Gunfight, de rodeo en vooral de vijf museums van het Buffalo Bill Center Of The West. Als je op tijd uit Sheridan vertrekt, kun je met een korte stop bij Bighorn Canyon nog enkele uren in het BBCOTW doorbrengen (ze sluiten om 18.00u).

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Rondje Denver

Bericht door katrienenluc »

Wij hebben het rondje ook gedaan, in 2012.
Wij logeerden niet altijd binnen de parken, dus als je onze route ongeveer volgt, heb je nog meer tijd over in de parken zelf :)
Wij zijn wel begonnen met RMNP.
Hierbij de directe link: http://luka2012midwest.blogspot.com/
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2015 dit rondje gedaan. Van de overige Amerika reizen vond ik dit persoonlijk tot nu toe de mooiste. Inderdaad vanwege de afwisseling in natuur, de leuke authentieke western stadjes onderweg maar vooral ook de vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen viel ons op.

Wij hebben de route ook in omgekeerde volgorde gereden dus RMNP op het eind. De route naar de Black Hills vanuit Denver is prima te doen zonder tussenovernachting. Je bent al heel vroeg wakker en het is een vrij eentonig gebied waar je door rijdt. Ik zou daar geen overnachting aan willen verspillen.
Het grootste voordeel om RMNP aan het eind te doen is het feit dat je via de Trail Ridge Road het park binnen rijdt. Dan heb je meteen al een prachtig stuk natuur te pakken. Dat scheelt je het heen en terug rijden als je hem vanuit Estes Park rijdt.
Je kunt het park dan verlaten via de Peak to Peak Hyw richting Denver.

Wij hebben geen ervaring met Craters of the Moon maar volgens mij volstaat dit inderdaad met 1 overnachting en voor Great Sand Dunes moet je een behoorlijk eind omrijden.
Misschien toch een extra overnachting tussen de Black Hills en Yellowstone. Old Faithful geeft precies de redenen aan waarom.
Wij hebben vanaf Cody naar Yellowstone de Beartooth Hyw gereden. Je komt dan via de noord/oostelijke ingang binnen. Schitterende route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door Mr. Patrick »

Wij gaan in 2019 min of meer dit rondje doen (alleen slaan wij Craters of the Moon over, gaan wij van SLC direct naar Moab,en gaan we van daar uit via Mesa Verde, BCOTG en Aspen naar RMNP. Mijn topic

Persoonlijk zou ik Great Sand Dunes laten vallen en daarvoor via BCOTG gaan. Dat levert je nog wat meer tijd op die je in Yellowstone, Grand Teton en/of Moab zou kunnen inzetten. Volgens velen de hoogtepunten van deze route (in ieder geval qua drukte).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door SenS-USA »

Hallo Allemaal,

Heel erg bedankt voor de reacties! Zitten zeer goede tips bij, die ik heb geprobeerd te verwerken in de route. Heb nu de gehele route omgedraaid. Zijn daar nog adviezen over? We willen wel erg graag naar de GSD, dus die is gebleven :) Zou het beter zijn om de andere kant om te gaan, maar dan wel RMNP op het einde?
Zou iemand ook nog even mee willen kijken naar het stukje Rocky Mountains wbt tijd. Genoeg/te veel/te weinig? Tips?

1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Great Sand Dunes NP
3 Great Sand Dunes NP – Moab
4 Moab
5 Moab
6 Moab – Capitol Reef
7 Capitol Reef
8 Capitol Reef – Salt Lake City
9 Salt Lake City – Craters of the moon
10 Craters of the moon – Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone – Cody
16 Cody - Sheridan
17 Sheridan – Black Hills
18 Black Hills
19 Black Hills
20 Black Hills – Rocky Mountain NP / Estes Park
21 Rocky Mountain NP / Estes Park
22 Rocky Mountain NP / Estes – Denver
23 Denver - Amsterdam

Groetjes Sanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het eigenlijk net iets te gehaast allemaal. De tijd voor Yellowstone is minimaal, tenzij je de dag van aankomst en vertrek ook nog grotendeels voor het park hebt.
GSD is mooi maar ik zou het toch niet die omweg waard vinden. Op de route naar Moab mis je ook veel moois, zeker als je de snelste route neemt. En gezien de tijd die je hebt is de snelste route eigenlijk de enige optie.
Bezoek het park eens in het voorjaar. Dan is de rivier nog niet opgedroogd en is het nog niet te heet. En neem dan de tijd voor andere dingen in de omgeving. Wij hadden in 2013 twee overnachtingen tussen GSD en Moab. Misschien heb je iets aan dat verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 sep 2018, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door IngridZw »

Ik zou toch de Black Hills in het begin doen. Je bent nog fris en de hele reis ligt nog voor je. Aan het eind heb je minder puf om nog zo'n grote (saaie) afstand te overbruggen. Vandaaruit het rijtje afwerken tot Grant Teton. Persoonlijk zou ik Craters of the Moon dan overslaan en vanaf SLC naar Capitol Reef rijden. Je hebt de volgende dag immers nog een volle dag in CR.
Aan het eind heb je dan wat meer ruimte om het stuk naar RMNP te overbruggen.
In Colorado zijn genoeg hele mooie alternatieven voor Great Sand Dunes. Een suggestie is om bv van Moab via Durango naar Silverton of Ouray via de prachtige Million Dollar Hyw te rijden. De volgende dag eventueel een overnachting in het leuke Leadville waarbij je onderweg nog de BCofG NP kunt bezoeken. Vandaaruit via de Trail Ridge Road naar Estes Park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Indelen dagen Yellowstone

Bericht door SenS-USA »

Hallo! Ik heb al super goede tips gekregen op mijn route 'rondje Denver'. Zojuist de tickets geboekt!! :).

Graag zou ik wat hulp/adviezen krijgen over het indelen en overnachten in Grand Teton en Yellowstone.

Komende vanuit Salt Lake City of Craters of the moon wordt dit waarschijnlijk de verdeling.

1. SLC/Cotm - GT
2. GT
3. GT - Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - beartooth hw - Cody

Dus welke bezienswaardigheden wanneer en waar overnachten? Hoop dat er nog plaats is. Zal dan zsm boeken.

Note mod: Topic samengevoegd met bestaande reistopic
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Indelen dagen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou kijken wat er vrij is en dan daarop je planning baseren.
Voor een mogelijke indeling en voor de accommodatie zie ons 2015- en 2017-verslag. In het 2015-verslag staat een aparte pagina met onze planning voor Yellowstone, die is misschien wel handig.
Met name in 2015 was de indeling gebaseerd op wat er vrij was in het park; vandaar ook twee verschillende accommodaties bij Old Faithful.

Het is wel zo handig om dit soort vragen in je routetopic te houden, dan weten we ook in welke tijd van het jaar je er bent.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Indelen dagen Yellowstone

Bericht door SanFran »

Yellowstone loopt in de vorm van een 8. Als je 2 dagen heb zou ik de eerste dag het onderste deel van de 8 doen. en de 2e dag het bovenste deel. Wij hebben zelf 2 nachten in West Yellowstone, 1 nacht in Gardiner en 1 nacht in Cooke City overnacht. Was allemaal prima te doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Grand Teton komt kun je ook al veel in Yellowstone doen. Wil je in Jackson overnachten of - ook - In het park? Voor de tweede nacht zou je naar Colter Bay kunnen kijken.

Marianne
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door SenS-USA »

Bedankt voor de tips weer! (en voor het verplaatsen van mijn bericht). We gaan van 13 juli t/m 6 augustus. Zag gelukkig dat er hier en daar nog wel wat te boeken is in Yellowstone en GT :).
Marianne heb al een aantal zaken uit jullie leuke verslagen gehaald.

Toevoegingen:
Tussen GSD en Moab gaan we nog extra overnachten en daar rijden via de Million Dollar Highway en ook naar Black Canyon of the Gunnison.

Zoals het nu staat gaan we waarschijnlijk de eerste nacht in Jackson en de tweede nacht in Colter Bay overnachten. Voor daarna dacht ik aan
Old Faithfull Inn, Canyon Village en de laatste nacht Roosevelt Lodge, om van daaruit Lamar Valley, Beartooth hw naar Cody te gaan.

Ik zit nog erg met het stuk vanaf Capitol Reef naar Craters of the Moon... Ik zie dat veel mensen via Vernal gaan, maar dat is voor ons nog wel een stuk om, omdat we via CotM willen gaan. Zijn er nog andere leuke plekjes of parken om de rijdagen wat te onderbreken. Of zeggen jullie dat we dan beter CotM over slaan. Heb hier verslagen over gelezen en foto's gezien en het lijkt mij indrukkwekkend en juist ook weer anders dan de andere parken op deze reis. Graag weer jullie adviezen.

gr Sanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2015 van plan om SLC te bezoeken maar hebben ter plekke besloten om dat niet te doen en in plaats daarvan een bezoek te brengen aan Antelope Island. Was weer iets heel anders. Tussen Capitol Reef en Jackson hadden we niets geboekt.

Old Faithful (met 1 l) is sowieso een goede keuze. In plaats van Canyon kun je ook naar Lake kijken, daar zijn de cabins een stuk goedkoper.

Marianne
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door SenS-USA »

Alle nachten in Maob, RMNP, Grand Teton en Yellowstone zijn geboekt! Super blij met de overnachtingen in de parken!!! Ik kom er toch niet helemaal uit tussen Capitol Reef en Craters of the Moon. Heb besloten CofM wel te gaan doen.

De dag dat we uit Capitol Reef komen lijkt het mij handig om door te rijden tot Salina. Dat scheelt dan de volgende dag toch weer 100 miles. Het gaat dan om het stuk tussen Salina en Craters of the moon. Hier hebben we 1 overnachting.

optie 1: 886 km / 9 u
Salina - Bonneville Salt Flats - Wells (ca 500 km) en dan de volgende dag Wells - Shoshone Falls - Craters of the Moon - Arco (ca 350 km)

optie 2: 858 km / 10 u
Salina - Salt Lake City (Antelope Island) - Tremonton (ca 400 km) en dan volgende dag Tremonton - Shoshone Falls - Craters of the Moon - Arco (ca 400 km)

Wat zouden jullie doen? Of geen van beide en dan optie 3? ;)

Groetjes Sanne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis SenS-USA: Rondje Denver

Bericht door tomhster »

De optie via Wells speelt mij wel aan. De I-15 kent veel vrachtverkeer en is doodsaai, dus hoe minder hoe beter.

Je zit dan qua overnachting wel in de middle of nowhere, dus ik zou doorrijden en overnachten in Twin Falls. De brug bij Twin Falls is een van de weinige plekken waar legaal gebasejumpt mag worden, het is erg leuk om daar een tijdje naar te kijken.

Shoshone falls is erg mooi. Door in Twin Falls te overnachten is ook je tweede dag beter in balans. CotM vond ik een leuke bestemming, met name de wandeling door de tunnel achterin het park. Ga bij Arco ook nog even naar de kerncentrale!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer