Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Ook wij gaan weer de goede kant op volgend jaar.
Ik wilde jullie de volgende route voorleggen:

7 juli Amsterdam - SLC
8 juli SLC - Twin Falls (Craters of the Moon)
9 juli Twin Falls - Jackson
10 juli Jackson - Old Faithful (Grand Teton)
11 juli Old Faithful - Canyon Lodge
12 juli Yellowstone
13 juli Canyon Lodge - Mammoth Hot springs
14 juli Mammoth Hot springs - Cooke City
15 juli Cooke City - Sheridan (Beartooth Highway)
16 juli Sheridan - Deadwood (Devil's Tower, Spearfish Canyon)
17 juli Deadwood - Keystone (Badlands NP, Chapel in the Hills, Mt Rushmore avondceremonie)
18 juli Keystone (Jewel Cave, Custer SP, Crazy Horse, Wind Cave NP)
19 juli Keystone - Cheyenne ( Scottsbluff NM)
20 juli Cheyenne - Estes Park (Rocky Mountain NP)
21 juli Estes Park - Denver (Nederland)
22 juli Denver (Red Rocks, Golden, Roxborough SP)
23 juli Denver - Colorado Springs - Denver (Airforce Academy, Garden of the Gods)
24 juli Denver - Amsterdam
25 juli Amsterdam -

Is dit allemaal te doen en logisch? Niet alles zal even uitgebreid aan bod hoeven komen.
De data staan al vast, en de overnachtingen in Yellowstone zijn geboekt.
Voor Badlands heb ik overwogen om daar een overnachting te hebben, maar we vinden het ook veel waard om 2 nachten ergens te zijn.
Zou het beter/handiger zijn om van Estes Park meteen naar Colorado Springs te gaan? En dan Denver de laatste dag.
Mocht het prijstechnisch echt heel ongunstig zijn om SLC - Denver te doen, is een rondje Denver ook een optie. Dan rijden we in 2 dagen naar Jackson.
Wij zijn met 2 volwassenen en zoon van 18. We wandelen graag, maar niet heel lang, en we rijden niet graag over dirtroads :? met onze midsize SUV.

Alvast hartelijk dank voor tips!

Sabrina
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Daar is niet veel aan toe te voegen.
Als je graag wilt wandelen is een extra dag RMNP wel mooi. Je zou de stop in Cheyenne kunnen laten vallen en meteen naar Estes Park doorrijden. Dan heb je daar 2 nachten. Wij hadden dit jaar een nacht in Estes Park en een in Kremmling (Grand Lake kan ook, dat ligt beter). Dat ging wel, maar een extra nacht was mooier geweest. Zie ons 2017-verslag daarvoor.
Van Estes Park naar Colorado Springs is misschien niet gek. Wij zaten in 2013 in Manitou Springs, vlakbij Garden of the Gods; dat is ook een mogelijkheid.

Marianne
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Fijn, bedankt!
Ik vind het dan wel een flinke rit naar Estes Park, 644km en 6u44 volgens maps. En dat is wrs optimistisch. Iemand die dat al gedaan heeft? Mss is Loveland of Fort Collins ook een optie. En de volgende dag Grand Lake. Waar zou Nederland dan in te passen zijn? Dat is dan weer omrijden van Estes Park naar Colorado of Manitou Springs.
Nog tips wat ik zou kunnen toevoegen, of juist best weglaten?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Badlands is een park met diverse meningen. De een vind het geweldig, terwijl een ander het na een paar uur wel gezien heeft.
Ik zou dat ook als tour doen vanuit de black hills, al is er aan de kant van interior en minuteman missile range ook nog wel wat te doen. De rit van Estes naar Nederland is niet zo interessant. De peak2peak highway is mooi, maar je gaat qua zicht eigenlijk de verkeerde kant op (bergen jn je rug) en dan is die route in minn ogen niet zo speciaal.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2004 van Estes Park naar Hot Springs. Niet via Scottsbluff maar we hebben wel wat stops gemaakt onderweg. Overnachten in Fort Collins kan ook. Dat lijkt mij een leuke plaats.
Vandaar naar Grand Lake geeft wel weinig tijd voor RMNP. Wat zijn jullie plannen daar?

Marianne
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Ik heb nog niet duidelijk wat we in RMNP precies willen doen. Iig de Trail Ridge Road. Liefst ook nog wat kortere wandelingen. Ik stelde Fort Collins - Grand Lake voor, maar jullie hadden natuurlijk Estes Park - Grand Lake. Dat scheelt! Is de vraag natuurlijk nog of je liever in Cheyenne of Fort Collins overnacht. Iemand daar tips over?
Ik kan het eea ook nog laten afhangen van het tijdstip van terugvlucht. Is dat laat, is een volledige dag Denver mss niet nodig, en kunnen we rond/in RMNP nog een extra overnachting hebben.

Badlands lijkt mij in deze reis wel heel mooi. Waar onze vorige reis de 'rode rotsen reis' reis was, is deze weer heel anders. Ik denk dat we in deze hoek ook niet zo snel terug komen.
Goed punt van de Peak to peak. Heb jij dit zo gedaan?

Ik zou eigenlijk ook graag naar Cody willen. Alleen ik zie niet hoe dat zou lukken zonder overnachtingen in Yellowstone te veranderen of heel veel te rijden. Zijn er andere plaatsen waar bv zo'n shoot out is?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

Mooie route hebben jullie in het verschiet. Wij hadden in 2015 ongeveer dezelfde route behalve dan dat wij een rondje Denver hadden.
In Deadwood (leuk stadje) is ook iedere avond een shoot out. Het vertelt het verhaal van de beruchte sheriff Bill Hickok die vermoord werd. Een stukje historie. Hij had een relatie met Calamaty Jane. Wij hebben de begraafplaats daar bezocht waar beiden begraven zijn.
Badlands bezoeken tussen Deadwood en Keystone is trouwens prima. Op die manier hebben wij het ook gedaan.

Wij zijn vanuit Cody via de Beartooth Highway, Cooke City en Lamar Valley naar Canyon Village gereden en daar overnacht. En dat op één dag. We zijn aan de Beartooth Hwy een aantal keer gestopt en hebben onderweg geluncht in Cooke City. Dus op zich is de rit vanuit Mammoth Hot Springs zonder de overnachting in Cooke City voor jullie prima te doen. Je kunt op die manier Cody opnemen in de route. Wij hebben in Cody o.a. het Buffalo Bill museum bezocht. Echt een aanrader !
Je kunt vanuit Cody ineens doorrijden naar Deadwood maar de route door Bighorn is erg mooi. Wij hebben o.a. op de route de Shell watervallen bezocht. En vergeet ook Devil,s Tower niet als tussenstop. Er voert een wandelpad rond de Tower (rots) wat ook leuk is. Als je daar de tijd voor wilt nemen is de overnachting in Sheridan wel aan te raden.

Ik zou ook gewoon Cheyenne skippen en rechtstreeks doorrijden naar Keystone. Wij deden dit vanuit Denver en waren omstreeks 16.oo uur in Keystone. De weg op zich is vrij saai en heel rustig dus je kunt goed doorrijden. En op zich is een keertje een lange rijdag soms nodig om op een ander veel mooier gebied een extra dag te hebben. Zoals in jullie geval in Rocky Mountains NP. Als je daar graag een aantal wandelingen wilt maken heb je aan 1 overnachting niet voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

:) ik wist het ook niet zo goed waar ik m moest posten, ik zag in dit subforum meer soortgelijke routes. Als een mod m wil verplaatsen?

IngridZw, ik heb al veel aan jouw tips op andere draadjes gehad! Ik twijfel alleen over die lange rit naar Estes Park omdat dit op het eind van de reis zit. Dan valt het lange rijden wat meer tegen, we hebben in 2015 Grand Canyon - Las Vegas gedaan, dat vonden we al heel ver... Maar toen sneeuwde en hagelde het ook een deel van de rit :shock: Maar aangezien meerdere kenners het zeggen, neem ik het zeker in overweging!
Ik had inmiddels de shootout in Deadwood ook gevonden, leuk! Devil's tower staat zeker op de planning, lijkt me heel mooi.

Over Cody: ik zou het Buffalo Bill center inderdaad ook heel graag bezoeken. Er zijn meer musea over het wilde westen, maar wat is een aanrader die nog wat meer op onze route ligt?

Ik ga weer aan de slag!
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door YosemiteHans »

Over Badlands, wij hebben dit jaar daar een overnachting gehad. Er zijn heel veel kleurverschillen en in de vroege ochtend en vroege avond zijn de kleuren daar op zijn mooist vonden wij. Ik zou zeker overwegen om daar ook een nacht in te plannen.

Succes, Hans
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Hoe rustig is heel rustig eigenlijk? Per uur een auto? Wat kan ik me daarbij voorstellen? Toen we naar Coalmine Canyon reden, zagen we ook geen auto's. Kom ik dat vaker tegen op deze route? Te druk is niet meer leuk, maar te rustig ook niet.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

YosemiteHans, ik zag je bericht over het hoofd. Dat zou ook een belangrijke reden zijn om daar te overnachten. Wie weet dat we 't toch doen.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Oke, een nieuwe poging. Ik heb de overnachting bij Mammoth Hot Springs er tussen uit gelaten, ik denk wel dat we ons kunnen veroorloven om net iets buiten het park de laatste nacht te overnachten. Of hou ik dan echt te weinig tijd in Yellowstone over?
Ook denk ik dat we een rondje Denver doen ipv vanaf Salt Lake City.

7 Amsterdam - Denver
8 Denver - ?
9 ? - Jackson
10 Jackson – Old Faithful
11 Old Faithful – Canyon Village
12 Canyon Village
13 Canyon Village – Cooke city (Lamar Valley)
14 Cooke City – Sheridan (Beartooth Highway)
15 Sheridan – Deadwood (Devil's Tower, Spearfish, Bighorn National Forrest, Medicine Wheel of Shell Falls, avond shoot out)
16 Deadwood – Keystone (Wall, Badlands NP, Chapel in the Hills, Mt Rushmore avondceremonie)
17 Keystone (Jewel Cave, Custer SP, Wind Cave, Crazy Horse, Needles Highway, Sylvan Lake)
18 Keystone – Fort Collins (Scottsbluff NM)
19 Fort Collins – Estes Park (Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road)
20 Estes Park (of naar Grand Lake) (Rocky Mountain NP)
21 Estes Park/Grand Lake - Manitou Springs (Airforce Academy, Garden of the Gods)
22 Manitou Springs – Denver (Manitou Cliff Dwellings, Calhan Paint Mines)
23 Denver
24 Denver - Amsterdam
25 Amsterdam - Waalre

Hoe ziet dit eruit?

Sabrina
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

Is een rondje Denver gebaseerd op de prijzen van de vliegtickets ?. Want een one way vanaf SLC geeft je wel meer ruimte en je vermijdt het lange stuk tussen Denver en Jackson.
Fort Collins is natuurlijk ook een goede optie. Je zit dan al dicht bij RMNP. Ik zou de Trail Ridge Road doen als je RMNP verlaat in de loop van de middag (op dag 20) en dan overnachten in Grand Lake. Anders rijdt je hem heen en terug en dat kost best veel tijd.
De tijd die je hebt voor Yellowstone vind ik persoonlijk prima zo. Ik zou wel van tevoren een goede planning c.q. dagindeling maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door Felicitas »

Misschien een optie om de volgende route van Denver naar Grand Teton te doen:
8 juli Denver - Rawlins: via de 287 naar Laramie en dan via de Snowy Range Scenic Byway (prachtig!) naar Rawlins.
9 juli Rawlins - Grand Teton: de route via Dubois is mooi. Dubois is ook een aardig plaatsje voor een stop.
Zie ons verslag van 2016, dag 22, 23, 24
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door Felicitas »

En van Estes Park naar Manitou Springs lijkt me de volgende route heel mooi (t/m de Guanella Pass hebben we zelf gereden, dus dat dat stuk mooi is weet ik uit eigen ervaring):
Estes Park, dan via Nederland naar Georgetown (leuk plaatsje!), vevolgens via de prachtige Guanella Pass naar Grant, dan bij Jefferson de Taryall Road naar highway 24 en dan via Florisant Fossil Beds NM en Cripple Creek/Victor naar Manitou Springs. Misschien zou ik dan op deze route nog een extra overnachting doen ipv twee nachten Denver.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

IngridZw schreef:Is een rondje Denver gebaseerd op de prijzen van de vliegtickets ?
Ja, maar ook autohuur is een stuk duurder door de one way. Maar ik hou SLC zeker ook als optie.
Als ik vanaf SLC vertrek, zijn er nog tips voor een overnachting tussen SLC en Grand Teton? Mss Bear Lake?
Het is ip ook goed op 1 dag te doen en dan hebben we een extra dag in Grand Teton, wat ook weer goed is voor de tijd in Yellowstone.
Twin Falls ga ik schrappen.

Felicitas, dank je wel voor je reacties. Dat lijkt me een prachtige route via Rawlins. Even bekijken ivm de hoogte, zo aan het begin van de reis.
Ook je andere voorstel lijkt me heel mooi, Florissant Fossil Bed NM staat ook al een tijd op mn lijstje. Hier moet dan wel een extra overnachting bij idd.
Wat hebben jullie trouwens veel en prachtig gewandeld!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

Bear Lake is leuk voor een tussenstop maar ik zou er niet overnachten. Vlak voor Garden City ligt een mooi recreatie terrein met een jachthaven. Wij hebben daar nog een tijdje gezwommen in het meer.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou ook ineens doorrijden met een stop voor lunch aan Bear Lake. Je kunt zelfs met de auto aan het water komen, was erg leuk.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Maak voor dag 17, evt ter plekke, keuzes. Wat je erachter hebt gezet ga je nooit op één dag redden namelijk.

Ik zou zelf overigens geen tussenstop maken in Wall als je naar badlands gaat. Eventueel alleen om te tanken. Die drugstore is maar een toerist trap. Welke wel begrijpelijk is vanwege de afgelege ligging van Wall en goed commercieel benut wordt
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

In 1 keer naar Jackson dus! En met lekker weer pootjes in het water!
Dag 17 ga ik zeker niet redden alles. Daar zal idd nog een goede planning moeten komen, denk ook voor goed en minder goed weer.
Die drugstore, tja dat lijkt me idd ook een tourist trap, zoals ik het in verschillende blogs heb gelezen. Leuk voor een foto maar meer niet. Jouw bijdrage over de Black Hills heb ik gelezen :thumbup:
Iemand nog andere inzichten in de tijd die ik nu in Yellowstone heb?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer