Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door tgroenheyde »

Na een fantastische reis in 2015 door de rode rotsen parken willen we in 2018 weer met een camper (23-28 ft, de exacte maat weten we pas bij ophalen) een rondje Denver doen. De voorpret is al een feest met alle mooie verhalen en tips op dit forum en de links naar internet. Net als vorige keer lijkt het wel een verslaving. We hebben er weer heel veel zin in.
Hier is ons plan. Zijn we tekort in Custer State Park (Mount Rushmore hoeft niet persé) of te lang in Yellowstone of Grand Teton? Missen we iets? Heeft het voordelen als we het rondje andersom doen? Dus eerst richting Garden of the Gods? Alvast bedankt voor reacties.

Dag 1: Amsterdam -Denver
Dag 2: Ophalen Camper, naar Rocky Mountain NP (Aspenglen CG) 110 km
Dag 3: Rocky Mountain NP (Moraine Park CG)
Dag 4: Rocky Mountain NP (Moraine Park CG)
Dag 5: naar Scottsbluff NM (Riveside CG) 330 km
Dag 6: Naar Custer State SP via Toadstool Geopark en Windcave (Legion Lake CG) 270 km
Dag 7: Naar Badlands SP (Cedar Pass CG) 200 km
Dag 8: Badlands SP
Dag 9: naar Devils Tower (Devils Tower CG of KOA) 300 km
Dag 10: naar Burgess Junction in Bighorn Mountain (North tongue CG) 340 km
Dag 11: Via Bighorn Canyon naar Wapiti (Wapiti CG) 300 km
Dag 12: naar Yellowstone (Canyon CG) 75 km
Dag 13: Yellowstone (Canyon CG)
Dag 14: Yellowstone (Mammoth hotsprings CG)
Dag 15: Yellowstone (Madison CG)
Dag 16: Yellowstone (Grant lake CG)
Dag 17: naar Grand Teton ( Colter bay RV park) 65 km
Dag 18: Grand Teton (Signal Mountain CG)
Dag 19: Grand Teton (Signal Mountain CG)
Dag 20: naar Rock Springs (Green river KOA) 350 km
Dag 21: Naar Dinosaur NM via Flaming Gorge (Green river CG) 235 km
Dag 22: Naar Colorado NM (Saddlehorn CG) 185 km
Dag 23: Colorado NM (Saddlehorn CG)
Dag 24: naar Black Canyon of the Gunnison (South Rim CG) 140 km
Dag 25: naar Aspen (Difficult CG) 250 km
Dag 26: Aspen (Difficult CG)
Dag 27: via Mueller SP naar Garden of the Gods (Goldfield RV park) 290 km
Dag 28: via Painted Mines en Air Force Academy naar Cherry Creek SP (Cherry creek CG) 210 km
Dag 29: naar Denver, camper inleveren en vlucht naar Amsterdam

Trudy Groenheyde
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door IngridZw »

Ik zou de route andersom doen en eerst vanaf Denver naar de Black Hills rijden en wel hierom:
Punt 1 Je bent de eerste dag al vroeg wakken en kunt dan al een heel eind richting Black Hills rijden. Wij hebben de route ook gereden zonder overnachting en kwamen rond 4 uur in Keystone aan. Het is een hele rustige weg en onderweg valt er weinig te beleven.
Punt 2 RMNP ligt vrij hoog. Het kan zijn dat je eerst moet wennen aan het hoogteverschil.
Punt 3 RMNP op het eind geeft als voordeel dat je via de Trail Ridge Road het park binnen kunt rijden en via de Peak to Peak Hyw het park weer uit rijdt.

In Custer State park heb je wel een volle dag nodig. Ik weet niet of alle wegen met een camper toegankelijk zijn, maar je kunt er prachtige routes rijden. Silvan Lake is ook echt een aanrader. Je kunt er een mooie wandeling rondom het meer maken. Mount Rushmore vonden wij toch wel erg imposant. Ik zou het niet overslaan als je er toch bent.
Badlands vonden we mooi maar ook weer niet zo mooi dat we hier een volle dag aan zouden besteden zijn maar dat is persoonlijk.
Ik zou proberen om vanuit Denver zo ver mogelijk richting Badlands te rijden. Daarna 1 overnachting in Badlands en vervolgens naar Custer State Park en daar een extra overnachting.

Twee dagen Grant Teton lijkt mij wel veel. Het ligt er natuurlijk aan wat jullie planning is en of jullie er veel willen wandelen. Trouwens voor Yellowstone had 4 dagen voor ons ook niet gehoeven maar ook dat is persoonlijk.

Zijn alle campings al geboekt ?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door tgroenheyde »

Ingrid, dank je wel voor je reactie. De camper kunnen we aan het begin van de middag ophalen en na boodschappen doen is onze ervaring de vorige keer dat je niet zo ver kunt rijden.Maar we gaan zeker kijken naar je suggesties.
De enige campings die nu al te boeken zijn, zijn die in Yellowstone. De meeste andere precies 6 maanden voor de datum. Dat is de vorige keer goed gelukt, toen ik precies op het uur dat de boeking open gaat , klaar zat met een lijstje met nummers van gewenste plekken. Een paar zijn first come first serve, maar dan zijn we al in de buurt van zo’n camping.
Groeten
Trudy
Hartelijke groeten
Trudy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een hele mooie route met lekker veel tijd overal. De 4 dagen Yellowstone zijn mooi; je moet er rekening mee houden dat het druk is en dat het vinden van een parkeerplaats vaak tijd zal kosten. Ik zou de laatste dag ook nog voor Yellowstone gebruiken. Misschien niet in Grant overnachten maar nog een nacht Madison doen? Er is voldoende te zien bij de geiservelden. Hoewel je bij Grant wel mooi zit voor West Thump, maar dat is wel maar een klein gebied.
Ik ken de campings in Grand Teton niet; je zou voor de 2e en 3e nacht ook bij fcfs camping bij Colter Bay kunnen kijken. Ik denk dat Signal Mountain ook niet te reserveren is?
Wij vonden Mount Rushmore wel leuk om te zien; zeker als je er in de buurt bent is het wel een must vind ik. Crazy Horse - en het verhaal erachter - vonden wij nog indrukwekkender.
Voor Colorado NM is een volle dag wel ruim misschien, maar ik heb begrepen dat de camping daar mooi is, dus dan is 2 nachten ook niet gek.

Misschien heb je iets aan onze laatste 2 reisverslagen voor Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door IngridZw »

tgroenheyde schreef:Ingrid, dank je wel voor je reactie. De camper kunnen we aan het begin van de middag ophalen en na boodschappen doen is onze ervaring de vorige keer dat je niet zo ver kunt rijden.Trudy
Oeps!. Had ik even over het hoofd gezien. Je kunt natuurlijk pas de volgende dag de camper ophalen. In ieder geval kun je waarschijnlijk op dag 2 wel al een aantal kilometers rijden en misschien net genoeg voor de afstand naar Badlands of Custer State Park de volgende dag.
Mocht je vanaf Custer State Park naar Devil's Tower rijden (wat een stuk korter is) dan is het wel leuk om Deadwood aan te doen. Dit is een mooi westernstadje met een stukje historie. Wij reden vervolgens via scenic route Alt14 naar de interstate. Neemt wat meer tijd in beslag maar is een hele mooie weg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door PSVwally »

Even opletten dat in de black hills niet alle wegen geschikt zijn voor een camper. Er is overigens daar veel meer te beleven dan alleen Custer SP.

Badlands NP is mooi en speciaal, maar ik vond het nou ook weer niet het meest indrukwekkende NP. Ik ben wat bevooroordeeld, omdat ik daar echt tot mn kuiten in de modder stond in noodweer, maar als je alleen voor het park gaat heb je imo aan een halve/driekwart dag wel genoeg. Je zou evt. ook nog minuteman missile silos en de drugstore in Wall aan kunnen doen.

Ik mis eigenlijk wel Cody in je trip. Ik ben niet zo'n museumganger, maar dat is best interessant, zeker als je daarna Yellowstone aandoet. Dan kom je al een beetje in het indianen en buffalo bill verhaal. Al zijn de black hills natuurlijk nog meer indianengebied
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door tgroenheyde »

Dank je wel PSVWally. We hadden al gezien dat we niet door de smalle tunnels kunnen rijden. Is het wel mogelijk om ergens te keren, zodat we toch een stuk van die mooie wegen kunnen rijden?
Cody zullen we niet vergeten evenals Deadwood op de weg van Badlands naar Devils Tower. Jackson schijnt ook mooi te zijn. Ik krijg van een collega ook nog tips over leuke stadjes.
Ik had eerst de route globaal bepaald en nu om advies gevraagd om zo snel mogelijk campings in Yellowstone te gaan boeken. En die data zouden nog kunnen wijzigen n.a.v. jullie adviezen
Jouw intrigerende opmerking over de Black Hills was ik al in een andere reactie van jou tegen gekomen. Kun je daar iets meer over zeggen, want behalve de reeds genoemde dingen heb ik eigenlijk niets meer gevonden. Het zou jammer zijn als we iets missen.
Hartelijke groeten
Trudy
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis tgroenheyde: rondje Denver zomer 2018.

Bericht door markro »

De Black Hills zijn een prachtig gebied en er zijn meerdere bezienswaardigheden.
De meest bekende zijn het Custer State Park, Mount Rushmore National Memorial, Crazy Horse Memorial, Wind Cave National Park, Jewel Cave National Park, tussen Hill City en Keystone rijdt de toeristische 1880-Train, Sturgis (met in augustus de jaarlijkse motorfietsrally) en iets van de Black Hills verwijderd, Wall (met de wereldberoemde Drugstore en het Wounded Knee the Museum), de Minuteman Missile National Historic Site, Devils Tower National Monument en het Badlands National Park.
Er zijn meerdere musea, o.a. op mijnbouwgebied (met rondtour) en bij de plaats Deadwood is het park van acteur Kevin Kostner met de naam Tatanka - Story of the Bison.

Op de uitgebreide website van South Dakota is veel terug te vinden: http://www.blackhillsbadlands.com/things-to-do

Het is al weer een tijd geleden, wij bezochten dit gebied in 2004. Misschien doe je nog ideeën op uit ons verslag, klik hier voor ons verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer