Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Ik had even niet door dat jullie van plan zijn het hele stuk Buffalo - Yellowstone in 1 dag te rijden. Maar inderdaad met Bighorn er nog bij wordt het wel een hele ambitieuze afstand. Net zoals IngridZw hebben wij dat stuk ook in 2 dagen gedaan (Sheridan - Cody en Cody - Yellowstone).

Omdat je Bighorn wilt bezoeken neem ik aan dat je via de 14A wilt gaan rijden. Dan kom je qua route ook iets gunstiger uit voor je bezoek aan Bighorn Canyon. In dat geval zou ik een overnachtingsplaats zoeken in de buurt van Sheridan, Dayton of misschien zelfs wel overnachten aan de westkant van Bighorn National Forrest. Om je een idee te geven: Buffalo - Roosevelt Lodge is 285 mijl zonder uitstapje naar Bighorn Canyon. Vanaf Dayton is dat 229 mijl. Scheelt toch weer een uurtje wat je volgende dag goed kunt gebruiken.

Aan de andere kant: als je weet dat je een lange reisdag hebt kun je ook vroeg vertrekken en onderweg ergens warm eten als je het niet erg vind om laat aan te komen in Yellowstone. Wat dat betreft ligt Roosevelt Lodge wel zo dat je niet heel veel bezienswaardigheden voorbij rijdt in Yellowstone op weg naar je overnachting.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

oké ik dacht dat dit wel kon in 1 dag. Roosevelt is idd speciaal uitgekozen zodat we niet half Yellowstone door hoeven. Misschien kunnen we de dag ervoor iets verder rijden dan Buffalo. Maar ik kon niet zo snel vinden waar we dan moeten overnachten, iemand tips?
Bedankt voor de adviezen
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door ingrid14 »

Sheridan of Ranchester ipv Buffalo. Dan kan je de volgende dag door Bighorn NF naar Red Lodge en via de Beartooth Highway naar Yellowstone. Het wordt dan wel nog veel rijden. Via Billings en Red Lodge is een uur sneller.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de eerste dagen van onze reis iets anders ingedeeld dan jullie zodat we op de laatste dag in South Dakota al iets verder op de route zaten.
Dag 1 - Aankomst Denver
Dag 2 - Denver - Keystone (kan ook Custer zijn)
Dag 3 - Keystone - hele dag Custer State park incl. M.Rushmore
Dag 5 - Keystone - Deadwood via Badlands NP
Dag 6 - Deadwood - Sheridan via Devils's Tower

De afstand tussen Custer en Deadwood is een kleine 100 km. Die hoef je op dag 6 dus minder te rijden. Scheelt toch weer.
Zoals je ziet hebben we Badlands bezocht tussen Keystone (in jullie geval Custer) en Deadwood. Heen via de 44 en terug via de Interstate (of andersom) Was prima te doen.
Je kunt dan op dag 6 verder rijden dan Buffalo. In principe zou je net achter Bighorn gebied kunnen overnachten. Bijv. Greybull aan de 14 of Lovell aan de 14a. Beiden zijn prachtige scenic routes. Zoals gezegd reden wij de 14 omdat we graag de Shell watervallen wilden zien.

Of overnacht in Dayton, aan de voet van de Bighorn,. Daar is een campground waar je ook cabins kunt huren. Zie hun site.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik ben wat overnachtingen aan het bekijken bij Black Hills, maar krijg de melding dat er niets beschikbaar is. Is er wat te doen of kan ik nog niet boeken?
bv Badlands Motel and Campground in Interior van 31 mei tot 1 juni
Calamity Peak Lodge van 1 tot 3 juni
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik ben weer wat dieper in het eerste deel van de route gedoken en heb jullie advies weer nodig. Het idee is nu:
Dag 1: AMS-Denver - Fort Collins
Dag 2: Fort Collins – Custer/ Hill city...
Dag 3: Custer/ Hill city...
Dag 4: Custer/ Hill city - Badlands - Deadwood
Dag 5: Deadwood - devils Tower – Cody of overnachten in Big Horn forest
Dag 6: Cody/Big Horn forest – Bighorn Canyon National- Bear Tooth Pass- Roosevelt lodge Yellowstone
Dag 7, 8, 9: Yellowstone

Het gaat om dag 5: de afstand van Deadwood naar Cody is ongeveer 400 mijl, 7 uur. Dat vind ik erg lang, maar goed soms moet je gewoon een afstand overbruggen. Naar Big Horn Forest is een uur korter. (ik zie een overnachting bij Bear lodge bv).
Cody lijkt mij wat leuker, ik hoef niet perse door Big Horn Forest.
Ik kan er geen dag langer over doen, Yellowstone ligt nu vast.

Voor Dag 6 zijn de afstanden hetzelfde, daarvoor maakt het niet uit waar we overnachten.

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Je zou dag 5 ook kunnen overnachten in Lovell. Dat ligt een stuk gunstiger voor een bezoek aan Bighorn Canyon. Bijkomend voordeel is ook dat je dag 5 wel door Bighorn National Forrest kunt rijden. Met een overnachting in Lovell hoef je ook ruim 70 mijl minder te rijden op dag 6. Tijd die je goed kunt gebruiken voor Beart Tooth Pass.

Je 'mist' inderdaad dan wel Cody. Maar je kunt niet alles, dus je zult keuzes moeten maken. Ik zou kiezen voor een iets praktischere overnachtingsplaats en dan Cody laten vallen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Oh ja die ligt er qua tijd en afstand precies tussenin. keuzes :oops:
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Inderdaad keuzes... Altijd lastig en als je mensen hier op het forum om advies vraagt dan geven sommigen ook een soort van bijna bindend advies. :wink:

Het is jullie reis, jullie budget en het zijn jullie keuzes! Dus als je graag wel in Cody wilt overnachten dan ben ik de laatste die zegt dat je dat absoluut niet moet doen. Uiteindelijk moet je zelf vooral tevreden zijn met je eigen reis.

Ook wij maken wel eens keuzes waarvan anderen ons soms nog net niet totaal voor gek verklaren. Maar iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken. Vind ik...
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door ingrid14 »

Wij deden in 2011 Cody-Devils Tower-Deadwood op 1 dag. We reden via de 14 en Shell Falls. Het was een pittige rit en we waren pas laat in Deadwood. Maar het was zeker te doen.

Wat je op dag 6 gepland hebt, zal moeilijk worden om op 1 dag te doen.

Ik zou eerst even bekijken wat je eigenlijk in Cody wilt doen. Heb je daar bijna geen plannen en zegt het stadje je niet veel dan zou ik in jullie geval niet naar Cody gaan.

Je zou dan kunnen overnachten in Sheridan / Ranchester of Dayton (kwamen wij dit jaar doorheen, erg leuk dorpje) ofwel in Lovell.
Kies je voor de oostkant van de bergen dan is je dag 5 rustiger maar dan is je dag 6 bijna niet te doen. Kies je voor Lovell dan wordt je dag 5 wat minder zwaar en heb je voldoende tijd voor wat je op dag 6 wilt doen.

Misschien alvast 2 of 3 overnachtingen vastleggen (Cody Sheridan Lovell) die je gratis kan annuleren? Als je dan meer zicht op de route hebt, kan je nog altijd annuleren.

Wij gingen afgelopen zomer wel naar Cody en gingen vanaf daar naar Cooke City via de Beartooth Highway. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door IngridZw »

Als je op dag 5 niet in Cody overnacht maar al op een plek eerder dan wordt dag 6 weer lastig. De Beartooth Hgw is één van de mooiste routes. Daar moet je echt voldoende tijd voor nemen. Ik zou net als mijn naamgenoot Ingrid er dan ook voor kiezen om door te rijden naar Cody.
's Morgens vroeg vertrekken dan is dat geen probleem volgens mij. En er zijn meerderen die deze afstand hebben gereden. Cody is een leuke plaats waar je je 's avonds nog wel even kunt vermaken. In Lovell is niets te doen.
Wij reden vanaf Cody via 120, de 72 en de 308 naar Red Lodge waar de Beartooth Hwg begint. Vervolgens (met een tussenstop in Cooke City) reden we naar Yellowstone via de Lamar Valley. De hele route was prima te doen op 1 dag.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Oeps ik heb me vergist in de dagen, heb een dag extra vóór Yellowstone :thumbup: .
Dit is nu het idee, is dat wat beter?

Dag 1: AMS-Denver - Fort Collins
Dag 2: Fort Collins – Custer/ Hill city...
Dag 3: Custer/ Hill city...
Dag 4: Custer/ Hill city - Badlands - Deadwood
Dag 5: Deadwood - devils Tower – Sheridan
Dag 6: Sheridan – Shell falls - Bighorn Canyon - Cody
Dag 7: Cody - Bear Tooth Pass- Roosevelt lodge Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton

De rest volgt nog
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door IngridZw »

Gelukkig dat je nog een extra dag had zodat je Sheridan kan toevoegen. Mooi verdeeld zo.

Wat betreft het vervolg van de route kan ik de keuze nog iets lastiger maken. Rij bv van Grand Junction naar Durango via de prachtige Million Dollar Highway. Met onderweg het westernstadje Silverstone. Maar ook Durango vonden wij een leuke authentieke plaats.
De route vanaf Durango naar Great Sand Dunes is op die manier ook wat logischer.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Daar had ik ook al aan gedacht, dank je voor de tip. Ik ben blij dat deel 1 nu klaar is, op naar het 2e deel. Van het weekend eerst de autohuur regelen.
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door FrankPronk »

Mooie trip heb je voor de boeg! Ben m op dit moment zelf ook aan het maken maar dan de andere kant op excl. het Craters of the Moon gedeelte, maar heb Glacier NP er in opgenomen en ben 2 nachten in Canada geweest.

Wat betreft je deel 2: Ik zou idd proberen de Million dollar highway er in op te nemen. Dit vond ik echt 1 van de mooiste routes die ik heb gereden. Ik ging vanuit Estes Park (Rocky mountains NP) via de Peak to peak highway naar Alamosa (Great sand dunes) en heb de dag erna een rit gemaakt via Durango en dus de 550 om uiteindelijk te verblijven in Montrose (Black Canyon of the Gunnison). De dag erna via de Grand mesa scenic byway (65) en de 139 (beide ook mooie routes) naar Vernal voor Dinosaur NM. Heb hier alleen het "Quarry-gedeelte" bezocht en het Colorado gedeelte overgeslagen. Daarna via de 191 (Flaming Gorge) (ook een absolute aanrader qua scenic byway) geeindigd in Logan (net voorbij SLC) en zo mijn reis vervolgd naar Grand Teton, Yellowstone, Glacier etc.etc.

In schema:

Dag A: Estes Park (Rocky mountains NP) - Alamosa (Great sand dunes NP)
Dag B: Alamosa - Montrose (Black Canyon of the Gunnison NP)
Dag C: Montrose - Vernal (Dinosaur NM)
Dag D: Vernal - Logan
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik ben het 2e deel van de route aan het plannen maar kom er niet uit. Wie heeft tips?
Deel 1 is rond:
Dag 1: AMS-Denver - Fort Collins (30 mei 2018)
Dag 2: Fort Collins – Custer
Dag 3: Custer
Dag 4: Custer - Badlands - Deadwood
Dag 5: Deadwood - devils Tower – Sheridan
Dag 6: Sheridan - Cody
Dag 7: Cody - Bear Tooth Pass- Roosevelt lodge Yellowstone
Dag 8: Yellowstone Old Faithful
Dag 9: Yellowstone Old Faithful
Dag 10: Yellowstone - Jackson

Daarna wordt het lastig, ik wil in ieder geval graag de shoshone falls zien, dus heb nu deze planning:
Dag 11 Jackson- Craters of the Moon- shoshone: 460 km; 6,5 uur
Dag 12 shoshone – SLC (eventueel via Bonneville ): 383 km; 3,5 uur
Dag 13 SLC - Flaming Gorge- Vernal 385 km, 4,5 uur
Dag 14 Vernal- Fantasy Canyon- Colorado National Monument- Grand Junction 310 km, 5 uur (zonder Fantasy Canyon 260 km, 3,45 uur)
Dag 15 Grand Junction -Black Canyon of the Gunnison-Silverton 255 km, 4 uur
Dag 16 Silverton - Durango: 78 km, 1.15 uur
Dag 17 Durango - Great Sand Dunes 271 km; 3,5 uur
Dag 18 Great Sand Dunes - Aspen 275 km; 3,5 uur
Dag 19 Aspen - Rocky Mountain 275 km 3,5 uur
Dag 20 Rocky Mountain– estes park 68 km; 1,5 uur
Dag 21 Estes park - Denver 110 km; 1,5 uur
Dag 22 Denver - Amsterdam

Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn we geen wandelaars. Ik zou liever op 1 plek langer blijven maar kom dan niet uit. Great Sand dunes mag uit de planning, maar dan rij je vanaf Durango de hele route weer terug die we op dag 15 en 16 hebben gereden. Dat vind ik niet leuk. Ik zou liever in Aspen of RM ene dag langer blijven, maar wat laat ik vallen en hoe rijden we dan.

HELP :D wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Is fietsen wel een optie? Ik vond het erg leuk om bij Leadville de Mineral Belt trail te fietsen. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Als je niet naar Great Sand Dunes zou gaan kun je de San Juan Skyway helemaal rijden, dan hoef je maar ene klein stuk dubbel te doen.

Ik vind jullie tijd voor Yellowstone niet zo ruim, is dat bewust? Kijk daar ook eens naar de fietstocht naar de Lone Star Geyser.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door IngridZw »

Als je in Aspen of RMNP een dag extra wilt zou ik de overnachting in Silverton skippen (wel het stadje bezoeken) en doorrijden naar Durango. Hebben wij ook gedaan en zo bespaar je een dag.
Vervolgens vanaf Durango de 160 via Pagosa Springs en bij SouthFork de 149 naar Gunnison voor een overnachting. Dit schijnt ook een prachtige scenic route te zijn langs de Rio Grande.
Je hebt dan voldoende tijd om de Black Canyon of the Gunnison eventueel nog te bezoeken als je van Gunnison naar Aspen rijdt. Als je linksom rijdt richting Montrose kom je er langs.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door fannykimpe »

deze volg ik mee
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Felicitas »

Is het een optie om Durango helemaal weg te laten? Als het midden in de zomer was zou ik van Black Canyon of the Gunnison naar Crested Butte te rijden. Een heel gezellig plaatsje in een prachtige omgeving. En dan via de onverharde Kebler Pass (zeer goed te berijden onverharde gravel road) naar Aspen. Vervolgens van Aspen via de Independence Pass naar Leadville en daarna verder naar Rocky Mountain NP. Ik weet alleen niet of de Kebler Pass en de Independence Pass begin juni open zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer