Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Na onze geweldige vakantie van dit jaar zijn we verslaafd geraakt aan de VS. We willen volgend jaar terug. De kinderen willen rust, wildlife, ontspanning en natuur.
Wij passen ons daarop aan. :lol: we willen dus geen grote steden. Kleinere plaatsen zijn geen probleem.
In een ander draadje werd ons het volgende rondje voorgesteld en na wat googlewerk kwamen we tot de conclusie dat dit is wat we zoeken. (Bedankt nog voor de tips!)
Dit wordt dus de basis maar het is nog voor aanpassing open.

9 juli naar Denver
10 juli Denver - Badlands NP (overnachting in Interior of Wall)
11 juli Badlands NP - Black Hills
11 juli Black Hills
12 juli Black Hills
13 juli Black Hills - Buffalo/Sheridan
14 juli Buffalo/Sheridan - Cody
15 juli Cody - Yellowstone
16 juli Yellowstone
17 juli Yellowstone
18 juli Yellowstone - Grand Teton
19 Grand Teton
20 juli Grand Teton
21 juli - Tussenstop?
22 juli RMNP
23 juli RMNP
24 juli RMNP-Denver
25 juli Denver - naar huis
26 juli aankomst thuis

Wat we eigenlijk nog graag erin hadden gehad was Moab, maar we zijn bang dat dat zover om is dat we dat niet erin gepast krijgen. We kunnen de vakantie niet langer dan dit maken.
Hebben we op sommige plekken niet te veel tijd staan. Het lijkt me lekker rustig zo maar we moeten overal wel nog wat te doen hebben.
Yellowstone is behoorlijk volgeboekt zag ik al, hoe zit het daar met annuleringen? Komt er nog regelmatig wat vrij. We willen in yellowstone onze slaapplekken wat verdelen. 1 nacht bij de geisers en 2 nachten op een andere plek. Wat rustiger indien mogelijk. Wat zou een goede locatie zijn?
Zijn er mensen die nog hoteltips hebben?

We zijn zelf nog in de oriënterende fase, aan het lezen over wat er te zien is en wat leuk is om te doen. Tips zijn dus welkom.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door ingrid14 »

Denver-Badlands is een behoorlijke rit.
Misschien Denver-Black Hills en en op dag 12 naar Badlands rijden. Dan kan je op dag 13 van daar via Devil's Tower naar Sheridan.

Tussen Grand Teton en RMNP zou ik Vernal met Dinosaur NM als tussenstop doen.
Op 22 juli: van Vernal naar Grand Lake (aan de westkant van RMNP)
Volgende dag via Trail Ridge Road naar de oostkant.
Als je ook nog een volle dag aan de oostkant wilt, dan zou ik 1 dag minder Grand Teton doen.

Moab zou ik voor een volgende vakantie houden. Het wordt anders wat veel.
Of je gaat niet naar South Dakota en doet dan Moab in de plaats. Maar in jullie rondje past regio Black Hills prima.
Moab kan je gemakkelijker inplannen bij een volgende reis.

Regelmatig kijken als er iets vrij komt in Yellowstone. Bellen helpt ook soms.
Als je een kamer boekt, moet je de eerste nacht altijd al onmiddellijk betalen. Annuleren is wel mogelijk, ze storten het geld dan terug.
Als je dus kamers in 2 verschillende hotels/lodges boekt, worden al 2 nachten nu aangerekend.

Wij deden in 2011 een gelijkaardig rondje, misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

9 juli naar Denver
10 juli denver- tussenstop
11 juli tussenstop-wall 100 euro
12 juli Wall-Black Hills
13 juli Black Hills
14 juli Black Hills - Buffalo
15 juli Buffalo - Lovell
16 juli Lovell-Yellowstone mammoth hotel
17 juli Yellowstone lake hotel
18 juli Yellowstone
19 juli Yellowstone - Grand Teton
20Grand Teton
21 juli Grand Teton
22 juli GT-Tussenstop?
23 juli RMNP
24juli RMNP
25 juli RMNP-Denver
26 juli Denver - naar huis

Ik had al een tussenstop geplakt tussen denver en badlands. Als ik die kan skippen zou dat fijn zijn want dat scheelt een nacht ergens anders. Als we op tijd aankomen kunnen we dan misschien ook al een stuk rijden maar daar ga ik even niet van uit.
Vanuit Denver naar black hills is ook al een behoorlijk stuk volgens mij. Voor mij maakt het weinig uit maar we hebben kinderen bij ons. Badlands overslaan vind ik zonde.

De afstand tussen grand teton en RMNP is ook behoorlijk, zelfs met 1 overnachting. Zou 1 nacht minder bij grand teton ook kunnen en dan twee stops tussendoor. Of 1 nacht minder bij RMNP
Als we pas in de avond terugvliegen kunnen we misschien ook direct vanuit RMNP naar het vliegveld rijden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Ik vond de eerste route beter. Je kan idd ook eerst naar de BH rijden dan naar Badlands. Ik zou die rit in beide gevallen zeker niet opsplitsen, dan maar een keer wat verder doorrijden om daar langer te kunnen blijven. Of plaats je eerste nacht Black Hills in Hot Springs. Je bent nog vroeg wakker en kan dus ook vroeg op pad. En overnacht na aankomst niet in Denver, maar rij nog naar Loveland of Fort Collins (natuurlijk niet als je pas 's avonds laat aankomt he, dan kan je net zo goed bij het vliegveld overnachten). Dan ontloop je de files 's ochtends.

Ik zou zelf ook echt naar Cody rijden ipv Lovell. Daar kan je evt naar het buffalo bill museum, wat eigenlijk 5 musea in 1 zijn. Ik ben niet zo'n museum liefhebber. Maar dit vond ik, op het indianenkunst deel na, best interessant. En de cowboy shootout toneelstukje op straat in het centrum natuurlijk.

Als de beartooth pas open is zou ik ook deze weg naar Yellowstone nemen en niet de snelste weg. Daarom ook op de dag dat je naar Grand Teton gaat eerst nog een dagdeel Yellowstone doen als je niet alles gezien hebt. Want normaal heb je die tijd echt wel nodig. Als je dan 1 volle dag Grand Teton doet kan je ook het meeste al wel zien. Maar ook de rit naar Grandby zou ik met 1 tussenstop doen. Persoonlijk vind ik via Vernal en Dinosaur in dit geval met jullie aantal dagen niet de route, omdat je dan echt om rijdt.



Wil je idd Moab erin, dan blijft er imo geen andere optie over dan south dakota eruit te halen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook rechtstreeks van Denver naar Black Hills rijden. Onderweg is niet veel te zien. Het zou zonde van de tijd zijn om daar een tussenovernachting te plannen. Zo hebben wij het gedaan:
1. Denver - Keystone
2. Keystone (hele dag Custer State Park)
3. Keystone - Badlands - Deadwood
4. Deadwood - Sheridan (onderweg Devil's Tower)

Keystone vonden wij praktischer omdat dit het dichtst bij Mount Rushmore ligt voor de avondceremonie. Maar kan ook Custer zijn. Deadwood ligt al weer verder op de route. Scheelt weer tijd voor de rit naar Sheridan. Vergeet daarin ook niet om (als leuke tussenstop) Devil's Tower mee te nemen. Deadwood is een leuk historisch stadje om te overnachten.
Zou ook zeker naar Cody gaan. Buffalo Bill Museum is heel interessant met name ook voor kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

9 juli naar Denver doorrijden naar Loveland of cheyenne
10 juli loveland- wall
11 juli wall-black Hills (keystone)
12 juli black hills
13 juli Black Hills (2e locatie voor overnachting, bv deadwood)
14 juli Black Hills - Buffalo
15 juli Buffalo - cody
16 juli Cody-Yellowstone mammoth hotel
17 juli Yellowstone lake hotel
18 juli Yellowstone
19 juli Yellowstone - Grand Teton
20 juli grand Teton
21 juli Grand Teton
22 juli GT-Rock springs
23 juli rock springs-RMNP
24juli RMNP
25 juli RMNP
26 juli RMNP-vliegveld

Hoe vinden jullie het zo?

Ik ga ervan uit dat wij het einde van de middag of avond naar huis vliegen en de afstand naar het vliegveld is niet groot vanuit rmnp. Dan zou ik daar nog een nacht hebben. Ook kan ik die ergens anders duwen. Ligt eraan waar ik die het beste kan gebruiken
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Ik zou proberen om de 1e dag meteen door te rijden naar Cheyenne. Scheelt je weer een stukje rijden de volgende dag naar Wall. Let er wel op dat het die 1e dag een 'latertje' kan worden. Wij waren rond 4 uur in Denver (12 uur 's nachts Nederlandse tijd). En het duurde bij ons bijna 2 uur voor we door de immigratie/douane waren en onze auto op konden halen. Toen moesten we nog een stukje rijden naar Estes. Inclusief nog een stop bij de Walmart waren we daar pas om 9 uur (5 uur 's morgens Nederlandse tijd). Nu is de route naar Ester wel behoorlijk binnendoor (en dus langzamer) dan naar Chenyenne maar anderhalf uur rijden moet je toch wel rekenen.

Wellicht heb je nog iets aan ons reisverslag van 2016: http://www.marcobos.eu/2016-southern-rockies/
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Alles is afhankelijk hoe laat we aankomen in denver. We proberen door te rijden en anders wordt het 1 nacht minder bij de black hills en dan doen we een tussenstop.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Is het trouwens een idee om in 1 keer naar cody te rijden of is dat te ver?
Of 1 nacht minder black hills en 1 nacht extra bij yellowstone. Wat raden jullie aan?

krijg je dit

9 juli naar Denver -Loveland of cheyenne
10 juli cheyenne- wall
11 juli wall-black Hills (keystone)
12 juli black hills
13 juli Black Hills-buffalo
14 juli Buffalo-cody
15 juli cody-yellowstone mammoth hotel
16 juli Yellowstone mammoth hotel
17 juli Yellowstone lake hotel
18 juli Yellowstone
19 juli Yellowstone - Grand Teton
20 juli grand Teton
21 juli Grand Teton
22 juli GT-Rock springs
23 juli rock springs-RMNP
24juli RMNP
25 juli RMNP
26 juli RMNP-vliegveld
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Dat wordt dan een reisdag van ongeveer 600 mijl, een beetje afhankelijk van waar je precies slaapt in de omgeving Black Hills. Er zijn mensen die het doen in 1 dag maar je laat wel heel veel moois liggen onderweg waar je zeker geen tijd voor hebt: Devils Tower - Bighorn National Forrest met o.a. Medicine Wheel - Bighorn Canyon.

In de omgeving Black Hills is veel te doen: Mount Rushmore - Minute Man Missile center - Badlands NP - Custer SP - Wind Cave NP. Ik zou daar ook zeker geen dag vanaf proberen te halen. Je hebt nu 3 volle dagen voor Yellowstone. Meer tijd doorbrengen in Yellowstone kan uiteraard altijd maar niet als je daarvoor in de omgeving Black Hills een dag moet inleveren. Ik denk dat je de mooiste en belangrijkste dingen in Yellowstone zeker kunt bezoeken in 3 dagen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

Ik deed het andersom en ben in 1 dag van Cody naar Spearfish gereden. Nu had ik echt minder weer in Cody en ook onderweg naar Spearfish tot aan Sheridan/Buffalo was het kommer en kwel. Op de weg door Bighorn NF, waar er nog wegen afgesloten waren, was het één grote mistbank waar ik tot de top in reed. Bovenop lag nog een flinke laag sneeuw. Dus van Bighorn heb ik niets meegekregen, terwijl ik daar wel goede verhalen over hoor. Tussen Sheridan en Devils Tower heb ik de snelweg genomen. Helaas hier veel wegwerkzaamheden, 1-baans en lage snelheid, waardoor het ook niet echt opschoot. Na Devils Tower heb ik de 24 en 85 naar Spearfish genomen en kwam echt pas rond 19u ofzo daar bij mijn hotel aan. Het is wel een hele lange dag.
Ik zou zelf, achteraf, echt die rit in 2-en splitsen en overnachten in bv Sheridan. Dan de ochtend in Bighorn doorbrengen, dan naar Cody rijden voor het museum en dan om 6u voor het Irma hotel de shootout bezoeken. Dan de dag daarna optijd op om vroeg richting Red Lodge te rijden om de beartooth highway mee te pakken.

Ik zou daar zoals hierboven geschreven echt niet op gaan bezuinigen.

Zo kan het ook nog:
9 juli naar Denver (al dan niet Loveland of Cheyenne)
10 juli Denver - Black Hills
11 juli Black Hills
11 juli Black Hills
12 juli Black Hills - Badlands - Wall/Rapid City/Spearfish/Deadwood afh van wat je allemaal gaat bezoeken.
13 juli Black Hills - Buffalo/Sheridan
14 juli Buffalo/Sheridan - Cody

Badlands is echt mooi hoor: http://www.wallpapers13.com/wp-content/ ... 15x515.jpg
https://d38om4ir5igmin.cloudfront.net/p ... 1497527820
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

we hebben jouw tip toegepastPSVWally, twee nachten BH en dan nog een 1 nacht Rapid city om vanuit daar Badlands te doen en dan door te rijden naar Buffalo.

we hebben nu 2,5 dag GT, is dat teveel, misschien 1 nacht minder en 1 nacht extra bij Yellowstone?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Mrvanilla »

Het is wel veel. Ik vind het een fantastisch mooi park, maar het is klein. Dus als je niet van plan bent om er heel veel te gaan wandelen zou je kunnen kijken of je een nacht GT kunt verschuiven naar iets anders.
Groetjes,
Daniel
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Nig een vraag :oops: toeval blijkt dat we net in de week van de sturgis bike week in die omgeving zijn. Hoe druk is dat? Ik lees over duizenden motorrijders.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door markro »

Bij de Sturgis Bike Week is het heel erg druk, een jaar van te voren zijn al vaak de accommodaties/campings in de wijde omgeving uitverkocht.
In 2018 wordt deze week gehouden: Sturgis Rally 2018 Dates August 6 – 12, 2018

Bron: http://www.rallysturgis.com/dates/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Yep, die week zijn we er, goed gepland van ons :D we hebben al een overnachtingsadres gepland, voor de zekerheid. Het is vooral de drukte waar ik mee zit. Ik zou de route andersom kunnen rijden zodat ik dit op het einde doe ipv het begin. Dan vermijd ik de bike week
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Sturgis bike week is 6-12 augustus en jullie gaan rondtrekken in juli. Geen probleem dus...
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Renée76 »

Goedemorgen Renee, wakker worden :oops: :lol: jullie hebben gelijk. Is in augustus
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je voor het stuk tot aan Grand Teton iets aan ons 2004-verslag.
En dit jaar hebben we ook GT, Yellowstone en RMNP gedaan.
Wij hadden beide keren weinig tijd voor RMNP, maar op zich kan het ook met 2 nachten, het is maar net wat je wilt.
Ik vind de tijd voor Yellowstone niet heel lang nu. Hoe wil je rijden vanuit Cody, wil je de Beartooth Hwy nog meenemen>

Ik vermoed dat eindigen in Salt Lake City qua kosten niet aantrekkelijk is? Anders zou je RMNP in het begin kunnen doen, en dan eindigen in SLC; dan heb je niet dat lange stuk via Rock Springs.

Buffalo ken ik niet, maar wij hebben ons in Sheridan goed vermaakt.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Denver-Denver juli 2018

Bericht door PSVwally »

we hebben jouw tip toegepastPSVWally, twee nachten BH en dan nog een 1 nacht Rapid city om vanuit daar Badlands te doen en dan door te rijden naar Buffalo.
Ik gaf in totaal 3 nachten BH en dan evt. 1 in Rapid City aan ejj :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer