Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Franciscus »

Hallo allemaal, we orienteren ons op een reis in juli 2019, een optie is starten en eindigen in Denver. Het Rocky Mountain gebied en de stad zelf willen we bewaren tot het einde van de reis. We overwegen om na de eerste overnachting richting Badlands NP te rijden. Volgens Google is dat zo'n 600 km rijden maar zo ver willen we niet op een dag reizen. Ik kan niet zoveel interessant ontdekken op die route. Wat is een optie voor een tussenstop met overnachting?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden vanuit RMNP in 1 dag naar Hot Springs (zie daarvoor ons 2004-verslag). Vanuit Denver is dat ook prima te doen in 1 dag. Wij bezochten onderweg Fort Laramie en de Oregon Trail Ruts bij Guernsey. Je kunt ook een stukje Nebraska meenemen (Scottsbluf). Of je rijdt i één keer door; dat geeft je meer tijd voor South Dakota. Wil je alleen naar Badlands of ook nog andere dingen bezoeken daar?
En als je dit stuk niet aantrekkelijk vindt is vliegen op Rapid City misschien een mogelijkheid?

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Franciscus »

Wij reden vanuit RMNP in 1 dag naar Hot Springs (zie daarvoor ons 2004-verslag). Vanuit Denver is dat ook prima te doen in 1 dag.
Dat is vanuit Denver ook ruim 500 km. Wat te ver voor ons. Maar ik lees in je reisverslag al wat inspiratie voor onderweg. Thanks.

Trouwens; leuke reisverslagen hebben jullie, had er al een aantal gelezen maar die van 2004 nog niet.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door ingrid14 »

Dit schreef ik in een ander topic over het stuk tussen Denver en vb Custer
ingrid14 schreef: Tussen Custer en Denver zijn er wel wat mogelijkheden, hangt er wat vanaf langs welke weg je wilt rijden.
Bij Aliance ligt Carhenge, leuk om te zien
Scotts Bluff National Monument
Agate Fossil Beds National Monument
Fort Laramie National Historic Site met ietsje verder bij Guernsey de Oregon Trail Ruts en Register Cliff
Die laatste route staat in mijn blog van 2011. De anderen ook bezocht zo'n 25-30 jaar geleden maar toen bestond er nog geen blog (zelfs bijna onbestaand internet) :lol:
Andere optie is om van Denver tot Cheyenne te rijden en dan naar de Black Hills.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Josje99 »

Onze tussenstop tussen Denver en Badlands was Scotts Bluff. We hebben eerst 's morgens Denver bezocht en in de middag zijn we gaan rijden naar scotts bluff waar we ook naar de national monument zijn geweest. De volgende dag hebben we voordat we naar Badlands waren, ook een kleine stop gemaakt bij Car Henge. Erg grappig!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Franciscus »

Mooi! Bedankt allemaal!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door vana »

Ik weet niet wanneer in juli jullie precies gaan, maar eind juli is een tussenstop in Cheyenne leuk. Daar worden de Frontier Days gehouden, erg leuk om te bezoeken https://www.cfdrodeo.com/

Wij zijn na Cheyenne naar Custer gereden via Guernsey, Fort Laramie en Wind Cave Park, zie mijn verslag

Begin augustus wordt de Custer Cruisin en ook de Sturgis Rally gehouden. Het is dan de week daarvoor al superdruk met motorrijders in dat gebied. heel gezellig maar alles is wel heel snel vol en ook twee keer zo duur. Op tijd reserveren dus.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Lennartc »

Tussen Denver en Badlands zit eigenlijk niks interessants; hetgeen wat wel interessant is ligt bijna op de uiteindes;
RMNP en Nederland bij Denver, en Rapid City/Mt Rushmore aan de andere kant.
Ik zou lekker een dagje gaan rijden, dan heb je het maar gehad.

In ft Collins zit tevens een vestiging van Anheuser-Busch waar je gratis tours kan doen, leuk voor de bier liefhebbers.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Fre en Isa »

Denver - Badlands is inderdaad een nogal 'saaie' route door de eindeloze prairies. Wij hebben er bewust voor gekozen om meteen een lange rit in te plannen op onze eerste dag. We zijn van Denver naar Custer gereden met enkel een stop in Guernsey waar je nog oude trailsporen vindt van de Oregon - trail. Ik zou er geen extra dag aan opofferen door per se onderweg ergens te willen overnachten. In de Black Hills en Badlands is genoeg moois te zien. Even op de tanden bijten die eerste dag, maar dan kan je je troosten met het feit dat er meteen een lange rit op zit.

Aan jullie de keuze natuurlijk!
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Lennartc »

Het is gelukkig maar 1 dag die echt saai is (en ook bijna onvermijdbaar). Vanaf badlands/mt rushmore is het echt een prachtige reis (wij gingen van denver naar seattle). Het voordeel is dat de weg bijna leeg is dus rustig op de cruise, muziekje aan, koffie halen, elke 2 uur even de benen strekken en weer gaan!
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door ingrid14 »

Tja zo zie je, meningen verschillen.
Wij vonden die uitgestrekte prairies mooi en ik vond dat er onderweg meer dan genoeg te bezoeken viel.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door PSVwally »

Ik heb de route andersom gedaan, van Badlands (wall) vi het park naar Scottsbluff. Via wouned knee memorial, Porcupine, Pine Ridge, Alliance naar Scottbluff.

Ik vond het vooral heel veel niets, maar zeer interessant om juist die route te rijden. Als ik tot Alliance 20 auto’s ben tegen gekomen is het veel.

Alleen rond Scottsbluff is echt wat meer te zien en te doen, ik weet niet of er rond Alliance hotels waren (dacht het wel) anders had ik vanuit Denver die plek uitgekozen om te overnachten. Porcupine en zeker Pine Ridge herinner ik me eerlijk gezegd voornamelijk door de zichtbare armoede en indianen (met enorm veel flessen drank) in de berm.

Er is in die omgeving stiekem best veel te zien over vooral de trieste geschiedenis van de natives. Alleen vond ik het niet overal even ‘fijn’ om rond te lopen. Rond de Black Hills vond ik de natives juist een stuk vriendelijker als waar ik ze elders in de VS heb gezien
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door SvenV »

Wij hebben het vorige zomer ook in 1 dag gedaan vanuit Denver. Onderweg even stoppen in Carhenge en vooral Scotts Bluff National Monument. Eens je Custer SP in het vizier krijgt wordt het echt genieten. Daar zijn we 2 nachten gaan kamperen op de Blue Bell campground en daarna pas naar Badlands NP. Aanrader!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Franciscus »

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Symbolio »

En vergeet in de badlands (nu je toch aan het plannen bent) niet te overnachten in de circle view guest ranch!
100% aanrader.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Van Denver naar Badlands NP, welke tussenstop

Bericht door Loek »

Fort Robinson State Park is nog niet genoemd, dat ligt in het uiterste noordoosten van Nebraska bijna bij het begin van de Badlands. Het is als fort tot in de tweede wereld oorlog nog gebruikt om nazi soldaten te huisvesten. Het is ook de plek waar Sioux Chief Crazy Horse aan zijn einde kwam. Je kunt overnachten in het voormalige officierskwartier en er is ook een RV park:

As its name implies, Fort Robinson was operated as a fort from the early days of the Old West until after World War II. Many original buildings survive and remain in use at the park today, and others have been reconstructed. Fort Robinson was the site of the 1879 Cheyenne Outbreak and the death of famed Sioux Chief Crazy Horse. Over the years, the fort served the Red Cloud Indian Agency, as a cavalry remount station, K-9 dog training center, POW camp and beef research station. It was established as a state park in 1962.

http://outdoornebraska.gov/fortrobinson/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer