Reis Bernie: advies en suggesties voor onze reis gevraagd.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Bernie
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2011, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Bernie: advies en suggesties voor onze reis gevraagd.

Bericht door Bernie »

Hallo allemaal,

Ik ben druk met het plannen van onze 11e reis door de States. Even wat achtergrond info: we hebben de volgende staten al bezocht: Californie, Nevada, Utah, Arizona, New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Florida. We zijn echte "roadtrippers"; houden van het autorijden in Amerika en het bezoeken van zowel de bekende "toeristische attracties" als de minder of helemaal niet bekende. We zijn gek op natuur, af en toe een trail lopen en vooral op de auto/motorsporten die dit land te bieden heeft. Maar ook een leuke stad om te shoppen en doorheen te slenteren vinden wij leuk.
De vorige reizen waren vooral in februari (vandaar veel Zuidwesten en Zuiden). Dit omdat deze maand werktechnisch het beste voor ons uitkwam en omdat we dan naar bepaalde autosportwedstrijden konden.
Nu hebben we tijd om in mei te gaan en na veel uitzoekwerk heb ik onze reis om twee autosport evenementen "heengbouwd"; Nascar in Kansas City en de dragraces in Topeka (ook in Kansas), allebei in mei, met een week ertussen.

Ik heb een opzet gemaakt waarbij ik tot de volgende route ben gekomen:
11/5. Amsterdam-Kansas City
12/5. Kansas City truckraces
13/5. Kansas City nascar
14/5. Kansas City via Ozarks Dam naar St. Louis
15/5. St. Louis: Arch en binnenstad
16/5. St. Louis: Budweiser brouwerij en Zoo
17/5. ?
18/5. ?
19/5. ? naar Topeka
20/5. Topeka Dragraces
21/5. Topeka Dragraces
22/5. Topeka naar Valentine (Nebraska) Smith Falls
23/5. Valentine naar eventueel Badlands (South Dakota) en Custer Statepark naar Keystone.
24/5. Keystone in alle vroegte naar Mount Rushmore naar Cody (Wyoming)
25/5. Cody naar Yellowstone (gokken via east entrance als deze open is, anders north entrance) waar overnachten?
26/5. Yellowstone, waar overnachten?
27/5. Yellowstone naar Grand Teton Jackson
28/5. Grand Teton via hw 191 en 80 naar Cheyenne
29/5. Cheyenne naar ? (beetje leuke tussen stop richting Kansas City)
30/5. ? naar Kansas City
31/5. Kansas City
1/6. Kansas City - Amsterdam

Ik zoek dus nog voor 17 en 18 mei leuke overnachtingsplekken waar ook nog wel wat te "doen" is. Heb even gedacht om nog naar Chicago heen en weer te rijden maar dat wordt ons toch echt teveel. Er zitten al een paar lange rijdagen in (wat wij niet erg vinden) maar het moet wel leuk blijven natuurlijk! Ook een leuke tussenstop tussen Cheyenne (na ongeveer 5 uur rijden) en Kansas City zoeken we nog.
Hebben jullie tips/suggesties voor onze planning?
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Bernie
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Bernie: advies en suggesties voor onze reis gevraagd.

Bericht door Felicitas »

Dat is nog eens een reis anders dan alle anderen. Van Topeka naar Valentine gaat jullie route denk ik door de Sandhills van Nebraska (ten zuiden van Valentine). Een apart, leeg en toch mooi (jawel, ook Nebraska kan mooi zijn) gebied met golvende duinen volledig begroeid met gras. Als je door het plaatsje Broken Bow komt is een snel bezoekje aan het Custer County Museum leuk. Wij hoorden daar voor het eerst van fotograaf Solomon D. Butcher die ten tijde van de homesteading geweldige foto's heeft gemaakt van de eerste pioniers voor hun 'sod houses' (huizen gebouwd van blokken prairiegras-wortels).
Gebruikersavatar
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2012, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Bernie: advies en suggesties voor onze reis gevraagd.

Bericht door Dutchkathy »

Hoi Bernie,

Heb je gezien dat je in Kansas City ook de Harley Davidson fabriek kunt bezoeken ? Niet echt autosport of Nascar maar wel echt heel leuk om te bezoeken. Wij deden afgelopen zomer de steel toe factory tour en die was echt geweldig !

Verder vonden wij Fort Riley erg de moeite waard en het Strataca zoutmijn in Hutchinton (wellicht te ver uit de richting) ook er bijzonder.
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer