Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door heidem »

Dit jaar is het tijd voor een baseball roadtrip door het Midwesten. Ik moet dit jaar voor het eerst mijn zomervakantie opnemen in juli of augustus en in deze periode kwam het Midwesten als optie uit de bus om mijn Baseball Passport in 7 stadions (in totaal nog 22 van 30 stadions te gaan) te laten stempelen. Het zal warm zijn in die periode, maar dat geldt volgens mij voor een groot deel van de VS. Tot nu ben ik uitgekomen op twee opties met eigenlijk als belangrijkste verschil: Chicago aan het begin of aan het eind. Die laatste optie heeft als nadeel dat ik op Labor Day (of de dag ervoor of erna) terug naar Nederland zou vliegen. Ik weet niet zeker of dat qua drukte heel verstandig is. Tussen haakjes staan de beschikbare avondwedstrijden vermeld, want daar draait het uiteindelijk om. ;) Qua dagafstanden heb ik het volgens mij redelijk binnen de perken weten te houden.

Optie 1:
10-8 Amsterdam – Chicago
11-8 Chicago (KC@CWS)
12-8 Chicago (KC@CWS)
13-8 Chicago
14-8 Chicago (CIN@CHC)
15-8 Chicago – Milwaukee (PIT@MIL)
16-8 Milwaukee – Oshkosh – Green Bay (in Oshkosh: het EAA AirVenture Museum)
17-8 Green Bay – Minneapolis (in Green Bay: het National Railroad Museum)
18-8 Minneapolis (ARI@MIN)
19-8 Minneapolis (ARI@MIN)
20-8 Minneapolis – Des Moines
21-8 Des Moines – Kansas City (via Winterset / Bridges of Madison County)
22-8 Kansas City (COL@KC)
23-8 Kansas City – St Louis (stop in Independence bij Harry S. Truman Library and Museum; SD@STL)
24-8 St Louis (SD@STL)
25-8 St Louis – Louisville (onderweg Lincoln Boyhood Memorial & Louisville Slugger Museum)
26-8 Louisville – Cincinnati (PIT@CIN)
27-8 Cincinnati
28-8 Cincinnati – Dayton (National Museum of the Air Force)
29-8 Dayton – Lafayette (onderweg Indianapolis Motor Speedway)
30-8 Lafayette – Chicago – Amsterdam
31-8 aankomst in Amsterdam

Optie 2:
14-8 Amsterdam – Chicago – Milwaukee
15-8 Milwaukee (PIT@MIL)
16-8 Milwaukee – Oshkosh – Green Bay (in Oshkosh: het EAA AirVenture Museum)
17-8 Green Bay – Minneapolis (in Green Bay: het National Railroad Museum)
18-8 Minneapolis (ARI@MIN)
19-8 Minneapolis (ARI@MIN)
20-8 Minneapolis – Des Moines
21-8 Des Moines – Kansas City (via Winterset / Bridges of Madison County)
22-8 Kansas City (COL@KC)
23-8 Kansas City – St Louis (stop in Independence bij Harry S. Truman Library and Museum; SD@STL)
24-8 St Louis (SD@STL)
25-8 St Louis – Louisville (onderweg Lincoln Boyhood Memorial & Louisville Slugger Museum)
26-8 Louisville – Cincinnati (PIT@CIN)
27-8 Cincinnati
28-8 Cincinnati – Dayton (National Museum of the Air Force)
29-8 Dayton – Lafayette (onderweg Indianapolis Motor Speedway)
30-8 Lafayette – Chicago
31-8 Chicago (MIL@CHC)
01-9 Chicago (TB@CWS)
02-9 Chicago (TB@CWS)
03-9 Chicago
04-9 Chicago – Amsterdam
05-9 aankomst in Amsterdam

Hebben jullie nog tips/suggesties?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

Haha!! Mooi man!! Ik dacht dat ik de enige sportdebiel was die vaak alleen al hiervoor naar Amerika vliegt. Ik loop letterlijk net de voordeur binnen na een weekend Phoenix, Arizona voor de Final Four. Daar liep ik overigens al wel sinds zaterdagavond met een gezicht van oude lappen rond. Maar dat even geheel terzijde...

Ik zelf heb heel weinig met honkbal. Als er echt niks anders te doen is pas ik het wel is in. Maar dan vind ik het vooral erg gezellig. En ja, dat er af en toe iemand tegen een balletje aan slaat is leuk. Er gaat niks boven de NFL en college football. Daarna komen de NBA en college basketball. NHL sluit de rij.
Eind april weer terug voor hopelijk een paar playoff wedstrijds van de Portland Trailblazers. Maar in ieder geval de springgame van de Oregon Ducks. En ja, we gaan ook naar de Mariners kijken. Wil mn dochter graag.

Om op je vraag terug te komen. Ik zou me over de drukte geen zorgen maken. Daar houden ze allemaal rekening mee en ik heb er nog nooit echte problemen mee gehad. Zelfs met Thanksgiving viel het me nog best mee. Behalve dat je soms geen zitplaats gevonden kunt krijgen op het vliegveld om op je vliegtuig te wachten. Maar dat is vooral bij domestic flights. Ik denk dat je daar met je vlucht naar Europa een stuk minder last van gaat hebben. Zeker op O'Hare.

Maar in ieder geval plezier!!
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Zuperboer »

Hoe is jullie ervaring? Kun je bij elke wedstrijd mid-season zo bij het loket voor of tijdens de wedstrijd aan tickets komen? Heb zelf geprobeerd om via de MLB -site kaarten aan te schaffen voor de Brew crew, maar dat is me niet gelukt ivm geen adres in de USA. Wat zijn trouwens de mooiste vakken om te zitten, wil je nog iets van de wedstrijd zelf meekrijgen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door mtl »

Bij zo'n beetje elke wedstrijd in de MLB kan je aan het loket kaarten krijgen. Natuurlijk zijn er wedstrijden waarbij de vraag naar kaarten groot is maar bij veel wedstrijden is het stadion hooguit halfvol.
Gast

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:Ik loop letterlijk net de voordeur binnen na een weekend Phoenix, Arizona voor de Final Four. Daar liep ik overigens al wel sinds zaterdagavond met een gezicht van oude lappen rond. Maar dat even geheel terzijde...
Go Heels!!!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

Zuperboer schreef:Hoe is jullie ervaring? Kun je bij elke wedstrijd mid-season zo bij het loket voor of tijdens de wedstrijd aan tickets komen? Heb zelf geprobeerd om via de MLB -site kaarten aan te schaffen voor de Brew crew, maar dat is me niet gelukt ivm geen adres in de USA. Wat zijn trouwens de mooiste vakken om te zitten, wil je nog iets van de wedstrijd zelf meekrijgen?
Je kan (bijna) altijd kaarten kopen aan het loket. Echter hoe later je in het seizoen komt, hoe dichter je bij de playoffs komt dan zal je zien dat het voller wordt en de prijzen ook omhoog gaan. Zeker bij de kansrijke teams.

Geen kaarten kunnen kopen omdat je geen USA adres hebt klinkt me heel vreemd in de oren. Dat is me nog nooit overkomen. Ik zou ze even bellen. Creditcard bij de hand en dan is het zo gepiept. Of gebruik Stubhub. Kaartje staat meteen op je telefoon.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

eoms schreef:
Almere vak V schreef:Ik loop letterlijk net de voordeur binnen na een weekend Phoenix, Arizona voor de Final Four. Daar liep ik overigens al wel sinds zaterdagavond met een gezicht van oude lappen rond. Maar dat even geheel terzijde...
Go Heels!!!
Dacht ik net ff iets anders over. Goh, wat was ik er ziek van...

Revanche in november tijdens de PK Invitational in Portland. Kaarten zijn al in de pocket. Zin an!!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door heidem »

Almere vak V schreef:Ik zelf heb heel weinig met honkbal. Als er echt niks anders te doen is pas ik het wel is in. Maar dan vind ik het vooral erg gezellig. En ja, dat er af en toe iemand tegen een balletje aan slaat is leuk. Er gaat niks boven de NFL en college football. Daarna komen de NBA en college basketball. NHL sluit de rij.
Bij mij is de volgorde: MLB, NFL, NHL, NBA. NHL ben ik al een keer geweest, NFL en NBA komen nog een keer. Jouw bericht deed mij ook meteen denken aan een toer door Lambeau Field in Green Bay, dus die komt meteen op het lijstje erbij ;)
Zuperboer schreef:Hoe is jullie ervaring? Kun je bij elke wedstrijd mid-season zo bij het loket voor of tijdens de wedstrijd aan tickets komen? Heb zelf geprobeerd om via de MLB -site kaarten aan te schaffen voor de Brew crew, maar dat is me niet gelukt ivm geen adres in de USA. Wat zijn trouwens de mooiste vakken om te zitten, wil je nog iets van de wedstrijd zelf meekrijgen?
Ik heb tot nu toe altijd zonder enig probleem de kaarten gekocht via Stubhub of Ticketmaster. Aan het loket heb ik nog nooit geprobeerd. Bij het merendeel van de teams zal het bij het merendeel van de wedstrijden nog wel lukken om kaarten bij het loket te kopen. De teams waar je het meeste risico loopt dat het niet lukt, zijn de Cubs, de Red Sox, de Giants en de Cardinals.
De mooiste vakken, tja dat verschilt per stadion. Je kunt bijvoorbeeld kijken op http://www.bestbaseballseats.com voor tips.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door bigoak »

Heb je het al geprobeerd via mlb.com? Ik koop de tickets altijd via die website, je komt dan bij de webpagina van de club uit en je kan je seats selecteren. Het enige dat je nodig hebt is een MLB account en een creditkaart. Het MLB account is eenvoudig aan te maken. Ik ben hiermee al in 11 stadions (Yankees oud en nieuw, Red Sox, Orioles, Pirates, Blue Jays, Phillies, Dodgers, Angels, Indians en Giants) geweest. Dit jaar komt een bezoek aan Dodgers (2x), Diamondbacks en Giants bij.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door mtl »

Bij het overgrote deel van de reguliere competitie kun je gewoon aan het loket kaarten krijgen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

heidem schreef:
Almere vak V schreef:Ik zelf heb heel weinig met honkbal. Als er echt niks anders te doen is pas ik het wel is in. Maar dan vind ik het vooral erg gezellig. En ja, dat er af en toe iemand tegen een balletje aan slaat is leuk. Er gaat niks boven de NFL en college football. Daarna komen de NBA en college basketball. NHL sluit de rij.
Bij mij is de volgorde: MLB, NFL, NHL, NBA. NHL ben ik al een keer geweest, NFL en NBA komen nog een keer. Jouw bericht deed mij ook meteen denken aan een toer door Lambeau Field in Green Bay, dus die komt meteen op het lijstje erbij ;)
Heb zojuist te horen gekregen van een maatje van me in Madison dat hij via zijn baas kaartjes heeft geregeld voor de opener op Lambeau dit jaar. Dat wordt mijn eerste keer daar. Kijk er erg naar uit. Moet alleen even kijken of we daar in donkerblauw, gifgroen of in het wit gaan spelen voor het juiste shirt... :wink:
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door heidem »

Gaaf! Afgelopen seizoen speelden ze in het wit :wink:
bigoak schreef:Heb je het al geprobeerd via mlb.com?
Ik heb vorige jaar via mlb.com inderdaad een ticket gekocht voor de Pirates. Voor de andere wedstrijden kreeg ik toen bij StubHub zowel qua prijs als qua zitplaats betere kaarten, dus heb ik daarvoor gebruik gemaakt van StubHub. Daarnaast kan je kaarten voor de Blue Jays niet kopen op mlb.com: officiële verkoopkanaal is Ticketmaster.

De eerste kaarten voor dit jaar heb ik inmiddels gekocht, Brewers en Twins op mlb.com en Cubs op StubHub. White Sox, Royals, Cardinals en Reds nog te gaan.
mtl schreef:Bij het overgrote deel van de reguliere competitie kun je gewoon aan het loket kaarten krijgen.
In mijn geval is mijn route gebaseerd op het wedstrijdschema. Gokken op kaarten aan het loket paar daar niet echt bij (nog daargelaten dat ik überhaupt niet in staat ben om op reis te gaan zonder dit soort dingen te plannen :wink: ).
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Hans B »

Ik ben al bij de helft van de MLB teams op bezoek geweest en meerdere keren bij dezelfde ploeg op de tribune gezeten.
Ik heb tot dusver altijd de kaartjes bij het loket aan het stadion op de dag zelf gekocht.
Zegge en schrijve 1x geen kaart kunnen krijgen bij de Yankees (uitverkocht).

Verder 1x NFL (Washington)
1x NBA (Phoenix)
2x Nascar (Chicago en New Hampshire)

Ik wil nog een keer naar het ijhockey.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

Bij de MLB gaat dat inderdaad prima. Zeker als je nog redelijk in het begin van het seizoen zit. NASCAR is heel verschillend per locatie. Maar bij veel NBA en NHL wedstrijden zul je dan toch achter het net vissen. Als het om football gaat kan je het helemaal vergeten. Zelfs bij de grotere college wedstrijden zijn de kaarten al maanden voor de competitie begint uitverkocht.

Het grote verschil zit hem wel in de frequentie. NFL teams spelen maar 8 keer per jaar thuis. College zelfs 7. MLB teams spelen soms 7 keer in de week een thuiswedstrijd...
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door GoBucks »

Geen Cleveland Indians?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door heidem »

Daar ben ik vorig jaar al geweest ;)

Inmiddels zijn het vliegticket, de hotels, de huurauto en de wedstrijden geboekt. Het is uiteindelijk het eerste idee geworden (10-8 tot 31-8), mede omdat dat qua werk het beste uit kwam.
Louk
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2017, 19:44

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Louk »

Wow. Leuk om te zien dat er nog meer fanaten zijn zoals ik. Inmiddels heb ik 10 MLB stadions bezocht (Tampa Bay Rays, Miami Marlins (toen nog Florida Marlins) , Boston Red Sox, New York Mets, New York Yankees, Baltimore Orioles, Oakland Athletics, San Diego Padres, Los Angeles Dodgers, Los Angeles Angels). Komende zomer wil ik daar weer een stuk of 5 aan toevoegen. De volgende wedstrijden staan op het programma:

24-07 Chicago Cubs - Chicago White Sox
26-07 Chicago White Sox - Chicago Cubs
28-07 Milwaukee Brewers - Chicago Cubs
04-08 Kansas City Royals - Seattle Mariners
09-08 Cleveland Indians - Colorado Rockies
12-08 Toronto Blue Jays - Pittsburg Pirates

Ik ga met het hele gezin dus kan ik me niet alleen op honkbal concentreren, maar gelukkig houdt mijn zoon ook van baseball ...op die momenten gaan mijn dochter en vrouw winkelen.
Geniet van je trip. StubHub vind ik super...betere plaatsen voor minder geld meestal. Misschien kun je ook nog ergens een Minor League wedstrijd meepikken, ook altijd leuk!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Hans B »

Komende zomer ëindig ik in Denver, ik hoop tijd te vinden om een wedstrijd van de Rockies te kunnen zien (30 augustus vs Detroit). Kan er weer eentje van de lijst.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door Almere vak V »

Louk schreef: StubHub vind ik super...betere plaatsen voor minder geld meestal. Misschien kun je ook nog ergens een Minor League wedstrijd meepikken, ook altijd leuk!
Voor honkbal gaat dat zeker op. Voor de NHL en NBA als je geluk hebt. Maar bij de NFL kan je dit compleet vergeten. Zeker bij de betere teams gaan tickets met gemak een keer of vijf over de kop...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis heidem: baseball roadtrip Midwesten.

Bericht door mtl »

Stubhub is alleen interessant als je naar wedstrijden gaat waar de bezettingsgraad laag is. En dat is vaak het geval bij honkbal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer