tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
reisfan32
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door reisfan32 »

Hallo allemaal,

Na 2 prachtige reizen door de USA en vorig jaar een schitterende reis Canada staat voor volgend jaar een nieuwe route op het programma.
We willen graag een keer de Buffelo roundup in Custer State Park zien en ook het Balloon fiesta in New Mexico staat op ons lijstje. Het hangt er een beetje vanaf waar we een mooie prijs voor de tickets kunnen krijgen.

Als we naar de Buffelo roundup gaan willen we onze reis beperken tussen de staten Colorado en South Dakota.
Yellowstone hebben we in een eerdere reis bezocht en hoewel we daar zeker nog wel een keer naar terug willen, slaan we het park nu over.
We willen dan waarschijnlijk een rondje Denver-Denver maken.
Nu is onze vraag hebben jullie tips voor stops/bezienswaardigheden en eventueel overnachtingen voor de route tussen Rocky Mountain NP en Custer State Park.
is er genoeg te zien om deze route een keer heen en terug te rijden. Het is tenslotte een flink stuk rijden.

Alvast bedankt!
Groeten Ad
Laatst gewijzigd door reisfan32 op 22 dec 2016, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
reisfan32
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door reisfan32 »

Ik denk dat ik deze post beter op een ander forum had kunnen plaatsen ipv bij algemene vragen zuidwesten?

Ad
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens van Rocky Mountain NP naar South Dakota gereden. We deden het in 1 dag, met een stop bij Fort Laramie en bij de sporen van de Oregon Trail bij Guernsey. Zie daarvoor ons 2004-verslag. Veel mensen nemen nog een stukje Nebraska mee, daar kun je naar Carhenge en naar Scotts Bluff NM.
Het lijkt me niet zo heel interessant om die route heen en terug te rijden. Misschien kun je op de terugweg een wat westelijker route nemen, en Medicine Bow National Forest meenemen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb het als tip genoteerd na een opmerking van forumlid Felicitas (zie dit topic).

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door PSVwally »

Waar ben je allemaal al geweest? Heb je Cody, Vernal (flaming gorges en dinosaur) en een stuk van de million dollar highway al gehad? En evt toch bv Moab? Of black canyon of the Gunnisson?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door Felicitas »

Marianne heeft het al genoemd :thumbup: , de Snowy Range Scenic Byway door Medicine Bow National Forest. Niet zo'n groot gebied, maar erg mooi! Zie ons verslag.

Bij Laramie heb je ook een gebied met allemaal mooie rotsformaties: Vedauwoo. Zelf niet geweest, maar misschien wel interessant.

Scotts Bluff National Monument Is leuk om te bezoeken.

Carhenge in Alliance is grappig, hoewel ik er niet een grote omweg voor zou maken.

In Nebraska zijn we wel eens door het Sandhills gebied heen gereden. Heel fraai al die rollende heuvels bedekt met gras. Maar wellicht niet zo fris groen als je later in het jaar gaat.

Als je in september gaat lijkt me Colorado prachtig met de Aspen die geel kleuren. Wij zijn dol op Colorado. In 2014 hebben we zelfs een rondreis gemaakt door bijna uitsluitend Colorado. Wel steeds in de zomer.
reisfan32
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door reisfan32 »

Bedankt voor de tips! Daar ga ik me eens goed in verdiepen.
Cody hebben we al eens bezocht evenals Canyonlands/Arches. Dus die willen we weer voor een andere keer bewaren. In Colorado en South Dakota zijn we nog niet geweest. Dinosaur nog niet eerder gezien. In Vernal hebben we een keer overnacht en vandaaruit naar Green River en verder naar Capitol Reef
Het zal waarschijnlijk van half september tot begin oktober worden. Misschien is het beter om RMNP vroeg in de reis te bezoeken ivm winters weer?
Zijn er in die periode al wegen daar afgesloten?
In een verslag van iemand anders las ik over Hanging Lake, weten jullie of die watervallen er gewoon zijn in september of dat ze dan droog staan?
Iemand hier die de Buffelo Roundup al eens heeft meegemaakt en of het de moeite waard is?

Groeten Ad
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: tips gezocht voor route tussen Colorado en South Dakota

Bericht door Big_Mo »

Begin september zit je nog goed voor RMNP. Oktober kan het questionable worden. Maar de meeste wegen zullen nog wel open zijn. Houd de Colorado DMV site in de gaten voor meest accurate informatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer