Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Evert D.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Evert D. »

Beste mensen,

Vier jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een rondreis in het westen van de VS gemaakt. Mede dankzij diverse tips op dit forum was dat zeer geslaagd. Nu hebben we het plan opgevat om volgend jaar in de tweede helft van juni in 14 dagen van Denver naar Salt Lake City te reizen. Ik heb zelf al een behoorlijk gedetailleerd schema opgesteld, maar ik hoor graag jullie tips en suggesties. :thumbup:

De afstanden lijken mij behoorlijk goed te doen, maar zijn er bijvoorbeeld dingen die we onderweg zeker niet mogen missen?

1: Amsterdam – Denver
2: Denver, Colorado – Estes Park (Rocky Mountain NP) (113 km)
3: Estes Park (Rocky Mountain NP) (50)
4: Estes Park – Hot springs (511)
5: Hot Springs – Keystone (Custer State Park) (80)
6: Keystone – Sundance (Mount Rushmore) (162)
7: Sundance – Buffalo (Devil’s Tower) (256)
8: Buffalo – Cody (293)
9: Cody – Lamar Valley - West Yellowstone (Yellowstone NP)(268)
10: West Yellowstone – Moran (Yellowstone NP) (156+)
11: Moran – Alpine (Grand Teton NP) (109)
12: Alpine – Salt Lake City (370)
13: Salt Lake City – Amsterdam (…)
14: Amsterdam

Eventueel kunnen we ergens een dagje extra inplannen, maar we kiezen er bewust voor om niet (veel) langer te gaan. Aan de ene kant vanwege thuis (werk, dieren etc.) aan de andere kant ook uit kostenoverwegingen.

Groet, Evert.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Denver - Salt Lake City

Bericht door ingrid14 »

Ik vind de tijd voor Yellowstone wel erg kort.

Tussen Hot Springs en Keystone willen jullie Custer SP bezoeken. Prima te doen.
Volgende dag van Keystone naar Sundance met enkel maar Mount Rushmore op het programma.
Ik zou bij Mount Rushmore naar de avondceremonie gaan op dag 5. Ga een beetje op tijd dan heb je een zicht bij daglicht en wanneer de verlichting aangaat.
Dag 6: hier zou ik naar Badlands NP rijden en voor de overnachting naar Deadwood gaan. Leuk western stadje dat 's avonds tot leven komt.
Dag 7: bezoek aan Devil's Tower en overnachten in Buffalo of Sheridan. (wij deden ooit Cody-Devil's Tower-Deadwood op 1 rit)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Evert D.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Evert D. »

Hallo Ingrid,

Bedankt voor je reactie :thumbup:

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft Yellowstone. We hebben in ieder geval besloten om er 15 dagen van te maken en die extra dag daar te besteden. Dan kunnen we voor de laatste dagen vast de accommodaties boeken, vooral ook omdat het daar naar verluidt erg vroeg allemaal vol zit.

We beraden ons nog op het eerste deel van de reis. Op zich heb je denk ik gelijk dat Custer SP en Mount Rushmore goed op één dag te doen is en Sundance/Deadwood - Cody zou ook moeten lukken. Dat zou inderdaad ruimte scheppen voor een bezoek aan Badlands NP. Aan de andere kant - dat had ik er niet direct bij gezegd - zijn we van plan om het rustig aan te doen. Tijdens onze vorige reis in de VS hadden we een aantal dagen met flinke afstanden en dat willen we nu proberen te voorkomen. Vooral de route Lone Pine - Tioga pass - Mariposa Grove - Mariposa was erg mooi, maar net teveel voor één dag om er optimaal van te genieten... :wink: En daarnaast vinden we het ook niet erg om een paar keer op tijd bij de accommodatie te zijn en daar nog even rustig aan te doen.

Over dat gedeelte denken we dus nog even na! Het blijft natuurlijk altijd keuzes maken...

Groet,

Evert
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker 3 dagen rekenen voor Yellowstone (dus 4 nachten) maar 2 dagen/3 nachten is echt wel het minimum.
Ga ook niet in West Yellowstone zitten maar kijk naar accommodatie in het park via https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Probeer zeker een nacht Old Faithful te boeken; daar zit je heel mooi voor de geisers en dan kun je ook gebruik maken van de rustige uren in de vroege ochtend of tegen de avond. Als je de Lamar Valley wilt bezoeken om wild te spotten is in plaats van Cody een overnachting in Cooke City ook niet gek; dan kun je heel vroeg in het park zijn.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek in juni, ook voor de accommodatie daar. Kijk regelmatig wat er vrij is, er zijn altijd annuleringen, en leg iets vast zodra je iets op jouw data ziet. Kijk per nacht, dan heb je meer kans dan voor meerdere nachten achterelkaar op dezelfde locatie.

Als je niet meer dan 15 dagen hebt dan zou ik een nacht minder in South Dakota doen om meer tijd voor Yellowstone te hebben.

:offtopic: Ik zou nooit aanraden om van Lone Pine via de Mariposa Grove naar Mariposa te rijden ..... :wink:

Marianne
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door elles »

Wij zijn afgelopen zomer geweest. Na Yellowstone vonden we badlands toch wel een van de mooiste plekken. We hebben er een avond en een volle ochtend doorgebracht. Dezelfde middag nog bij Mount Rushmore geweest. En hebben er inderdaad voor gekozen om vanuit Hill City in 1 dag naar Cody te rijden. Waren wel moe aan het einde van de dag, maar het is wel te doen als je allebei kunt rijden. We hebben daardoor wat rustiger aan kunnen doen in Yellowstone.
Evert D.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Evert D. »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben de afgelopen dagen nog weer flink aan het puzzelen geweest.

@Marianne: Doorrijden naar Cooke City lijkt me een goede tip. Vanuit Buffalo is dat in één dag nog goed te doen, dus ik denk dat we dat gaan doen. Overnachten bij Old Faithful is vast heel mooi, maar wel een stuk duurder. Voor één nacht zou dat nog niet zo erg zijn, dus ik houd het in de gaten. Ik heb inmiddels al wel twee nachten in West-Yellowstone geboekt, omdat ik graag die zekerheid wil hebben, maar dat kan nog gemakkelijk aangepast worden.

@Elles: We houden de dag van Keystone naar Sundance erin, ook omdat ik al een mooie, bijzondere accommodatie in Sundance heb geboekt. Die dag zouden we een omweg via Badlands NP kunnen maken, maar daar denken we nog even over na. :thumbup:

Evert
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Evert D. schreef:Overnachten bij Old Faithful is vast heel mooi, maar wel een stuk duurder. Voor één nacht zou dat nog niet zo erg zijn, dus ik houd het in de gaten. Ik heb inmiddels al wel twee nachten in West-Yellowstone geboekt, omdat ik graag die zekerheid wil hebben, maar dat kan nog gemakkelijk aangepast worden.
Duurder dan wat?
In de Inn (Old House) betaal je 150 dollar, in de Snow Lodge (frontier cabin) 129 dollar en de cabins without bath in de OF Lodge kosten 102 dollar. Alles ex tax.

Marianne
Evert D.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Evert D.: Denver - Salt Lake City.

Bericht door Evert D. »

Hoi Marianne,

Ik had een tijdje problemen met inloggen, dus vandaar mijn late reactie.

Ik heb het een paar dagen in de gaten gehouden, en ik heb inderdaad een goedkopere overnachting gevonden bij Old Faithful. Bedankt voor de tip!

Groet,
Erwin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer