zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door gondelier »

Ik heb even een vraag: we zijn voor volgend jaar mei-juni over een nieuwe reis aan het denken. waarschijnlijk vliegen naar Denver.
Een eerste route is ongeveer:

Rocky Mountain NP - Scottsbluff- Badlands NP- Mount Rushmore- Grand Teton -Yellowstone - Craters of the Moon-salt Lake city- Colorado National Monument - (Great Sand Dunes)- Denver.
Zijn er in deze regio gebieden niet bereikbaar omdat bv passen zijn afgesloten? Oftwel is mei-juni een gunstige periode om deze kant op te gaan?

Ik hoor het graag van jullie
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door PSVwally »

In mei heb je nog gesloten wegen in Rocky Mountain NP (oa trail ridge road) en ook heb je nog kans op afgesloten wegen in Yellowstone (oa beartooth highway) en de boten op Jenny Lake gaan pas vanaf eind mei
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door gondelier »

Oke, dan zou juni beter zijn. Of lopen we dan ook nog de kans op afgesloten wegen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door PSVwally »

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de sneeuw in Colorado is dit jaar, maar ook in Juni heb je kans dat de trail ridge road niet helemaal te rijden is. Ik reed er zelf eind Mei 2013 en toen kon ik vanuit Estes Park niet verder dan de Rainbow curve. Ook de trails rondom bear lake waren door de sneeuw nog niet te doen.

Wat is beter? Ik durf het niet te zeggen. Voor Memorial Day is het wrs overal nog iets rustiger. In Yellowstone en Grand Teton gaan de meeste accommodaties en dergelijke vanaf Mei pas echt open.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door gondelier »

Dank je wel. Misschien kan ik de route zo plannen dat we pas later in Yellowstone en de Rocky Mountain zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou de route andersom kunnen doen; Great Sand Dunes NP is erg mooi vroeg in het jaar, dan staat de rivier daar nog niet droog. Ook voor Colorado NM is vroeg in het jaar mooi. Wij deden in 2013 dat deel half mei, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door Loek »

Trail Ridge Road wordt in princiepe tussen Memorial Day (eind Mei) en Labor Day (begin Sept) sneeuwvrij gehouden. In de afgelopen 10 jaar zijn er weleens late sneeuwbuien geweest die het tijdelijk afsloten, maar meestal werd het dezelfde dag weer sneeuwvrij gemaakt. Dit jaar is minder sneeuw geweest dat normaal en het is ook warmer geweest dan normaal, dus ik verwacht geen problemen met de wegen in RMNP. Maar het blijft altijd koffiedik kijken. Eind Mei kan het ook nog weleens erg koud zijn in Yellowstone, maar het is er dan wel iets rustiger dan in Juni wanneer ook de Amerikanen zelf die kant op gaan.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2015 in juni een rondje Denver gereden en hebben geen last gehad van afgesloten wegen zoals de Trail Rigde Road of Beartooth Hgw. En gelukkig hebben we op een paar dagen na schitterend weer gehad. Voor de zekerheid zou ik wel RMNP bewaren voor het eind. Dus eerst Black Hills South Dakota.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: zijn er gebieden in mei-juni afgesloten?

Bericht door gondelier »

Ik ga inderdaad rekening houden met het rondje. Eerst maar eens tickets zien te scoren, daarna kan ik gaan plannen. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer