Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Tomsky
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Kalmthout

Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door Tomsky »

Dag iedereen,

Wij spelen met het idee om volgend jaar in juni met 4 volwassenen en 1 peuter van dan bijna 2 jaar voor 2 weken op vakantie te gaan naar Chicago (2 of 3 nachten) om dan van daaruit een kleine roadtrip te maken doorheen de omliggende staten. Omdat ik in deze regio nog nooit geweest ben, vroeg ik mij af wat er hier zoal te doen/te zien is: willen zeker Milwaukee bezoeken, stuk van Route 66 doen en paar natuurparken bezoeken. Verder willen we ergens voor een dag of 5 een huis huren, tips voor leuke adresjes zijn zeker welkom.
Hebben jullie wat ideetjes en tips voor ons?

Grtz Tom
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door markro »

Een kopie van een eerder door mij geplaatst bericht (in topic: viewtopic.php?f=19&t=66871):

* Hierbij een aantal tips, misschien is er iets bij dat jullie interesseert en in te passen is in de route.

In de staat Indiana: in het gebied van de plaatsen Elkhart, Goshen en Shipshewana (vlooienmarkt) bevindt je je in Indiana's Amish Country.

In de staat Ohio:
- noordoost van de stad Columbus ligt Holmes County, met als plaatsen Millersburg en Berlin, waar je midden in Ohio's Amish Country bent.
- bij de plaats Dayton bevindt zich het National Museum of the United States Air Force. Als je in vliegtuigen en de geschiedenis daarvan geïnteresseerd bent, zeker een bezoek waard.
- ongeveer ten oosten van Dayton en ten zuidoosten van Columbus, niet zo ver van de plaats Logan, bevindt zich een mooi natuurgebied, het Hocking Hills State Park, waar het fraai wandelen is (o.a. Ash Cave / Old Man's Cave / Cantwell Cliffs / Cedar Falls). Als je geluk hebt dat het regenachtig is geweest stroomt er een riviertje met diverse watervalletjes.
In de buurt zijn meerdere cabins (particulier) te huur. Vorig jaar hadden wij een paar nachten de Hickory Grove Cabin gehuurd. Dat is ons erg goed bevallen. De cabin staat niet ver van de weg (geen last van), maar midden in het bos, heeft op eigen grondgebied een visvijver en een fijne veranda met een zitje.

* Een ander topic met daarin ook een bericht van mij: Kleine rondreis Chicago richting Ohio.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tomsky
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Kalmthout

Re: Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door Tomsky »

Merci voor de leuke tips markro! Kan er zeker iets mee doen.
Heeft er iemand nog tips voor wisconsin, michigan en Milwaukee? Heb gehoord dat ook Madison wel de moeite is, klopt Dit?
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door Big_Mo »

Wisconsin:
Wisconsin Dells: Hier vanuit kan je dag tripje doen naar cave of the mounds en house on the rock bijvoorbeeld.
Milwaukee
Madison
Door county - Wordt Cape Cod van het Mid Westen genoemd.
State park Devil's lake een grote hit tussen Chicago mensen om te kamperen.
Lake Geneva

Michigan Upper:
Pictured Rock state park
Iron Mountain - Wild man ranch voor white water rafting. Vroeg in het seizoen zeker wel een aanrader.
Marquette staat nog op mijn eigen te doen lijst ook.

Dan sleeping bear dunes.
Mackinac Island
Point Betsy
Silver lake dunes (voor als je wat avontuurlijk bent).
Muskegon / South Haven - super toeristen plekjes tijdens de zomer wel gezellig.
Warren Dunes state park voor een dagje aan het strand. Zeker een aanrader als je een middag wilt relaxen.

In Illinois zelf:
Starved rock state park (ruim anderhalf uur rijden maar zeker een aanrader) dit is zeker een niet bekende plek onder de Amerika reizigers. (maar goed ook).
Galena (nooit zelf geweest) maar hoor er veel over dat het een klein gezellig stadje is.
Garden of the Gods (zuid Illinois)
Springfield - Lincoln tombe, museum, Illinois Capital

Grens over gaan naar St Louis: de arch bezoeken. Misschien door rijden naar Springfield Missouri schijnen aantal mooie natuur parken te zitten.

Als je je dan nog verveeld zou je eventueel via Detroit de grens over kunnen gaan en de Niagara Falls aan te doen.
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door Hav1983 »

Wat Wisconsin betreft:
* Madison schijnt heel leuk te zijn. Ik ben er zelf nog niet geweest maar volgens een van mijn collega's is het er heel gezellig. Veel bars en je kunt er blijkbaar erg lekker eten.
* Door County: stranden, bossen, alles voor de buiten-mens. Zou ook zeer mooi zijn, ik ga er over een maand een weekendje naar toe.
* Devil's Lake: heel mooi park. Ik heb er vorige weekend een paar stevige wandeling gedaan. Je hebt er een heel mooi zicht op de omgeving. Als Wandelen je ding niet is kan je ook gewoon neerploffen op een van de stranden.
* New Glarus. Klein dorpje waar een hele hoop Zwitserse gebouwen staan, zeer vreemd zicht. Nog beter daar is de brouwerij New Glarus Brewing. Naar mijn mening heel lekker bier (en enkel in Wisconsin te verkrijgen) en een heel mooie brouwerij (gratis te bezoeken).
* Winsconsin Dells: lijkt me de plek te zijn om met kinderen naar toe te gaan. Heel veel attracties, pretparken en een van de grootste waterparken van de US.
* Er zijn hier ook overal uithangborden die wijngaarden en proeverijen aanbieden. Echter nog niet geprobeerd.

In Milwaukee:
* Third Ward: gezellige buurt met restaurantjes, kunstgallerijen en een leuke overdekte markt.
* Milwaukee Art Museum: een van de groter kunstmusea in de US, zeer mooi gebouw ook
* Waterfront: gezellig wandelen aan het meer, je kan er ook vanalles huren.
* Milwaukee River Walk
* Harley Davidson Museum and Factory
* Miller Brewing Company Tour: gratis bezoek in de brouwerij en op het einde een proevertje. Bezoek tijdens de week zodat je de lijnen in actie ziet.
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Reis Tomsky: Chicago en omliggende staten.

Bericht door USInsider »

Zeker met een peuter zou ik echt niet van WI naar IN en OH gaan rijden. Dat is uren en uren in de auto en niet bepaald het aantrekkelijk landschap IMHO.

Big Mo gaf al een aantal goede suggesties.
Een paar aanvullingen.

Illinois - Chicago heeft veel te bieden en je wilt het denk ik toch afstemmen op de peuter. Bv. het aquarium.

Wisconsin.
Het County Museum in Milwaukee. Dit is een soort mini-Smithsonian met een groot aantal diorama's en een historisch straatje, hoe M. er rond 1900 uitgezien moet hebben. Mijn favo bestemming toen ik nog in Milwaukee woonde.
Check even op welke dag het gratis toegang is, ik dacht maandag, dan niet gaan, want dan is het er enorm druk dankzij hele schoolklassen.

Het Pabst huis in Milwaukee - is een van de weinige historische huizen niet gesloopt om een parkeergarage neer te zetten.
Het is helemaal in de oude staat hersteld nu. Zo leuk om te zien hoe gegoede mensen leefden zo'n 150 jaar geleden.

En inderdaad the Wisconsin Dells, waar voor een peuter een tochtje met een 'duck voertuig' leuk zal zijn.
Plus inderdaad het House on the Rocks, een verbazend bouwwerk en vol objecten van iemand iemand die zo ongeveer alles verzamelde.

Manotiwoc heeft een maritiem museum met een onderzeeboot.

Milwaukee is beroemd om de vele festivals en feesten die worden gehouden op een groot terrein aan het Lakefront.
Vlgs. de calendar is er Polish Festival van 16-18 juni.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer