Kamperen in Wisconsin september

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
ricky1989nl
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kamperen in Wisconsin september

Bericht door ricky1989nl »

Hi All!

Wat een fijn forum hier en heb al veel info, tips en verhalen kunnen vinden.

Over 3 weken vertrekken we naar Amerika voor 12 dagen. We hebben familie in Milwaukee wat in principe ook de reden van de reis is. We landen op woensdag op O'hare Chicago en blijven t/m vrijdag in Chicago. Vrijdag halen we de huurauto op en rijden we naar Milwaukee waar we 2 weekenden met de familie zullen spenderen. Omdat ze zelf door de weeks moeten werken en wij wel meer willen zien van de omgeving gaan we dan zelf op pad.

Bij het zoeken en overleg met familie lijkt het ons een vet idee om te kamperen aan een van de vele lakes van Wisconsin. We kunnen een tent, luchtbed etc.. lenen. Dus daarmee komen we een heel eind Een naam die bij het Googlen veel op duikt is 'Devils Lake State park'. Is er iemand die daar ervaring mee heeft in de periode midden september? Is het bijv. aangename temperatuur 's nachts? En is het over het algemeen nog weer genoeg om te zwemmen?
Is er ook genoeg te doen om 4 nachten te blijven? Bijv. wandelen, mountainbike huren, zwemmen?

Heeft iemand ervaring met kamperen bij andere state parks in Wisconsin?

Wisconsin Dells waterpark stond ook op onze verlanglijst, maar die zijn helaas allemaal dicht na Labour Day. En Six Flags Great America is ook alleen maar in de weekenden openen vanaf Labour Day. Heeft iemand tips voor een goed alternatief?

Ik hoor graag jullie verhalen en tips voor ons om deze week te vullen.

PS. Wij zijn 28 en 29 jaar en zeer actief/sportief/avontuurlijk ingesteld.

Alvast bedankt!
Ricky
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Kamperen in Wisconsin september

Bericht door Hav1983 »

Ik ben vorig jaar in september naar Devil's Lake park geweest, het weekend van 16 september. Het was die periode toen vrij warm met temperaturen tot 30ºC. Het strand lag toen vol badgasten. 's Nachts kon het wel al flink afkoelen en al eens richting 5º duiken. Ik weet niet of je er 4 dagen kan vullen, ik heb er zelf maar 1 dag geweest, maar vond het fantastisch. Ik denk dat je er wel 2 dagen kan vullen, gebaseerd op wat ik toen gezien heb. Zeker als je een paar trails afwandelt en eens een fietstochtje maakt.

Ik weet niet of je al in die regio geweest bent, maar iets onder Devil's Lake ligt New Glarus met z'n bekende brouwerij. Dat is ook wel leuk om te doen. The House on The Rock schijnt ook echt iets te zijn dat je moet gezien hebben, al ben ik daar nog niet geraakt.

Verder kan ik Door Country aanraden, het schiereiland in het Noordoosten van Wisconsin. Ik vind het echt prachtig. Veel water, natuur, kleine dorpjes. Er ligt ook een leuke park "Peninsula State Park". Het is misschien iets te vroeg voor de echt herfstkleuren maar dat mag de pret niet drukken. Het weekend van 15 september is er daar trouwens ook Ale Fest.
Afbeelding
Gast

Re: Kamperen in Wisconsin september

Bericht door Gast »

Ik heb vorig weekend nog een boot gehuurd op Lake Delton (Dells). Het water is op die kleine lakes aangenaam warm, zeker aan de vele kleine stranden. De temperatuur gaat hier in de streek volgende week weer richting 30 graden, dus dat zal nog wel even zo blijven. In tegenstelling tot bvb. hier in Chicago is men ginder ook soepel over alcohol op boten en stranden.
PS Als je geboren bent na 1988 heb je in Wisconsin een vaarbewijs nodig.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Kamperen in Wisconsin september

Bericht door Big_Mo »

Hey Ricky,

Mountain Biken kan ik John Muir (South Kettle Moraine State park) aanraden. Zelf zit ik daar over een paar weken ook om lekker door de bossen te rijden op mijn mountain bike. Kijk even naar de avond temperaturen aangezien die wel een stukje aan het zakken zijn. Richard Bong recreation area is ook best gezellig.

Waarom niet door nar boven rijden naar Pictured Rock? Als je echt actief bezig wilt zijn? Overigens Devils Lake heeft heel erg veel activiteiten. Voor een dag rond de $125pp kan je lekker in de buiten lucht klimmen onder begeleiding van een gids. House on the Rock is ook best grappig alleen heel overweldigend met de hoeveelheid meuk dat er binnen staat. Stukje naar zuidoosten zijn Cave of the Mounds.

Iets leuker entertainment dan een rollercoaster park https://badlandsoffroad.com/ <- zeker een aanrader! Zelf ga ik er meerdere malen per jaar heen.

Door county ook leuk maar zoals je zelf al aangaf na labor day begint alles een beetje te minderen en zo ook de toeristische hotspots als door county. Wellicht dat je een beetje kleur veranderingen kan zien al! Genoeg te doen voor 4 dagen iig!
Iron Mountain Michigan waar je wellicht nog iets bij Wildman Ranch iets kan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer