Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Catta »

Voor het eerste deel van onze reis zijn wij op zoek naar tips. Het tweede deel van onze reis heb ik bij "Noordwesten" geplaatst (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=66017) , maar de eerste 3 weken van onze reis gaat door het Midwesten dus hoop ik hier wat expertise te vinden.
Komend voorjaar gaan we voor de 3e keer een nieuwe camper wegbrengen. We hebben in 2015 een camper weggebracht naar Los Angeles en in 2016 naar Las Vegas. In 2012 hebben we met een camper een rondreis gemaakt door Colorado, Wyoming en Utah. Omdat we ook al een paar auto-rondreizen hebben gemaakt hebben we alle zuidelijke staten van Amerika al één of meerdere keren bezocht en daar al heel veel gezien. In het Noordwesten zijn we nog nooit geweest, daarom is de keus dit keer om een camper weg te brengen naar Seattle.
Het grootste probleem zal het weer worden, daar we al op 27 maart de camper moeten ophalen. Liefst zouden we een noordelijke route nemen, omdat we de afgelopen twee jaar al grote delen van Texas en New Mexico hebben bekeken en het liefst dit jaar weer nieuwe streken en parken willen zien, maar dat zit er denk ik niet in want we willen geen risico’s nemen met nachtvorst omdat we de camper volledig willen gebruiken, dus met douche en toilet. Het plannen van een mooie route is dan ook een grote uitdaging. Ik heb al heel wat routes gemaakt en telkens weer naar de prullenbak verwezen.

Heeft iemand tips wat we kunnen doen / bekijken tussen Chicago en Death Valley?
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Big_Mo »

Snel doorheen rijden en weg van het mid-westen blijven. Niet geheel lullig bedoeld, maar de winter hier in het Mid-Westen is al flink van start gegaan met redelijk wat schade. Ik zou bijna zeggen rijd naar het zuiden! Ik weet dat member Michelly hier op het forum dit jaar een camper heeft opgehaald en ik moet zeggen dat maart redelijk mee viel. Geen idee wat het dit jaar gaat doen!


Edit 19-12-2016
Ergens zou ik adviseren om twee ideeen klaar te hebben en afgaande van het weer je besluit te maken. Wellicht een beetje over the top, maar het veiligste.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Catta »

Dank je Big_Mo, ik was al een beetje bang dat dit het antwoord zou zijn. De reis van Michelly ken ik, wij hebben zelf ook al twee keer een camper opgehaald. Beide keren zijn we zo snel mogelijk naar het zuiden gereden om problemen met het weer te vermijden. Daarom hebben we ook al heel veel gezien in Texas en New Mexico en wilden we nu eigenlijk een wat noordelijker route nemen.
Ik denk dat ik inderdaad voor de zekerheid maar meerdere routes ga maken en het op het allerlaatste moment van het weer laat afhangen waar we heen zullen gaan.
Heb je dan nog tips ingeval het wel redelijk weer is? Met name Illinois, Missouri, Kansas en Oklahoma zijn voor ons onbekend gebied.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Big_Mo »

Ik zit even naar je openings zin te kijken 3 weken voor mid-westen..... April 2016 bracht temperaturen rond de 16 graden naar Kansas. En Chicago bracht van alles tussen de 15 tot 30 graden naar Chicago land. Of te wel het begint lekker te ontdooien hier en alles begint een beetje tot leven te komen weer! http://www.accuweather.com/en/us/chicag ... =4/01/2016 Of te wel goed nieuws voor jullie!

Ik ga geen routes geven sinds ik daar echt super slecht in ben. Beetje grappige point of interests als je een beetje de tijd wilt nemen om te rijden in Illinois:
Galena- Illinois
Vanuit Chicago rijd je west naar Joliet. Hier staat old Joliet prison bekent van Prison Break en the Blues Brothers. Jammer genoeg zijn er geen tours beschikbaar maar er zijn stukjes waar je naar binnen kan gluren.
Vanuit Joliet naar Utica, Starved Rock State Park waar je een aantal uur leuk kan vertoeven. De watervallen zullen een hoogtepunt zijn aangezien al het sneeuw en ijs lekker aan het smelten is!
Hiervandaan zuid naar Springfield Illinois - Hoofdstad van Illinois, Abe Lincoln ligt hier begraven en zijn huis staat er zelfs nog! Best boeiend om te zien.
St. Louis Missouri - Helaas ben ik niet echt bekent met St. Louis en ken alleen het city museum en de arch. Er schijnt een best leuk dierentuin te zijn! Voor ik het vergeet stop voor dat je naar St Louis rijd even bij the Pink Elephant Antique waar je best grappige trinkets kunt vinden: https://goo.gl/maps/VcBVT6STsfq

Om er een beetje rare swirl aan te geven, Garden of the Gods State Park, in zuid Illinois schijnt de moeite waard te zijn. Helaas hier ook nog geen ervaring! 2017 gaat veel ontdekken worden voor mij ook :lol:

Overigens, houd er rekening mee dat het eind april - begin mei jacht seizoen is voor kalkoenen! Of te wel sommige parken kan je niet voor lunch tijd in!

Missouri schijnt overigens ook hele mooie state parks te hebben. Wellicht dat Ned_in_Mo je daar wat meer informatie over kan geven. Kansas en Oklahoma daar kan ik je helaas totaal niet mee helpen. Voor vele zijn dit de "drive through" states en don't look back!

Kansas kwam ik het Oz Museum tegen. Wellicht grappig om dat te zien.

https://www.tripadvisor.com/Attractions ... ansas.html

Ik weet niet hoe veel tijd jullie in Illinois willen besteden je zou zo al bijna een paar dagen uit kunnen strijken voor Chicago, of misschien zelfs nog een stukje Wisconsin in rijden.

Succes in ieder geval!
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Catta »

Dat zijn een heleboel tips, dank je Big_Mo :thumbup:
Hier ga ik even rustig voor zitten om dat allemaal te bekijken. Ik zag ook een pb, die neem ik er ook even bij. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Catta »

- het Starved Rock State Park is een goede tip, ik heb hem op mijn kaart geprikt. Voorlopig spaar ik speldenprikjes op mijn kaart om daar later één of meerdere routes uit te kunnen vormen, op deze manier:
ScreenShot.jpg
- Springfield, Illinois zijn we dit jaar geweest op onze reis maar omdat we er op zondag waren was het er nogal doods, alle winkels waren gesloten. We zijn toen vergeten om naar even bij Abe Lincoln op bezoek te gaan, dus ik prik Springfield nog een keer op mijn kaartje. We kunnen het een herkansing geven als we er niet op zondag langs komen.
- Ook St. Louis hebben we dit jaar al bezocht, het was een hele tour om met de camper in de buurt van de Gateway Arch te komen omdat er net een grote football-wedstrijd begon en wij midden in de file terecht kwamen van arriverende supporters. De verkeersdrukte en het zoeken naar een parkeerplaats heeft ons wel een hoop tijd gekost zodat we alleen de Arch hebben bekeken en het Old Courthouse. Ik heb net wat youtube filmpjes bekeken van het City Museum maar dat is wat te druk en chaotisch voor ons, dat lijkt meer een pretpark.
- Old Jolliet Prison is wel leuk als we er langs komen, maar ik denk niet dat we er voor gaan omrijden. Weer een speldje op de kaart.
- Garden of the Gods State Park wordt ook een speldje op de kaart, wij houden wel van State- en National Parks
- Het Oz Museum is ook niet echt ons ding, wel grappig om te zien maar niet aan ons besteed. Wij houden meer van natuur, afgewisseld met wat steden, geschiedenis en een beetje cultuur.
- Chicago zijn we vorig jaar 5 dagen geweest voor we een camper op gingen halen. Mede door jouw tips in het 'things to do in Chicago' hebben we daar heel veel gezien. Het is inderdaad een mooie en gezellige stad. Al was het toen wel erg koud, gelukkig hadden we daar op gerekend en thermo-ondergoed meegenomen.

Wat betreft Wisconsin, zal dat niet veel te koud worden? We halen de camper op 27 maart op. We hebben 6 weken om in Seattle te komen en hebben al ongeveer 3 weken gepland vanaf Death Valley naar Seattle, dus blijven er nog 3 weken over van Chicago naar Death Valley, maar ook daar kunnen we nog in schuiven. Als Wisconsin erg mooi is en het weer meewerkt is dat ook nog een optie.

Ik hoop dat Ned_in_Mo wil reageren en nog wat tips heeft in Missouri.

Hartelijk dank Big_Mo voor je bijdrage, ik ga weer verder met speuren en reisverslagen lezen.
rodenbecher
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2018, 10:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door rodenbecher »

Hallo Cathy,

Graag kom ik met je in contact omtrent jullie reis Chicago Seattle. Wij gaan dezelfde reis maken 20 maart 2019.
Bruto 32 dagen. We maken ons ernstige zorgen om het weer waar we niet echt mee rekening hebben gehouden eerlijk gezegd. Oorspronkelijk wilden we naar Yellowstone maar dat is praktisch gesloten. In 2000/2010 hebben we al Zuid West USA gedaan met de camper dus dat kennen we al.
Is jullie route bevallen of zou je ons nog iets anders aanraden in 28 dagen netto?
Hoor graag! Groetjes
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Catta »

Hallo rodenbecher,
We hebben een uitgebreide blog bijgehouden waar je vast veel informatie uit kunt halen. Wij vonden het een fantastische reis ondanks het vaak slechte weer. Neem vooral de tijd voor Oregon, dat is echt een prachtige staat.
De link naar onze blog vind je hier onder, via deze blog vind je ook de blogs van onze andere reizen.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Bertus »

Hallo Rodenbecher
Wij hebben dit jaar een camper weggebracht van Chicago naar Seattle iets andere route dan Catta ook soms slecht weer gehad
Wij hebben foto’s en een verslag staan op de site van Tioga Tours.
Wij hadden de camper wel 42 dagen de link is:
Aukje en Bert going up the country
Bertus
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is geen link Bertus.

Ik heb even gezocht (dat viel nog niet mee) en dit is de link: https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... bert/home/
Je kunt de link ook in je onderschritf zetten!

Marianne
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd 1e deel van de reis

Bericht door Bertus »

Bedankt voor deze correctie Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer