Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Republikeinse conventie in St. Paul
-
Bennogr
- Amerika-expert
Republikeinse conventie in St. Paul
Over twee jaar hebben jullie allemaal een extra reden om naar St. Paul, MN te reizen: de Republikeinse conventie wordt hier in de stad gehouden.
De eerste berichten: de conventie kost $45 miljoen (zal uit privé bronnen worden opgehaald), brengt minstens $150 miljoen in het laadje. Plus iedereen in de wereld weet dan waar St. Paul ligt (helemaal in het noorden, vlak bij waar de Mississippi rivier begint.)
Hoewel: reizigers kunnen waarschijnlijk beter maar weg blijven die paar dagen, alle hotels bombol, en verstopte wegen.
Maar het blijft natuurlijk een prachtig circus.
De eerste berichten: de conventie kost $45 miljoen (zal uit privé bronnen worden opgehaald), brengt minstens $150 miljoen in het laadje. Plus iedereen in de wereld weet dan waar St. Paul ligt (helemaal in het noorden, vlak bij waar de Mississippi rivier begint.)
Hoewel: reizigers kunnen waarschijnlijk beter maar weg blijven die paar dagen, alle hotels bombol, en verstopte wegen.
Maar het blijft natuurlijk een prachtig circus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarom in St. Paul en niet in Minneapolis? 
edit: zoeken;
edit: zoeken;
Mij benieuwen of dat St. Paul wel zo erg op de kaart zet. Op de 1 of andere manier blijft Minneapolis toch bekender...The Republican National Convention (RNC) for the U.S. presidential election, 2008, is slated to be held September 1 through 4, 2008, in the Twin Cities of Minneapolis-St. Paul. "The four-day event will be held at the Xcel Energy Center in St. Paul, Minn., a concert venue and the home of the National Hockey League's Minnesota Wild."
- Mike
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar St. Paul is de hoofdstad, niet Minneapolis. Twee jaar geleden moest mijn man werken (niet politiek getint) bij de Republican National Convention in New York. Het was, zoals Benno schrijft, een heel circus.Michigan schreef:Waarom in St. Paul en niet in Minneapolis?
edit: zoeken;Mij benieuwen of dat St. Paul wel zo erg op de kaart zet. Op de 1 of andere manier blijft Minneapolis toch bekender...The Republican National Convention (RNC) for the U.S. presidential election, 2008, is slated to be held September 1 through 4, 2008, in the Twin Cities of Minneapolis-St. Paul. "The four-day event will be held at the Xcel Energy Center in St. Paul, Minn., a concert venue and the home of the National Hockey League's Minnesota Wild."
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik heb een paar conventies verslagen voor onder meer de Wereldomroep en (wijlen) TROS Radio.
Wat wel opviel was dat je als buitenlander steeds minder mocht. De eerste paar keer (1980, 1984 en zo) mocht je overal heen. Daarna waren er steeds meer beperkingen, de laatste die ik heb meegemaakt (1992 al ik me goed herinner) mocht je alleen onder begeleiding een paar minuten de vloer op.
Je zal nu wel helemaal nergens meer komen.
En wat St. paul betreft: de vergaderingen zelf komen in het XCel Centre (gesponsord door het plaatselijk nutsbedrijf), Minneapolis krijgt een paar afvallertjes.
Gezien de achtergrondkennis en het geheugen van vele collega journalisten zou het best kunnen zijn, dat na september 2008 niemand meer weet waar Minneapolis ligt!
Voor de liefhebbers: ik heb voor een plaatselijk radiostation een verhaaltje gemaakt over de persconferentie waarbij de keuze werd aangekondigd.
Staat hier: http://www.tcdailyplanet.net/gallery/audio
Wat wel opviel was dat je als buitenlander steeds minder mocht. De eerste paar keer (1980, 1984 en zo) mocht je overal heen. Daarna waren er steeds meer beperkingen, de laatste die ik heb meegemaakt (1992 al ik me goed herinner) mocht je alleen onder begeleiding een paar minuten de vloer op.
Je zal nu wel helemaal nergens meer komen.
En wat St. paul betreft: de vergaderingen zelf komen in het XCel Centre (gesponsord door het plaatselijk nutsbedrijf), Minneapolis krijgt een paar afvallertjes.
Gezien de achtergrondkennis en het geheugen van vele collega journalisten zou het best kunnen zijn, dat na september 2008 niemand meer weet waar Minneapolis ligt!
Voor de liefhebbers: ik heb voor een plaatselijk radiostation een verhaaltje gemaakt over de persconferentie waarbij de keuze werd aangekondigd.
Staat hier: http://www.tcdailyplanet.net/gallery/audio
Als een Amerikaan over de Twin Cities praat, praat hij automatisch over Minneapolis-St. Paul alhoewel er veel meer twin-cities bestaan. Behalve een stopover ben ik nog nooit in Minnesota geweest en dat moet eigenlijk maar eens veranderen. Wordt aan gewerkt! Vanuit de lucht zag het er prachtig uit met al die meren. Lakes..... Heel beroemd is het basketball team van de LA Lakers, maar de naam Lakers komt oorspronkelijk uit, jawel. Minnesota.
Yeehaw{:o)-
Yeehaw{:o)-
-
Bennogr
- Amerika-expert
Zou ik zeker doen, een heel andere kant van Amerika.
Plus goede musea, een paar Rembrandts, heel moderne kunt, een geweldig Science Museum. Goed, plaatselijk gebrouwen bier, interessante restaurantjes, mooie omgeving en inderdaad, veel meren, ook in de stad.
Plus, voor de echte liefhebbers: de Mall of America, binnenkort de grootste ter wereld! Al blijft het gewoon een grote Mall.
Plus goede musea, een paar Rembrandts, heel moderne kunt, een geweldig Science Museum. Goed, plaatselijk gebrouwen bier, interessante restaurantjes, mooie omgeving en inderdaad, veel meren, ook in de stad.
Plus, voor de echte liefhebbers: de Mall of America, binnenkort de grootste ter wereld! Al blijft het gewoon een grote Mall.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik beaam 100% wat Benno schrijft en de Mall of America is zeker niet het hoogtepunt in dat gebied. St. Paul's Cathedral, maar vooral het prachtige Capitool waren voor mij de hoogtepunten.
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik moet eerlijk toegeven dat voor mij de vele restaurantjes met goed eten en de parkjes midden in de stad hoogtepunten waren. Die Mall is zeker de moeite waard voor een bezoek, met sinds een jaar of twee(??) een Ikea tegenover.
Maar door de stad rijden vindt ik eigenlijk leuker. Of misschien fietsen, hoewel ik dat nooit geprobeerd heb zag ik wel overal bicyle paths! Deed een beetje denken aan Holland, Michigan.
Trivia: de basketball court van de universiteit in de Twin Cities is verhoogd. Zover ik weet is dat de enige in college basketball.
De rivier bekijken is ook leuk! Met een bootje met rad even upstream. Je kunt dan ook goed zien hoeveel het water wel niet stijgt in bepaalde tijden!
Maar door de stad rijden vindt ik eigenlijk leuker. Of misschien fietsen, hoewel ik dat nooit geprobeerd heb zag ik wel overal bicyle paths! Deed een beetje denken aan Holland, Michigan.
Trivia: de basketball court van de universiteit in de Twin Cities is verhoogd. Zover ik weet is dat de enige in college basketball.
De rivier bekijken is ook leuk! Met een bootje met rad even upstream. Je kunt dan ook goed zien hoeveel het water wel niet stijgt in bepaalde tijden!
- Mike
-
Bennogr
- Amerika-expert
Wij wonen gelukkig 'tegen de klippen op', ruim boven de hoogste stand van de Mississippi.
Fietsen is inderdaad erg goed hier, er is een fietspad langs Summit Avenue (mooie huizen) en langs de Mississippi. Plus een groot aantal echte fietspaden.
Opvallend verder dat er hier redelijk wat mensen zijn die het hele jaar naar hun werk fietsen.
Fietsen is inderdaad erg goed hier, er is een fietspad langs Summit Avenue (mooie huizen) en langs de Mississippi. Plus een groot aantal echte fietspaden.
Opvallend verder dat er hier redelijk wat mensen zijn die het hele jaar naar hun werk fietsen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat heel koude klimaat hebben we hier niet, maar ik ben lid van de Washington Bicycling Association email lijst en ik sta versteld hoeveel mensen iedere dag naar hun werk fietsen! En niet zo'n vijf kilometer, maar echt mijlenver! Natuurlijk zijn daar alleen maar fietsers lid, maar ik vind het al heel wat om in dit gebied, wat immens groot is, twintig plus mijl naar je werk te fietsen (dat is dus wel 32 kilometer heen en hetzelfde terug!).
Ja, die amerikaanse fietsers, die zijn pas echt gek!! Ik heb een poosje met een collega gewerkt die 8 km naar het werk fietste en z'n fiets tenue elke dag op het server rack droogde. :hilarious:Petra/VS schreef: En niet zo'n vijf kilometer, maar echt mijlenver! ...... (dat is dus wel 32 kilometer heen en hetzelfde terug!).
Ik vond het erg amusant, maar anderen vonden het niet gepast, dus daar is hij maar weer mee opgehouden.
Margaret
Getverderrie, ik moet er helemaal niet aan denken om te gaan fietsen, hier niet en daar niet, Ik heb niet eens een fiets.
Het laatste onding dat ik had verdween in de Prinsengracht bij de aankoop van mijn eerste auto hahaha.......
Een van de grootste voordelen in de USA, het gebrek aan die verkeersanarchisten en de weinigen die toch fietsen steken tenminste hun hand uit...Jaren geleden zag ik zelfs een fietser in Death Valley, nou jaaaaa. (of is dit een OT post?)
YH{:o)-
Het laatste onding dat ik had verdween in de Prinsengracht bij de aankoop van mijn eerste auto hahaha.......
Een van de grootste voordelen in de USA, het gebrek aan die verkeersanarchisten en de weinigen die toch fietsen steken tenminste hun hand uit...Jaren geleden zag ik zelfs een fietser in Death Valley, nou jaaaaa. (of is dit een OT post?)
YH{:o)-
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vaak zijn fietsers in de US wel iets actiever er mee bezig. Duurdere fiets, vaak voor de sport of andere reden. In Nederland fietsen we OMDAT we dat nu eenmaal al jaren doen. Daarom hebben we hier allemaal van die krakkemikkige fietsen die geluid maken, geen verlichting voeren, bijna van ellende uit elkaar vallen... uitzonderingen hier en daar.
Als ik nu naar school ga fiets ik 2km, mijn werk 3km. En zelfs dan pak ik vaak de auto.
Maar klasgenoten fietsen 20km en dat elke dag
.
Als ik nu naar school ga fiets ik 2km, mijn werk 3km. En zelfs dan pak ik vaak de auto.
Maar klasgenoten fietsen 20km en dat elke dag
- Mike
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik heb zes jaar lang (bijna) elke dag een half uur naar en een half uur van school gefietst. Van Geuzenveld naar de Parnassusweg (Spinoza Lyceum). Ik ging alleen met de bus als het erg regende.
Hier in St. Paul fiets ik regelmatig naar St. Thomas University, een 20 minuten heen en 20 minuten terug, waar ik een college volg. Als je boven de 55 bent: $25 per cursus en je hoeft geen examen te doen en werkstukken te maken!
Merk dat ik iets afval als ik dat een paar weken achter elkaar doe. Zodra ik de auto neem, komen die ponden meteen terug.
Hier in St. Paul fiets ik regelmatig naar St. Thomas University, een 20 minuten heen en 20 minuten terug, waar ik een college volg. Als je boven de 55 bent: $25 per cursus en je hoeft geen examen te doen en werkstukken te maken!
Merk dat ik iets afval als ik dat een paar weken achter elkaar doe. Zodra ik de auto neem, komen die ponden meteen terug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht