Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door thefreeze »

Hallo allemaal, mijn vrouw en ik willen aanstaande zomer een rondreis mid-west en oosten gaan doen van 21 dagen. Starten en eindigen in Chicago waar we ook een dag of 3 zullen doorbrengen.

De route die we nu in ons hoofd hebben in HEEL grote stappen.
  • starten in Chicago
  • dan naar beneden naar Nashville; daar zijn we dit jaar in mei te kort geweest dus willen we graag terug!
  • Great Smoky Mountains
  • Washington (geen NY, dat doen we wel een keer apart
  • Via Pennsylvania terug naar Chicago
Ik heb nu eigenlijk 2 vragen:

1. Je kan van Chicago naar Nashville via verschillende routes: linksom via Saint Louis, of een beetje naar rechts via Indianapolis en Louisville. Hebben jullie ervaring in deze streek?
2. Is deze route haalbaar qua lengte?

groeten en dank alvast!
Hans
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Rondje Chicago: Midwest en Oosten - 21 dagen

Bericht door gera_r »

Hoi Hans,

Qua lengte is natuurlijk alles haalbaar, als je er maar de tijd voor neemt. Als je bijv. via Saint Louis gaat is het misschien handig om daar een overnachting te plannen om daar de Arch (mét museum) en The Old Courthouse te bekijken. Dan zou je ook onderweg nog een stop kunnen overwegen in Springfield, waar je het e.e.a. kunt bezoeken omtrent Lincoln. Ook interessant. Wellicht kun je na Saint Louis nog een bezoek aan Memphis overwegen... Wij reden die route in 2012 omgekeerd. Je kunt in ons reisverslag (waar ook nog het e.e.a. in staat over Nashville en de Smokey Mountains) er meer over lezen...
In 2011 hebben wij op onze route Indiana en Ohio aangedaan. Echt veel bijzonders is er niet te zien. Maar misschien kun je wat info halen uit mijn reisverslag. En dan doel ik vnl. op de Amish-communities, het US Airforce Museum in Dayton en de Speedway in Indianapolis. Je hebt daar in de buurt ook een route met covered bridges... Alles te lezen vanaf hier: http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... untry.html Je vindt hier direct achteraan ook ons verslag van onze bezoek aan Springfield.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Rondje Chicago: Midwest en Oosten - 21 dagen

Bericht door Big_Mo »

thefreeze schreef: 1. Je kan van Chicago naar Nashville via verschillende routes: linksom via Saint Louis, of een beetje naar rechts via Indianapolis en Louisville. Hebben jullie ervaring in deze streek?
2. Is deze route haalbaar qua lengte?
Als je voor snelheid wilt gaan zou ik rechtsom gaan.
Om je wat betere overzicht te geven qua reis tijden:
Chicago - Memphis Heb ik in 10 uur rijden gedaan ondanks het feit dat Google 8 uur aangeeft. Tanken, stoppen voor wat te eten etc. tikt heel snel aan
Chicago - St Louis, is in 3 uur te doen. 3 maanden geleden nog gereden zonder al te veel poeha op de weg.
Chicago - Washington DC 12 uur met stops etc.
Chicago Pittsburgh is in 8 uur te doen en ruim 7 jaar geleden gedaan.

Dit geeft je misschien een beter beeld over de afstanden en hoeveel rijden het is. 21 dagen is dit zeker te doen zonder te gehaast te voelen.
St Louis, vond ik zelf het city museum heel leuk. De arch vond ik een tegenvaller maar leuk om een keertje meegemaakt te hebben. Springfield, Illinois kan je je wel een dagje vermaken. Het is klein en redelijk in een dag te doen.

Mocht je nog vragen hebben laat het weten!
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondje Chicago: Midwest en Oosten - 21 dagen

Bericht door thefreeze »

Dank voor jullie reacties! Ik dacht wat komt de naam Gera me bekend voor, maar ik heb jullie laatste reis gevolgd. ;-)

Voor nu ziet het er zo uit, het begint dus al wat vorm te krijgen. Nog zat dagen over, dus misschien kunnen we wat langer in het zuiden blijven. Memphis hebben we afgelopen mei gedaan en daar hoeven we niet terug. Misschien langs Oklahoma? Schijnt een saaie dorre staat te zijn (hoewel dat ook weer zijn schoonheid kan hebben).
  • Dag Overnachten in Kilometers
    Dag 1 Chicago
    Dag 2 Springfield 323
    Dag 3 St. Louis 160
    Dag 4 Nashville 500
    Dag 5 Nashville
    Dag 6 Chattanooga 200
    Dag 7 Oconaluftee (start BRPW) 250 Blue Ridge Parkway
    Dag 8 Blowing Rock (halverwege BRPW) 300 Blue Ridge Parkway
    Dag 9 Waynesboro VA (eind BRPW) 300 Blue Ridge Parkway
    Dag 10 Washington 387
    Dag 11 Washington
    Dag 12 Washington
    Dag 13 New York 362
    Dag 14 New York
    Dag 15 New York
    Dag 16
    Dag 17
    Dag 18
    Dag 19 Cleveland (of omstreken) 742
    Dag 20 Chicago 553
    Dag 21 Chicago
    Dag 22 Chicago
    Vliegen in Vliegtuig
    aankomst Thuis
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Rondje Chicago: Midwest en Oosten - 21 dagen

Bericht door Big_Mo »

Ik zou Pittsburgh er in gooien waar je je 3 lege dagen hebt staan. Van wat ik me van Pittsburgh kan herinneren heb ik me redelijk vermaakt daar!
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondje Chicago: Midwest en Oosten - 21 dagen

Bericht door thefreeze »

dank voor jullie reacties! Ik ga even verder in het Noord-Oosten forum want daar heb ik nog wat specifieke vragen over.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door matthijst »

Afgelopen zomer zijn we in die regio rondom Chicago, Louisville, Indianapolis geweest.
Reisverslagje staat hieronder in m'n signature, denk dat je daar nog wel wat aan hebt (en die van eastcoast).
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door dito2003 »

matthijst schreef:Afgelopen zomer zijn we in die regio rondom Chicago, Louisville, Indianapolis geweest.
Reisverslagje staat hieronder in m'n signature, denk dat je daar nog wel wat aan hebt (en die van eastcoast).
Mag ik vragen of het lastig is met de grensovergang. Het valt mij op dat vliegen op Toronto goedkoper is dan bijvoorbeeld Detroit. Ik weet alleen niet zo goed wat je kan verwachten bij de grensovergang met een auto.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door mtl »

Lange wachttijden en extra controles als het een beetje tegenzit.
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door matthijst »

dito2003 schreef:
matthijst schreef:Afgelopen zomer zijn we in die regio rondom Chicago, Louisville, Indianapolis geweest.
Reisverslagje staat hieronder in m'n signature, denk dat je daar nog wel wat aan hebt (en die van eastcoast).
Mag ik vragen of het lastig is met de grensovergang. Het valt mij op dat vliegen op Toronto goedkoper is dan bijvoorbeeld Detroit. Ik weet alleen niet zo goed wat je kan verwachten bij de grensovergang met een auto.
Dat was exact de reden dat wij op Toronto vlogen :)
Grens stelde weinig voor. Ik denk 10-15 minuten in de "file" voor het poortje en toen moesten we binnen stempels halen. Al met al een half uur max kwijt geweest.

Toronto vond ik een leuke stad en je kan via Niagara Falls. Win-win :wink:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door Big_Mo »

dito2003 schreef: Mag ik vragen of het lastig is met de grensovergang. Het valt mij op dat vliegen op Toronto goedkoper is dan bijvoorbeeld Detroit. Ik weet alleen niet zo goed wat je kan verwachten bij de grensovergang met een auto.
Dit jaar in maart nog gedaan, heeft echt niet meer als 10 minuten geduurd. Maar er zijn spook verhalen waar het langer duurt. Volgens mij ligt het ook wel heel erg aan welke tijd van het jaar er heen gaat.
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door dito2003 »

Knoop doorgehakt. We gaan het gewoon een keertje doen. Kunnen wij ook eens wat van Canada zien. Wij houden er rekening mee dat het even kan duren voor we de grens over zijn en als dat niet zo is, dan is dat mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis thefreeze: rondje Chicago - Midwest en Oosten - 21 dagen.

Bericht door thefreeze »

matthijst schreef:Afgelopen zomer zijn we in die regio rondom Chicago, Louisville, Indianapolis geweest.
Reisverslagje staat hieronder in m'n signature, denk dat je daar nog wel wat aan hebt (en die van eastcoast).
Dank voor je tips, heb er veel uitgehaald!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer