Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Michel8
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2014, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door Michel8 »

Al weer een tijdje zijn we onze reis naar de Verenigde Staten aan het voorbereiden. De data liggen nog niet helemaal vast (tickets zijn nog niet geboekt) maar onderstaand ons eerste idee. Wat ons beviel van de eerste rondreis was de afwisseling tussen de bergen en de meer woestere gedeeltes. We deden toen Yosemite, Death Valley etc aan. De plekken die hieronder staan hebben we nog geen van alle eerder bezocht.

I.v.m. de huidige ticketprijzen kijken we wel naar een rondje vanuit Denver. Ik ben benieuwd wat jullie van dit schema vinden. Het gedeelte rond Moab en Yellowstone zijn voor ons hetgeen wat het meest aantrekt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Dit forum heeft ons vorige keer ook al erg geholpen. M.n. de laatste dagen zijn we nog niet helemaal uit - en is misschien net iets teveel van het goede?

aug. 31, 2018 AMS - DEN
za 01 sep. 18 Denver - Black hills
zo 02 sep. 18 Black Hills
ma 03 sep. 18 Black Hills
di 04 sep. 18 Deadwood - Devils Tower - Sheridan
wo 05 sep. 18 Sheridan - Cody
do 06 sep. 18 Cody - via Beartooth - Yellowstone
vr 07 sep. 18 Yellowstone
za 08 sep. 18 Yellowstone
zo 09 sep. 18 Yellowstone
ma 10 sep. 18 Yellowstone naar Grand Teton
di 11 sep. 18 Grand Teton
wo 12 sep. 18 Grand Teton naar Vernal
do 13 sep. 18 Vernal - Moab
vr 14 sep. 18 Moab (Arches)
za 15 sep. 18 Moab (canyonlands)
zo 16 sep. 18 Moab (capitol Reef)
ma 17 sep. 18 Capitol Reef
di 18 sep. 18 Monument Valley
wo 19 sep. 18 Farmington
do 20 sep. 18 GreatSand Dunes
vr 21 sep. 18 Manitou Springs
za 22 sep. 18 DEN - AMS
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door ingrid14 »

Mooie route heb je ineen gestoken!

Niets op aan te merken eigenlijk.

Wij deden in 2011 ook een rondje vanaf Denver, misschien heb je iets aan ons verslag.
Vorige zomer deden we ook weer Yellowstone en Grand Teton (wel veel korter)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door PSVwally »

Het enige wat ik eigenlijk 'mis' is rocky mountain np, maar dat wordt lastig inplannen.
Ook Badlands NP, welke vlakbij de Black Hills liggen is misschien wat lastig in te voegen, of het moet ten koste gaan van een driekwart dag black hills,wat ik zelf jammer zou vinden. Het blijven keuzes natuurlijk
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door Old Faithful »

Michel8 schreef: Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Dit forum heeft ons vorige keer ook al erg geholpen. M.n. de laatste dagen zijn we nog niet helemaal uit - en is misschien net iets teveel van het goede?
Is het een optie om van Vernal eerst naar Capitol Reef te rijden en daarna via de mooie Ut-95 naar Monument Valley. Je komt dan nog langs Natural Bridges N.M., Muley Point, Moki Dugway, Valley Of The Gods, Goosenecks S.P. en de Mexican Hat. Op weg naar Moab kom je langs Newspaper Rock en het Needles gedeelte van Canyonlands N.P. Na Moab zou je naar Grand Lake kunnen rijden en via Rocky Mountain N.P. en Estes Park naar Denver.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Michel8
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2014, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door Michel8 »

Bedankt voor de reacties!

Het blijven inderdaad keuzes...

Old Faithful, bedankt voor je suggestie. Daar duik ik even in.

Tickets met BA en auto zijn inmiddels geboekt dus ik kan nu aan de slag met de accomodaties :D
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Michel8: rondje Denver in september 2018.

Bericht door Marco en Cindy »

Als je enigszins de kans ziet zou ik wel proberen om Badlands NP in je route op te nemen. Dat gaat wel ten koste van je tijd in Black Hills. Wij zijn er in 2016 geweest en vonden het een erg mooi park. We hebben die dag Badlands NP, Custer State park (Iron Mountain Road) en Mount Rushmore gecombineerd. De andere dag in Black Hills heb je dan nog tijd over voor bijvoorbeeld Wind Cave NP en Crazy Horse.

Voor een indruk van Badlands NP kun je ook een kijkje nemen bij ons reisverslag van die dag(en): http://www.marcobos.eu/2016-dag-4/
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer