Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door ingrid14 »

Zoals je de route nu hebt, zitten er lange rijdagen aan het begin die niet zo interessant zijn.

Als je de route wat anders indeelt, krijg je zoiets:
(ik heb hier Vernal toegevoegd als tussenstop, hier ligt Dinosaur NM)
dag 01 Amsterdam - Denver
dag 02 Denver - Estes Park
dag 03 Estes Park - Grand Lake
dag 04 Grand Lake - Vernal
dag 05 Vernal - Jackson
dag 06 Jackson - Old Faithful
dag 07 Old Faithful - Canyon
dag 08 Canyon - Canyon
dag 09 Canyon - Cooke City
dag 10 Cooke City - Sheridan
dag 11 Sheridan - Deadwood
dag 12 Deadwood - Keystone
dag 13 Keystone - Keystone
dag 14 Keystone - Fort Collins
dag 15 Fort Collins - Manitou Springs
dag 16 Manitou Springs - Denver
dag 17 Denver - Denver
dag 18 Denver - Amsterdam
dag 19 Amsterdam - Waalre

In 2011 deden wij ongeveer zoiets. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Dankjewel Ingrid14. Aan jouw reisverslagen heb ik ook al veel gehad. Ik ga naar jouw voorstel kijken!
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Daar ben ik weer na wat broedwerk met de volgende route:

dag 1 Amsterdam - SLC
dag 2 SLC - Jackson
dag 3 Jackson
dag 4 Jackson - Old Faithful
dag 5 Old Faithful - Canyon
dag 6 Yellowstone
dag 7 Canyon Lodge - Cooke City / Cody (Lamar Valley, Beartooth Higway/Chief Joseph)
dag 8 Cooke City / Cody - Sheridan
dag 9 Sheridan - Deadwood (Devil's Tower, Spearfish, Bighorn National Forrest, Medicine Wheel of Shell Falls)
dag 10 Deadwood - Keystone (Wall, Badlands NP, Chapel in the Hills, Mt Rushmore avondceremonie)
dag 11 Keystone (Iron Mountain Road, Custer SP, Wind Cave, Crazy Horse, Needles Highway, Sylvan Lake)
dag 12 Keystone – Fort Collins (Scottsbluff NM, Fort Laramie)
dag 13 Fort Collins – Estes Park (Rocky Mountain NP)
dag 14 Estes Park (of naar Grand Lake) (Trail Ridge Road, familie ontmoeten :) )
dag 15 Estes Park/Grand Lake - Manitou Springs (Airforce Academy, Garden of the Gods)
dag 16 Manitou Springs – Denver (Manitou Cliff Dwellings, Calhan Paint Mines)
dag 17 Denver (Golden, State Capitol)
dag 18 Denver - Amsterdam

Wat denken jullie hiervan? Genoeg tijd voor de highlights in Yellowstone zonder lange wandelingen?
Is de indeling vanaf dag 15 een beetje logisch?

Bedankt weer!

Sabrina
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door ingrid14 »

Ook een mooie route en zeker haalbaar.

Ik vind die route van SLC naar Denver rustiger.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Jij bedoelt dat de laatste route rustiger is? Want dat denk ik ook, het zal zoiets wel worden denk ik. Ik heb veel aan je verslag en roadbook gehad :thumbup:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door ingrid14 »

Inderdaad die laatste is rustiger.
De route Denver-Denver kan ook wel maar er moet dan meer gereden worden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

We hebben geboekt :D
We gaan een dag eerder en komen rond 13.00u aan in SLC, met een rechtstreekse vlucht. Terug gaan we om 18.00u.
Iemand suggesties voor de extra dag, en over evt geen hele dag Denver, maar nog wat bekijken op de dag van de vlucht?
Ik hoop dat ik nog iets kan boeken in yellowstone, want daar kunnen we een dag eerder zitten.
Een overnachting bij Badlands zou ook kunnen.
Of een dag extra Black Hills?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

Persoonlijk zou ik de volle dag Denver eruit halen nu je pas om 18.00 uur vertrekt. Zelf hadden wij hier 2 nachten maar achteraf was 1 nacht voor ons voldoende geweest. De bekendste winkelstraat (16street) is leuk om door te wandelen en aan het eind heb je de State Capitol maar verder vonden wij de stad niet zo heel bijzonder. Ik zou die dag inzetten voor een volle dag Estes Park en de volgende dag overnachten in Grand Lake. Heb je ook wat meer tijd voor de Trail Ridge Road als je die wilt rijden. En Grand Lake is een leuk stadje.

Nu je een dag eerder vertrekt zou je dus een extra nacht vanaf Jackson kunnen reserveren in Yellowstone want de overnachtingen bij Old Faithful en Canyon Village staan denk ik al vast? Het mooiste is een extra nacht bij Old Faithful (zal lastig zijn) of misschien bij Grant Village in het zuiden. Wij hebben daar ook een overnachting gehad.
Omdat je dan 3 volle dagen hebt kan je vanaf Canyon Lodge, Cooke City ook laten vallen en rechtstreeks via de Beartooth Highway doorrijden naar Cody voor een overnachting.
De tijd voor de Black Hills en Badlands zou ik zo laten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Ik zou de dag Denver wel laten staan. Je kan naar de zoo of het state capitol en natuurlijk naar de mall zoals hierboven beschreven. Het laatste vond ik ook niet zo bijzonder. Maar pak er bv red rock amphitheater net buiten denver bij, het graf van buffalo bill bij Golden en rij de lariat trail en je dag is zo om.Boek een tour door de Coors brouwerij. En 's avonds lekker ergens eten om de vakantie af te sluiten.

De extra dag kan je imo bij de black hills zetten. Je hebt er nu eigenlijk maar 1 volle dag. Of zoals ingrid aangeeft bij RMNP aan de Grand Lake kant.

Maar het blijven allemaal keuzes. Zoals je ziet heeft iedereen bepaalde eigen voorkeuren/ervaringen.

Achter dag 9 heb je Medicine wheel en/of shell falls staan. Als je deze wilt meepakken zou ik dat op dag 8 doen en er niet dag 9 voor terugrijden. Dag 9 is een flinke rit en dan zou ik vanaf devils tower de weg pakken via hullett naar alladin en belle fourche naar Spearfish. Veel mooier dan de highway afrijden. Of rij ipv via Spearfish Canyon via Sturgis naar Deadwood.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Kom ik op het volgende:

dag 1 Amsterdam - SLC
dag 2 SLC - Jackson
dag 3 Jackson
dag 4 Jackson - Grant
dag 5 Grant - Old Faithful
dag 6 Old Faithful - Canyon
dag 7 Yellowstone
dag 8 Canyon Lodge - Cody (Lamar Valley, Beartooth Higway/Chief Joseph)
dag 9 Cody - Sheridan (Medicine Wheel of Shell Falls)
dag 10 Sheridan - Deadwood (Devil's Tower, Spearfish Falls)
dag 11 Deadwood - Keystone (Wall, Badlands NP, Chapel in the Hills, Mt Rushmore avondceremonie)
dag 12 Keystone (Iron Mountain Road, Custer SP, Wind Cave, Crazy Horse, Needles Highway, Sylvan Lake)
dag 13 Keystone – Fort Collins (Scottsbluff NM, Fort Laramie)
dag 14 Fort Collins – Estes Park (Rocky Mountain NP)
dag 15 Estes Park (of naar Grand Lake) (Trail Ridge Road, familie ontmoeten :) )
dag 16 Estes Park/Grand Lake - Manitou Springs (Airforce Academy, Garden of the Gods)
dag 17 Manitou Springs – Denver (Manitou Cliff Dwellings, Calhan Paint Mines, Roxborough SP)
dag 18 Denver (Golden, State Capitol, Red Rocks)
dag 19 Denver - Amsterdam

Grant Village is ook geboekt.

Voor RMNP heb ik nu het volgende:
Fort Collins - Estes Park
Estes Park
Estes Park - Manitou springs

of

Fort Collins - Estes Park
Estes Park - Grand Lake
Grand Lake - Mantitou Springs

Is dit niet voldoende om de Trail Ridge Road op ons gemak te doen en in RMNP nog wat kleine wandelingen te maken? En Bear Lake zien?

Rond Denver heb ik de volgende dingen op mn wensenlijst: Airforce Academy, Garden of the Gods, Calhan Paint Mines, Red Rocks, Golden (met Buffalo Bill en Lariat trail), Colorado Railroad Museum, State Capitol, Roxborough SP. Waarvan State capitol alleen maar van buiten en Railroad museum bij minder weer. Is dit haalbaar, en zijn er dingen bij die het best op een bepaalde dag gedaan kunnen worden? Ik denk dat hierbij dan wel de hele dag in Denver moet blijven? Ik twijfel wel, want die Black Hills regio is ook mooi!

Medicin Wheel/Shell Falls idd op weg naar Sheridan :roll:
Goede tip ook via Belle Fourche!

Street view was trouwens in augustus (2012) die kant op, leuk al die bikers!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Ik reed die weg rond Hulett met een hele zware storm om me heen. Helemaal alleen op de weg met allemaal tornado en bad weather waarschuwingen op de radio. Prachtige wegen daar met met die groenpaarse lucht een hele aparte ervaring
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

sabrinacom schreef:, Medicin Wheel/Shell Falls idd op weg naar Sheridan :roll: Goede tip ook via Belle Fourche!
Je moet dan wel een keuze maken Medicin Wheel ligt aan de alt 14. Shell Falls aan de 14. Qua routes allebei even mooi. Met Medicine Wheel heb ik geen ervaring. Shell Falls vonden wij een hele mooie onderbreking.

Wat betreft RMNP: De 1ste optie kan maar als je echt de tijd wilt nemen voor de Trail Ridge Road ben je met alle uitzichtpunten onderweg en eventueel een wandeling toch zo'n 3 uur kwijt. Vervolgens met eventueel nog een stop in Grand Lake voor een lunch en daarna de rit naar Manitou Springs (zo'n 300 km) ben je wel een hele dag zoet.
Persoonlijk zou ik daarom de 2de optie doen. De rit van Fort Collins naar Estes Park is vrij kort. Je kunt dan nog het grootste gedeelte van de dag (als je op tijd vertrekt) en de volgende ochtend gebruiken voor wat wandelingen nabij Bear Lake. Het geeft je op die manier ook wat meer ruimte voor de Trail Ridge Road.

Heb je nog een overnachting kunnen regelen in Grant Village Yellowstone. Zou top zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

sabrinacom schreef:Grant Village is ook geboekt.
Geboekt :thumbup: Jij zat daar ook toch? Niet zo'n beste reviews...

RMNP, ik meende dat jij eerder voorstelde om Fort Collins - Estes Park - Estes Park - Grand Lake te doen. Klopt dit? Ik moet dit park nog wat duidelijker krijgen. Als we van Fort Collins komen, kunnen we idd al de dag doorbrengen in het park. Als we kiezen voor de 2 nachten in Estes Park en dan door naar Manitou Springs, is het op en neer rijden Vd Trail Ridge Road dan heel onhandig? Ik heb niet helemaal duidelijk tot waar je zou moeten rijden. Een nacht niet hoeven te verkassen is fijn, en we kunnen dan met familie afspreken.

Heel geruststellend Paul :?
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

sabrinacom schreef:Als we kiezen voor de 2 nachten in Estes Park en dan door naar Manitou Springs
Ik bedoelde dus vanuit Estes Park rechtstreeks naar Manitou Springs:
Fort Collins - Estes Park (RMNP)
Estes Park (Trail Ridge Road)
Estes Park - Manitou Springs (Airforce Academy, Garden of the Gods)

Is dat haalbaar?

Sabrina
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door ingrid14 »

De dag dat je van Fort Collins komt, kan je het Bear Lake gedeelte doen.
Met 2 nachten Estes Park : je rijdt de Trail Ridge Road 2 maal maar dat is zeker geen straf, prachtige weg. Of, als hij open is, ga heen via de Old Fall River Road en terug via Trail Ridge Road. Zelf heb ik nog nooit de Old Fall River Road kunnen doen, telkens was de weg afgesloten door sneeuw of beschadiging door hevige regen.
Zelf was ik ook zeer onder de indruk van de Kawuneeche Valley (maar ik denk niet dat hier veel fans van zijn), vanaf Alpine en dan helemaal naar beneden bij de west ingang (net voor Grand Lake).

Ik weet niet hoe het in 2018 gaat zijn maar afgelopen zomer was Shell Falls gesloten.
https://www.fs.usda.gov/recarea/bighorn ... ecid=30868
In 2011 gingen we naar Shell Falls, in 2017 naar Medicine Wheel. Beide wegen zijn mooi maar een andere highlight. Je zal wel moeten kiezen want beide is moeilijk te combineren.

Aan het einde zou ik de volle dag Denver houden.
Ok je vliegt pas om 18 u maar je moet toch 2 u van te voren op de luchthaven zijn. En ook nog de auto terugbrengen. Van de namiddag blijft er dan niet veel over.
Ik zou je wel aanraden om binnen te gaan in het state capitol. Je hebt er prachtig zicht op de stad met op de achtergrond de Rocky Mountains.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Bedankt Ingrid14, ik hou de afsluiting van Shell Falls in de gaten.
Ik begrijp dat ik een keus moet maken tussen Medicine Wheel en Shell Falls.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Misschien dat je dag 8 nog wat tijd en zin hebt in het buffalo bill museum center of the west in cody en ook in de black hills bv bij crazy horse je kunt interesseren in het leven van de indianen. Dan zal je wrs ook het stuk van medicine wheel wat beter begrijpen. In die omgeving is veel historie over de lakota en sioux te vinden.

Helaas zie je, zeker als je niet de highway maar de binnenwegen in south dakota en nebraska neemt dan wel ook direct de keerzijde hiervan. Waar je in dorpjes als porcupine en pine ridge vooral heel veel armoede tegenkomt
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

sabrinacom schreef:
sabrinacom schreef:Als we kiezen voor de 2 nachten in Estes Park en dan door naar Manitou Springs
Ik bedoelde dus vanuit Estes Park rechtstreeks naar Manitou Springs:
Fort Collins - Estes Park (RMNP)
Estes Park (Trail Ridge Road)
Estes Park - Manitou Springs (Airforce Academy, Garden of the Gods)

Is dat haalbaar?

Sabrina
Het is mij niet helemaal duidelijk nu. Ga je dan van Estes Park - Manitou Springs wel of niet via Grand Lake?. Zo ja dan moet je de Trail Ridge Road (de 34) rijden om Grand Lake te bereiken. Waarom wil je hem dan op de volle dag Estes Park nog een keer rijden.
Zo nee rij je dan via de Peak to Peak Highway en Nederland naar Manitou Springs?. Vonden wij trouwens ook een mooie route. In dat geval kun je de Trail Ridge Road op je gemak rijden op de volle dag Estes Park. Je kunt eventueel ook naar het hoogste punt rijden tot Alpine Visitor Center en dan weer terug.
Heb je al gekeken op http://www.ontdek-amerika.nl. Daar staat een uitgebreide informatie over RMNP. Zowel over de Trail Ridge Road als over het gebied rond Bear Lake incl. wandelingen.
sabrinacom schreef:Grant Village is ook geboekt.
Had ik over het hoofd gezien. Ja wij zaten er ook. Heel basic maar schoon. Voor ons prima
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Excuus als het niet helemaal duidelijk is.

Ik twijfel over de overnachtingen rond RMNP.
Dag 1 Fort Collins - Estes Park (tijd voor Bear Lake)
Dag 2 Estes Park (Trail Ridge Road)
Dag 3 Estes Park - Manitou Springs (route die jij beschrijft idd)

Of
Dag 1 Fort Collins - Estes Park (bear Lake)
Dag 2 Estes Park - Grand Lake (Trail Ridge Road)
Dag 3 Grand Lake - Manitou Springs (route nader te bepalen, niets meer in RMNP)

Nadeel aan route 1 is het op en neer rijden Vd Trail Ridge Road, maar voordeel van 2 nachten op dezelfde plek. Ik denk dat ik bij beide opties voldoende tijd heb.

Sabrina
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sabrinacom: SLC - Denver juli 2018

Bericht door sabrinacom »

Ben ik weer :)
Ik overweeg om Manitou Springs er uit te laten. Waar zouden jullie die extra dag plaatsen? Ik heb nu de volgende planning:

Vr 6 juli Amsterdam – SLC
Za 7 juli SLC – Jackson
Zo 8 juli Jackson
Ma 9 juli Jackson – Grant
Di 10 juli Grant – Old Faithful
Wo 11 juli OF – Canyon
Do 12 juli Canyon – Cooke City
Vr 13 juli Cooke City – Cody
Za 14 juli Cody – Sheridan
Zo 15 juli Sheridan – Deadwood
Ma 16 juli Deadwood – Keystone
Di 17 juli Keystone
Wo 18 juli Keystone – Fort Collins
Do 19 juli Fort Collins – Estes Park
Vr 20 juli Estes Park
Za 21 juli Estes Park – Denver
Zo 22 juli Denver
Ma 23 juli ?
Di 24 juli Denver – Amsterdam

Dank voor jullie bijdragen!

Sabrina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer