Reis hoeksie: USA 2019

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
hoeksie
Amerikafan
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 aug 2010, 20:30

Reis hoeksie: USA 2019

Bericht door hoeksie »

Hi,

Wij reizen in zomer 2019 met 7 personen met camper en pick-up/tent 3 1/2 door het mid/zuidwesten. Starten en eindigen vanuit Denver.
De omgeving is ons niet onbekend. Hebben in 2006 een vierweekse reis gemaakt van Denver naar Calgary en terug en zijn in 2016 een kleine week in Colorado Springs geweest.
Voor komend jaar hebben we volgende route in gedachten. Ik ontvang hier graag feedback van de kenners.

Denver- Fort Laramie
Fort Laramie - Black Hills
Black Hills - Badlands NP
Badlands NP - Deadwood
Deadwood (Rodeo)
Deadwood - Sheridan (of ergens daar)
Sheridan - Cody
Cody - Canyon Village Yellowstone
Canyon Village Yellowstone - Jenny Lake
Jenny Lake - Jackson
Jackson
Jackson - Dinosaur National Monument
Dinosaur National Monument - Moab
Moab
Moab - Mesa Verde
Mesa Verde
Mesa Verde - Santa Fe
Santa Fe
Santa Fe - Great Sand Dunes
Great Sand Dunes - Colorado Springs
Colorado Springs
Colorado Springs - Denver

Totaal aantal kilometers ca. 4.300.

Yellowstone bezochten we al uitgebreid in 2006, maar we hebben 1 persoon bij ons waarvoor USA nieuw is
Het reisgezelschap is divers: 2 * 78 jaar, 2* 49 jaar, 3 * begin 20.

gr, Christel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis hoeksie: USA 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je al eerder in Denver aankomt, en dat je op dag 2 naar Fort Laramie gaat?
Voor degene die nog nooit in Yellowstone is geweest is de tijd daar toch wel heel erg beperkt. en met een overnachting in Canyon zit je weliswaar centraal maar voor de geisers niet heel goed. Is een extra nacht niet mogelijk? Ook voor een tweede, derde of vierde keer in het park is er meer dan genoeg te zien en te doen.
En als jullie twee vervoersmiddelen hebben kun je ook desgewenst opsplitsen.

In Grand Teton is Colter Bay RV park de enige camping die je kunt reserveren. Ik denk dat het goed is om dat zo snel mogelijk te doen. Bij Jenny Lake kun je alleen tent-kamperen.
Mesa Verde zou ook met 1 nacht kunnen. Als je 's ochtends vertrekt uit Moab ben je op tijd om in de middag daar een tour te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis hoeksie: USA 2019

Bericht door Mr. Patrick »

Houd er wel rekening mee dat de standaard-tours in Mesa Verde alleen ter plekke te reserveren zijn vanaf 2 dagen tevoren.

Wij moeten nog gaan naar deze regio, maar ik vind o.b.v. wat ik nu weet de verhouding Jackson/Grand Teton t.o.v. Yellowstone wel erg scheef. Kun je niet ook al wat tijd winnen in de Black Hills en op weg naar Yellowstone? Daar zie ik best veel tussenstops her en der, al realiseer ik me dat een camper aanzienlijk langzamer rijdt dan een personenauto.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer