Badlands en Minuteman Missiles

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Mr. Patrick »

Tijdens onze rondreis (viewtopic.php?t=69137) hebben we een bezoekje aan Badlands NP op de planning staan. We willen vanuit Custer (of omliggend) daarnaartoe rijden en de nacht erna in Deadwood (of omliggend) verblijven. Dat is ongeveer 3,5 uur aan reistijd die dag.
Nu zag ik dat bij badlands in de buurt de Minuteman Missile National Historic Site is. De site is een overblijfsel uit de Koude Oorlog en was onderdeel van een groot arsenaal aan lanceerplekken voor atoomraketten. De site bestaat uit 3 onderdelen.
Bij Delta-09 kun je van boven zo'n lanceersilo bekijken, waar een (onklaar gemaakte) raket in staat. Dit is in de buurt van Wall.
Bij Delta-01 kun je een rondleiding (30 min) krijgen door het boven- en ondergrondse deel van de lanceerinrichting, inclusief de controlekamers waarvandaan zo'n raket gelanceerd kon worden. Dit ligt tussen Wall en de Northeast Entrance van Badlands.
Bij het visitor center vind je algemene info. Die ligt bij de Northeast Entrance van Badlands.
Alle plekken liggen relatief dicht bij de Interstate-90 die we vanuit Custer zouden volgen naar de Northeast Entrance.

Online vind ik veel positieve reacties over het bezoeken van de overblijfselen van de Koude Oorlog.

Ennieweej, wat ik graag zou willen weten: heeft iemand ervaring met het bezoeken van deze sites en zou er - bij bezoeken van Delta-09 en Delta-01 - voldoende tijd overblijven om Badlands te bezoeken. In Badlands willen we met name de Cedar Pass Area en het stuk met de prairiewolven bezoeken en een aantal kortere hikes te maken (bv Notch trail)?

We zouden 's ochtends moeten beginnen met de Minutemen vanwege de openingstijden, maar ik vind een goed en redelijke volledig bezoek aan Badlands belangrijker.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Njit »

Je moet wel van te voren reserveren bij Minuteman om de rondleiding te doen. Er zijn maar een beperkt aantal plekken per dag.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sienna
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Sienna »

Wij hebben vorig jaar beide gedaan. We logeerden wel 2 nachten in Wall en hebben zo uitgebreid in de Badlands kunnen wandelen. We hadden geluk met de temperatuur (begin 20 graden). Het bezoek aan Minuteman vonden we ook tof en hadden we inderdaad op voorhand online geboekt.
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben de Minuteman Missiles bezocht (hoewel we niet die geleide tour in hun grootste gereserveerd hadden) maar wel een ranger praatje gedaan op een van de locaties en ook het visitor center bezocht: we vonden het ZEER de moeite.

Onze indeling was:

Custer - Badlands NP (overnachting vlakbij het park in de KOA in een cabin). Die dag hebben we badlands uitgebreid bezocht.
Badlands - rit via Missiles en Deadwood (en de mooie riviervallei daar Spearfish canyon) - stop bij Buffalo Jump put (de moeite! Langs de interstate) - overnachting bij Devils Postpile

Allicht heb je wel iets aan ons reisverslag uit juni 2017 (rondje Midwest) via de link hieronder.

Ik denk persoonlijk dat je wel wat tijd tekort komt als je op 1 dag van Custer, via Badlands en dan nog de Missiles naar Deadwood wil. Voor de missiles ben je immers ook afhankelijk van de openingsuren. Kan je niet wat met je overnachtingen schuiven? Ik zou echt proberen te overnachten dicht bij Badlands en dan 's morgens na een octhend wandeling naar de missiles gaan. Deadwood is trouwens nu ook weer niet zo'n must see.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Mr. Patrick »

Dank jullie voor de reacties! Ik ga proberen de nacht voorafgaand aan deze dag richting Badlands te verplaatsen, dat scheelt in de reistijd. Dan denk ik dat - mits we een reservering op een gunstig moment kunnen krijgen voor Delta-01 - we het wel kunnen combineren.

Op basis van het reisverslag van Tipsy_1 denk ik dat Badlands niet zo heel veel tijd kost, zolang we alleen de Loop Road en Roberts prairie dog town doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door jess85 »

Wij gaan in september.
Hebben gereserveerd voor 10u smorgens zodat we eerst eventueel zonsopgang in badlands of toch zeker ochtendlicht kunnen zien. Daarna spenderen we rest van dag nog in badlands.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door Mr. Patrick »

Dan ga ik jullie reisverslag volgen om te zien hoe jullie het doen.
Waar hebben jullie de overnachtingen ervoor en erna gepland?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door jess85 »

Patrick.
Wij hebben gekozen om 3 nachten op dezelfde plaats te blijven. Hebben cabin met jacuzzi genomen. Willow springs cabins. Ligt tss rapid city en keystone. Naar badlands zal dus uurtje rijden zijn. Maar kiezen comfort van 3 nachten zelfde plaats ipv aparte verblijven. Zal onze planning nog eens posten.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Badlands en Minuteman Missiles

Bericht door avsboz »

Badlands wordt ooral mooi in tweede helft van de middag met een wat lager staande zon en warmer licht. Dan komen de gekleurde strepen in de stenen beter tot hun recht.

De missle silo's zijn leuk om te zien, maar vergen echt niet veel tijd. 15-20 minuten vonden we genoeg. Er is daar niet echt veel te zien. Wij dachten op de dag zelf nog tickets voor de tour te kunnen krijgen, maar helaas was alles s ochtends al uitverkocht.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer