Hoeveel dagen Chicago?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoeveel dagen Chicago?

Bericht door Kim1009 »

Hoi allemaal!

Ik ben van plan om in mijn eentje naar Amerika te gaan als soort vakantie. Ik heb in gedachte om eerst een aantal dagen naar New York te gaan en daar te overnachten in de H.I. Hostel. Daarna zou ik graag door willen vliegen naar Chicago. Mijn planning is nog niet helemaal rond of duidelijk, want ik heb een soort van familie (de host broer van mijn vader toen hij ergens in de jaren 70 op High School zat) die daar in de buurt woont. Ik zou eventueel bij hun kunnen verblijven, maar aangezien Chicago ook een redelijk grote stad is, leek het mij ook wel een idee om daar een aantal dagen alleen te vertoeven. Alleen ik weet dus niet hoeveel dagen ik voor Chicago nodig zou moeten hebben. Hebben jullie enig idee of tips voor mij? :) En is Chicago wel een stad om alleen naar toe te gaan en een aantal dagen te verblijven?

Alvast bedankt!

Groetjes, Kim
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door GinnyUSA »

Natuurlijk kun je alleen naar Chicago!
Ik zou eens bekijken wat je daar zou willen doen en hoeveel tijd je daar voor nodig denkt te hebben. Ik ben een week geweest en vond dat goed te doen. Geen haast hoeven hebben.

Ga wel eens goed denken wat je zou willen. NYC kost ook wat tijd en genoeg plekken die daar meer in de buurt van liggen dan Chicago.

Hoeveel tijd heb je in totaal?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door tosca »

Wij zijn 2x in Chicago geweest voor 3 volle dagen, maar zouden zo weer terug gaan! Kortom, zoals Ginny zegt is een week goed. Maar voor een leuke indruk / wat van de highlights volsta je ook met een dag of 3 á 4.
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door Kim1009 »

Dankje voor de reacties! Ik denk dat ik rond de 3 weken weg wil zijn. Maar vanuit Chicago ben ik ook nog van plan richting Boise te gaan om de hostouders van mijn vader weer te bezoeken!

Alleen nu zag ik dus dat vliegen vanuit Boise richting Nederland ook echt super duur is! Dus daar moet ik weer wat op gaan verzinnen haha
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door roelb »

Vliegen vanaf en naar regional airports (zoals BOI) met een bestemming of oorsprong buiten de USA is meestal erg duur. Waarom: omdat er geen concurrentie is om de route AMS-BOI of BRU-BOI. Maar het is geen wetmatigheid, soms kan een regional juist weer goedkoper uitpakken.

Maar zelfs als het (te) duur is kun je daar wel omheen. Je gaat immers niet op en neer naar Boise, maar je gaat veel meer doen in de USA. Ik zie NYC, Chicago en Boise, ID. Je geeft aan te willen beginnen aan de westkust (in NYC) en te eindigen in het midwesten, in Boise, ID. Je kunt je reis zo inrichten dat je die dure vlucht mijd.

Je kunt bijvoorbeeld een ticket AMS-NYC,SLC-AMS kopen. Of AMS-NYC,PDX-AMS. Je vliegt dan dus heen op New York, terug vanaf Salt Lake City, UT of Portland, OR. Andere opties zijn Seattle, WA of Las Vegas, NV.

Mijn advies: koop _nooit_ een ticket voor enkele reis van en naar Europa. Dat is bij de normale airlines altijd extreem duur, en de budget prijsvechters hebben zoveel nadelen dat je daar eigenlijk niet aan moet beginnen (en het is vaak ook helemaal niet goedkoper).

Als je dit doet moet je alleen nog van Boise naar je luchthaven van vertrek. Je kunt dat vliegen, door gewoon een los ticket voor die domestic vlucht te kopen. Maar je kunt ook kiezen voor vervoer over de weg, in bijvoorbeeld een huurauto, of, als het budget moet, met de bus. Let wel op dat je, zeker als je gaat vliegen, geen strakke connecties maakt. Je bent immers niet "beschermd" door de airline, maar zelf 100% verantwoordelijk als je je aansluitende vlucht niet haalt als je dit zo los boekt. Plan dan liever nog een bezoek aan de stad waar je vandaan naar huis vliegt zodat je speling hebt als er onverhoopt iets mis gaat.

Je geeft niet aan in welke periode je zoekt. Dan kunnen we wellicht wat gerichter helpen.

Maar wat suggesties:

- 7/6 - 28/6 AMS-EWR (Newark, direct) en terug BOI-AMS via IAH met United: EUR 682: https://goo.gl/flights/1MSf5
- Vlieg je terug vanuit PDX (Portland) ipv BOI dan betaal je EUR 605: https://goo.gl/flights/cksGJ
- Vlieg je terug vanuit SEA (Seattle) ipv BOI dan betaal je EUR 583: https://goo.gl/flights/RR3zF
- Vlieg je terug vanuit LAS ipv BOI dan betaal je EUR 536: https://goo.gl/flights/233fj
- Terugvliegen vanuit NYC kan ook, kort EUR 514: https://goo.gl/flights/ER1zf
- BOI-LAS op 27/6 kost je EUR 95: https://www.google.com/flights/#flt=BOI ... 1;t:f;tt:o
- BOI-SEA op 27/6 kost je minder, EUR 50: https://www.google.com/flights/#flt=BOI ... 1;t:f;tt:o
- BOI-LAS per Greyhound kost $104, dus niet voordeliger dan vliegen.

Dus al met al, in deze periode (7-28 juni) zou voor ca EUR 630 totaal kunnen vliegen met United vanaf Amsterdam, terug vanuit Seattle of vanuit Las Vegas en inclusief de vlucht BOI-LAS of BOI-SEA. Een dingetje: op de domestic vlucht van BOI-LAS zul je voor eventuele checked luggage apart moeten betalen ($25 bij United). Dat brengt je totaal op ca EUR 650.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door newyorkgirl »

Wat een leuke plannen! Ik ben ook aan het oriënteren op een soortgelijke reis. NYC, in het Hi Hostel, gecombineerd met een aantal dagen Chicago. Wanneer ben je van plan te vertrekken? Wellicht kan ik wat leren van jouw ervaring!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hoeveel dagen Chicago

Bericht door Marcopstal »

roelb schreef:Je geeft aan te willen beginnen aan de westkust (in NYC)
NYC is blijkbaar verhuisd ? :mrgreen:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel dagen Chicago?

Bericht door roelb »

oost, west, zolang het thuis maar best is :-)
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Hoeveel dagen Chicago?

Bericht door Big_Mo »

Kim1009 schreef:Hoi allemaal!
Alleen ik weet dus niet hoeveel dagen ik voor Chicago nodig zou moeten hebben. Hebben jullie enig idee of tips voor mij? :) En is Chicago wel een stad om alleen naar toe te gaan en een aantal dagen te verblijven?
viewtopic.php?f=19&t=51988&start=120 <- genoeg tips voor Chicago om je een week te vertoeven. Het ligt er allemaal aan wat je wilt gaan doen. Heb je zin om even Nederlands te kakelen op een roof top bar, schiet me even een prive bericht, Rock Bottom is toch wel een van mijn favoriete roof tops. Er is een meer exclusieve tent boven op Virgin hotel maar daar betaal je ook voor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer