Reis JasperFC: realistische planning?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
JasperFC
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 okt 2014, 12:56

Reis JasperFC: realistische planning?

Bericht door JasperFC »

Hallo allemaal,

Ik zag een interessante wegbrengactie langskomen https://www.paperflies.com/getaways/uni ... oor-de-usa en ben toen even wat gaan checken en doen. Als klad ben ik tot dit schema gekomen, maar hoor graag van jullie of het realistisch is, of dat we te veel hooi op ons vork nemen. Ik heb namelijk nog nooit met een RV gereden.

Alvast bedankt voor jullie input!
Bijlagen
Klad RV.JPG
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Realistische planning?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou vanuit Mt Rushmore ook naar Yellowstone kunnen rijden en dan via Grand Teton naar het zuiden afzakken. Lijkt me korter.
Check eens hoe het zit met campings, het kan zijn dat alles aardig vol of nog niet open is (http://www.yellowstonenationalparklodges.com).
Van Las Vegas naar Yosemite in 1 dag is niet reëel; ik zou tot aan Lee Vining rijden en dan de Tioga Pass nemen (en hopen dat die open is). Een plaats in het park vinden gaat niet meer lukken vermoedelijk tenzij er nog niet vrijgegeven plaatsen vrijkomen (in flood areas). Kijk eens op http://www.nps.gov/yose onder campings (en de FAQ) voor meer info. Misschien een dag minder Grand Teton om meer tijd te hebben voor Yosemite?
Als de Tioga Pass niet open is kun je tot aan de zuidingang rijden (omgeving Oakhurst). Of - mooier - je neemt de Sonora Pass.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 mar 2018, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
JasperFC
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 okt 2014, 12:56

Re: Reis JasperFC: realistische planning?

Bericht door JasperFC »

Bedankt voor je snelle reactie Marianne. Ik ben een paar jaar geleden al eens in Yosemite geweest. Toen echter niet met RV en reden we in de ochtend vanuit een plaatsje in de buurt naar Yosemite. Misschien niet ideaal, maar dit is ook mogelijk met een RV denk ik?

Yellowstone ben ik nog niet eerder geweest en ik besef dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om nog een plaats in het park te krijgen. Wat is dan aan te raden om in de buurt te verblijven?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JasperFC: realistische planning?

Bericht door Martin & Marianne »

JasperFC schreef: Yellowstone ben ik nog niet eerder geweest en ik besef dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om nog een plaats in het park te krijgen. Wat is dan aan te raden om in de buurt te verblijven?
Heb je dan al gekeken dan of er nog iets vrij is in Yellowstone? Dat zou ik eerst doen. Bekijk het per dag, dan maak je meer kans.
In Grand Teton kun je alleen de RV camping bij Colter Bay reserveren, de rest is fcfs.

Voor Yosemite moet je op 15 april eens kijken of er iets vrij komt, lees eerst eens goed wat er op de site die ik noemde staat.
Als je er al geweest bent heb je wel een idee van de mogelijkheden natuurlijk; een nadeel met een camper is wel dat het wellicht lastiger is om een parkeerplaats te vinden. Buiten het park ligt Indian Flat niet verkeerd.
Maar probeer eerst een van de Pines campings of Crane Flat; op die laatste camping komen de plaatsen ook pas laat vrij. Maar misschien is die nog niet open in mei.

Van de FAQ:
In May and June, why are so many campsites in North Pines and Lower Pines not available for reservation?
Spring floods are common in Yosemite Valley in May and June, with portions of Lower Pines, and, especially, North Pines Campgrounds becoming inundated. As a result, we don't make the affected campsites available for reservation until we are sure the river will be at a safe level. Depending on conditions, these campsites may be available for reservation a few weeks (less likely) or just a few days (more likely) in advance via recreation.gov. If water levels are high, these sites may only be available in the park on a first-come, first-served, daily basis.
bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm
Lees ook de rest goed door.

Marianne
JasperFC
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 okt 2014, 12:56

Re: Reis JasperFC: realistische planning?

Bericht door JasperFC »

Ga ik doen, bedankt voor de feedback!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JasperFC: realistische planning?

Bericht door Martin & Marianne »

Zie voor Yellowstone https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm voor de openingsdata van de campings.
Kijk ook eens op de nps site welke wegen open zijn.
Ik zou Madison vastleggen. En voor de dagen dat daar niets vrij is kun je Mammoth proberen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer