Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Ik begrijp dat ik me erg verkeken heb op die route langs/door de Rocky Mountains in mei. Ik begin steeds meer te neigen om de route toch onderlangs te gaan doen via route 66 tot Santa Fe en dan omhoog rijden naar de parken in Utah.

Ik had wel plannen om te gaan hiken in de bergen. Ik ben ook gek op hoge bergen, maar het moet niet te gek worden. Misschien verkijk ik me ook op hoe zo''n camper rijdt in de bergen.

In Moab wilde ik op Canyonlands RV Resort & Campground gaan staan (bij het centrum) en van daaruit naar Arches (werkzaamheden bij Arches waren bekend) en Canyonlands gaan. Een nacht in Deadhorse was ook een optie, maar niet te reserveren.

Het valt nog niet mee om een goede route te maken. Dat komt ook wel door de lange/lastige aanloop die je hebt met een aflevercamper vanuit Middlebury.

Uiteindelijk komt het er weer op neer dat je eigenlijk te veel wilt zien in te weinig dagen.

Een route met Yellowstone er in is ook lastig te doen, vanwege de lange route en ook het weer in het park in mei.

Maar weer terug naar de (route)tekentafel!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door PSVwally »

Ik ben in Mei 2013 in de Black Hills en Badlands geweest en ik had de dag van aankomst echt prima weer, maar wel trui en lange broek.
De tornado melding en de regendag erna waren dan wel minder. In zowel Grand Teton als Yellowstone als de Rocky Mountains was veel wel bereikbaar, maar bv de boot over Lake Jenny, de Dunraven Pass, Beartooth highway, trail ridge road en vele wandelpaden waren gewoon onbegaanbaar. Het was in de meeste parken gelukkig niet erg druk, wat qua wildlife spotten echt geweldig was, maar bv de geisers in Yellowstone leken meer rookpotten dan dat je water zag spuiten. Toch is het natuurlijk wel wat je er zelf van maakt, want ik heb zowel in April 2012 toen ik een groot deel van het standaard zuidwestrondje deed, als in Mei 2013 echt een geweldige vakantie gehad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Martin & Marianne »

Forumlid Saskia (Sep) was dit jaar in september in Leadville, zie hier. Koud.

Marianne
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Het roer gaat om.
in overleg met de leidinggevende (zoals Jochem Meyer altijd mooi zegt) hebben we besloten voor een heel andere route met een ander karakter.
we hebben beide een hekel aan kou en mijn vrouw rijd niet graag in de bergen.
Zoals eerder aangegeven en ook naar aanleiding van jullie tips, kiezen we daarom voor een zuidelijke route, waar helaas dan wel een stuk minder parken in zitten. (dat bewaren we dan maar voor een volgende reis.
Wij zijn ook behoorlijke muziek liefhebbers en gaan nu dus ook de steden Nashville en Memphis bezoeken. Een mooi rondje parken moet dan later maar eens gedaan worden.

Globaal komt het er dan zo uit te zien:
t/m dag 15 ligt het dan wel vast.
Vanaf dag 15 heb ik dan nog 2 opties: 1x extra dag Page- 2x Grand Canyon - 1x Kingman - 2x Las vegas.
Of 2x Bryce -2x Zion - 2x Las Vegas

1.Chicago
2. Indianapolis
3. Nashville
4. Nashville
5. Nashville
6. Memphis
7. Memphis
8. Tulsa
9. Amarillo (tussen memphis en Durango, moet waarschijnlijk nog een stop tussen, dan gaat 1x Santa Fe of Taos er af).
10.Santa Fe
11.Santa Fe
12. Taos
13. Durango (+ Mesa Verde)
14. Monument Valley
15. Page (antelope + Horseshoebend)
16. Page (of Bryce)
17. Grand Canyon (of Bryce)
18. Grand Canyon (of Zion)
19. Kingman (of zion)
20.Las Vegas
21. Las Vegas
Vertrek: Las Vegas
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door michelly »

Wij hebben begin dit jaar ook de route Middlebury - Nashville - Memphis gereden. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet via de snelweg te rijden. Mijn man vindt het helemaal niet prettig rijden om constant door die vrachtwagens ingehaald te worden met alle zijwind van dien. We reden nu door lieflijke dorpjes waar de tijd wel stil gestaan leek te hebben. Bovendien zagen we ook nog wat van de Amish cultuur. Ook een gedeelte van de Natchez Trace Parkway hebben we meegepikt. Hier kun je het nalezen.
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Hoi Elly,
Het besluit was ook al een beetje tot stand gekomen doordat ik jouw verslag eerder al had gezien. Ik twijfelde op voorhand of het bezoeken van Nashville en Memphis met een camper wel goed te doen is, maar uit jullie ervaring zie ik dat het geen probleem is.

Het rijden op de wegen buiten de highways om, is dat goed te doen? of maak je dan heel veel extra kilometers? en is het rijden en navigeren dan nog wel gemakkelijk, of is het dan een heel gezoek, om op de goede route te blijven? zo'n highway heeft dan wel het voordeel dat je niet verkeerd kunt rijden.
Ik zal wel goed zoeken waar eventueel mooie scenic routes zijn.

Als ik jullie goed begrijp, is voor Memphis een avond en een dag wel voldoende om de stad te bezoeken, als je alleen Graceland en het uitgaansgebied wil zien en eventueel nog een stukje van M. Luther King en sun Studio? Ik heb nu 2 nachten staan.

Willem
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door michelly »

Op onze site heb ik per dag bij het kopje een aan te klikken kaartje staan met de exacte routes die wij gereden hebben. Dat is misschien niet altijd even duidelijk want bijv. tussen Indianapolis en Nashville loopt de gewone weg voor een groot gedeelte parallel aan de snelweg. We konden er dan ook af en toe voor kiezen om de snelweg op te gaan zoals we bij Louisville deden. Dat rijdt dan net weer wat makkelijker door de stad. Daarna weer terug naar de 31 vanaf Elizabethtown. Wij vonden het niet moeilijk navigeren maar je moet dan wel een duidelijke kaart hebben. Wij hadden per dag de routes in de TomTom staan en ook de RandmcNally Roadatlas op schoot

Wij vonden dat we genoeg tijd hadden voor Memphis. We hadden er bewust voor gekozen om de dag voordat we deze stad bezochten een camping te zoeken die niet zo ver weg lag. We waren dus al vroeg op de dag in Memphis. Onze voorkeur gaat uit naar wat meer landelijke campings boven een stadscamping vandaar deze keuze. Ook voordat we Nashville bezochten hadden we eerst gekampeerd op de campground van Mammoth Cave NP zodat we maar een stukje hoefden te rijden en dus bijna de volle dag daar ter plekke hadden.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Big_Mo »

bredaw schreef:we hebben beide een hekel aan kou
1.Chicago
2. Indianapolis
*Grinnik* Dan heb je niet de meest beste startplaats ook :lol:

Maar even zonder dollen, gaan jullie eigenlijk Chicago zelf nog in of is Chicago jullie aanvlieg punt en thats it? Mei kan van alles naar Chicago brengen, sneeuwstorm maar ook 30 graden. Er is nooit een gemiddelde hier helaas.
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Maar even zonder dollen, gaan jullie eigenlijk Chicago zelf nog in of is Chicago jullie aanvlieg punt en thats it? Mei kan van alles naar Chicago brengen, sneeuwstorm maar ook 30 graden. Er is nooit een gemiddelde hier helaas.
Chicago is idd, alleen de aanvliegplaats.
Dat kon ook niet anders omdat het een wegbreng- actie is. (Camper moet opgehaald worden in Elkhart/Middlebury 2-3 uur verderop)
In feite hebben we 1 nacht in een hotel bij O'Hare.
Ik wil die avond na de aankomst wel een taxi of openbaar vervoer pakken naar het centrum om even een glimp op te vangen van Chicago. (waarschijnlijk bij de lake shore drive, Navy pier).

Ik had gezien eerdere route planningen ook niet nagedacht over een langer verzoek in Chicago, vooral omdat ik dan diezelfde dag weer terug naar Chicago zou moeten rijden.

Heb je een goede tip, wat te doen in Chicago op 1 avond?
ijsje eten? :wink:

Willem
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Big_Mo »

Afhankelijk hoe laat je aankomt hier in Chicago. Taxi gaat je $50 enkele reis de stad in kosten voor een persoon. Ik zou adviseren als jullie een auto hebben, bij Rosemont CTA parkeren. Kost je $5 tot op 14 uur. De blue line pak je vanaf daar kost $3 per persoon. Of de stad in rijden en bij navy pier parkeren wat ongeveer $23 kost. Dit zal het voordeligste zijn als je meerdere personen hebt. Nadeel I90 east staat altijd een file. Afgelopen dinsdag om 9.00 uur stond het stil.
Een middag Chicago, millennium park, navy pier, Sears tower. Dan heb je beetje highlights gezien. Chicago staat niet echt bekend om zijn ijs maar hotdogs! En Deep dish pizza. Overigens als je aan de noord Oost kant van ohare zit zou ik Deepdish pizza bij Giordanos aanbevelen in Rosemont.
Overigens ik heb een collectie aan kleine styrofoom cool boxjes. Mocht je er een willen voor jullie rit naar Indiana laat het me weten.

Ik lees de avond uren. Veel zal dicht zijn. Toeristische attracties zijn wellicht open maar niet veel spannends. Mocht je beetje vermaak zoeken adviseer ik om richting Hobart street te gaan. Barretjes en eet tentjes!
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Overigens ik heb een collectie aan kleine styrofoom cool boxjes. Mocht je er een willen voor jullie rit naar Indiana laat het me weten.
Dank voor je aanbod Big Mo. er zit een koelkast in de camper, dus die gaan we niet nodig hebben.

Bedankt voor je overige tips, daar ga ik rekening mee houden in Chicago.
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Na alle tips en eigen wensen te hebben afgewogen ben ik tot de volgende route gekomen:
een aantal reserveringen heb ik al gemaakt in het begin en het einde.
tussenin laat ik zoveel mogelijk open, om flexibel te blijven, voor kleine wijzigingen.

17-5 Amsterdam – Chicago
Wo 17-5 Chicago -
Do 18-5 Indianapolis -waarschijnlijk KOA indianapolis.
Vr 19-5 Nashville - KOA Nashville
Za 20-5 Nashville - KOA Nashville
Zo 21-5 Nashville - KOA Nashville
Ma 22-5 Memphis - Graceland RV park
DI 23-5 Memphis - Graceland RV park
Wo 24-5 Checotah - Lake Eufaula West KOA
Do 25-5 Amarillo - Route 66 RV ranch of Oasis RV resort
Vr 26-5 Santa FE - Rancheros de Santa Fe Campground
Za 27-5 Santa Fe - Rancheros de Santa Fe Campground
Zo 28-5 Canyon de chelly - niet te reserveren
Ma 29-5 Monument Valley - The View RV park
Di 30-5 Moab (Arches) - nog onbekend
Wo 31-5 Moab (Arches en/of Canyonlands)
Do 1-6 Moab (Canyonlands+Mesa arch) Willow Flat campground of Horsethief campground
Vr 2-6 Bryce Canyon - In het park of bij Ruby’s inn RV park
Za 3-6 Bryce Canyon - In het park of bij Ruby’s inn RV park
Zo 4-6 Kanab - nog onbekend (the wave loterij proberen)
Ma 5-6 Las Vegas - KOA Sam’s town RV park of Sam’s town hotel
Di 6-6 Las Vegas - KOA Sam’s town RV park of Sam’s town hotel
Wo 7-6 Camper inleveren + vlucht naar huis
Do 8-6 Aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een permit voor de Wave weet te bemachtigen zou ik het laatste stuk wat anders doen, het lijkt me wat veel om dat even tussen Kanab en Las Vegas te doen. Zorg dat je de dag ervoor dan al in Kanab bent. Als de weg slecht is zal het een probleem worden om er met een camper te komen, dan kun je beter vanaf het zuiden de House rock Valley Road rijden, en dan is bijvoorbeeld Jacob Lake of iets anders aan de 89A beter gelegen.
Is er een reden voor 2 nachten Bryce? Waarom niet 1 nacht Capitol Reef en 1 nacht Bryce? Hoe wil je rijden van Moab naar bryce?

Marianne
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Hoi Marianne, dat heb ik nog niet op detail uitgezocht, maar ben daar wel naar aan het kijken. Ik had al bedacht dat als ik voor de Wave wordt ingeloot dat ik dan misschien een dag korter in Bryce zou blijven of the wave bezoeken tussen Bryce en Kanab ipv tussen Kanab en Las Vegas. Daarom boek ik nog geen campgrounds vanaf Monument Valley, zodat ik kan schuiven met de overnachtingen.

Ik was er nog niet uit of we de Wave dan zouden bezoeken met een tour (erg duur) of er zelf dan naar toe hiken. Dat laatste zou een niet gemakkelijke optie zijn, zover ik nu kon vinden. Is dat via de door jouw genoemde plekken gemakkelijker te bereiken?

Van Moab naar Bryce, zal eerder vanuit Canyonlands naar Bryce zijn omdat ik daar de laatste nacht bij Moab wil doen als dat lukt. Maar ik heb nog geen keuze gemaakt welke route ik dan naar Bryce neem. Ik denk dat via capitol Reef de mooiste route is, of heb jij nog specifieke tips voor die route. 1 nacht capitol Reef is nog steeds een optie, maar dat hangt dan ook af van The Wave lottery.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Martin & Marianne »

De route via Capitol Reef en de UT12 is inderdaad de mooiste route. Kijk daarvoor eens in ons 2013- en 2015-verslag. Wij waren er toen beide keren ook eind mei/begin juni.

Als je een permit hebt en je denkt dat de weg niet te doen is met de camper zou je ook een auto kunnen huren, Dat is wellicht goedkoper dan een tour.

Marianne
bredaw
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2010, 14:57

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door bredaw »

Is die route gemakkelijk zelf te vinden en te rijden om dan dicht bij de Wave uit te komen?
Auto huren is idd een goede tip. Die tours kosten bijna $200 pp.

Ik ga jullie en andere verslagen nog eens goed doorspitten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Martin & Marianne »

Het verkrijgen van een permit is lastiger dan het vinden van de trailhead voor de Wave. :wink: De trailhead ligt aan de House Rock Valley Road, een onverharde weg die loopt tussen de 89 (bij de slinger in de weg) en de 89A.
Zie hier voor mijn bezoek aan de Wave.

Marianne
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door Sassya »

Bij Canyon de Chelly zou je op Spiderrock campground kunnen gaan staan, deze is wel te reserveren en heeft wat betere reviews dan Cottonwood.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door PSVwally »

Wij hebben er bewust voor gekozen om niet via de snelweg te rijden. Mijn man vindt het helemaal niet prettig rijden om constant door die vrachtwagens ingehaald te worden met alle zijwind van dien.
Kan je man het gaspedaal niet wat dieper intrappen dan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.

Bericht door michelly »

Jawel hoor, hier in het Brabantse iig wel :lol:
Maar die camper is zo windgevoelig dat ie alle kanten op zwiept. Dat vergt een stuk meer concentratie dan als je lekker rustig over die lonesome highways zoeft. Bovendien lust ie ook best wel een slokje benzine als je het gaspedaal stevig intrapt. Allemaal redenen voor ons om zo min mogelijk over de snelweg te rijden :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer