Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis danny1969: planning zomerreis 2016
Reis danny1969: planning zomerreis 2016
Hallo,
hulp gevraagd voor onze 8ste reis naar de States, alweer naar een -voor ons- ongekend gebied.
We houden van; dingen die typisch Amerikaans zijn, natuur en steden afgewisseld, nationale parken op een alternatieve manier doorkruisen (paardrijden, via ferrata, raften, ... niet gewoon wandelend), toeristische trekpleisters, nieuwe ervaringen en avonturen, ...
We dachten aan:
* Albuquerque
* Santa Fe
* Pueblo
* Colorado Springs
* Denver
???
* Rapid City
* Sioux Falls
* Minneapolis
We denken aan maximum 18 dagen (meer gaat niet voor het werk).
MAAR; enkele jaren geleden konden we Yellowstone N.P. er niet bijnemen en zouden we wel graag eens zien (of is dat overroepen?) en Las Vegas willen we zeker nog ooit eens opnieuw doen, maar misschien moeilijk bij deze route...?...
Is het een optie om binnenlandse vlucht(en) te nemen zonder dat de kosten de pan uit swingen? Voor een binnenlandse vlucht; er zijn vrije goedkope tickets te boeken bij Southwest (€ 120 p.p.), maar mag je dan veel bagage meenemen?
Sorry, veel vragen, maar voorlopig zien we echt nog niet wat en hoe, maar het wordt tijd dat we boeken...
Veel dank!
hulp gevraagd voor onze 8ste reis naar de States, alweer naar een -voor ons- ongekend gebied.
We houden van; dingen die typisch Amerikaans zijn, natuur en steden afgewisseld, nationale parken op een alternatieve manier doorkruisen (paardrijden, via ferrata, raften, ... niet gewoon wandelend), toeristische trekpleisters, nieuwe ervaringen en avonturen, ...
We dachten aan:
* Albuquerque
* Santa Fe
* Pueblo
* Colorado Springs
* Denver
???
* Rapid City
* Sioux Falls
* Minneapolis
We denken aan maximum 18 dagen (meer gaat niet voor het werk).
MAAR; enkele jaren geleden konden we Yellowstone N.P. er niet bijnemen en zouden we wel graag eens zien (of is dat overroepen?) en Las Vegas willen we zeker nog ooit eens opnieuw doen, maar misschien moeilijk bij deze route...?...
Is het een optie om binnenlandse vlucht(en) te nemen zonder dat de kosten de pan uit swingen? Voor een binnenlandse vlucht; er zijn vrije goedkope tickets te boeken bij Southwest (€ 120 p.p.), maar mag je dan veel bagage meenemen?
Sorry, veel vragen, maar voorlopig zien we echt nog niet wat en hoe, maar het wordt tijd dat we boeken...
Veel dank!
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Planning zomerreis 2016
Begin eens met wat mogelijke routes uit te schrijven. Met maar 18 dagen lijkt Yellowstone mij erg lastig nog in te passen, zelfs met een binnenlandse vlucht. Maar je ziet het pas als je de route wat verder uitwerkt.
Waarom denk je dat Yellowstone overroepen zou zijn? Lees je eens in (op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/yell) en kijk of het je aanspreekt.
Als je daar naartoe wilt zou ik een (one way) route vanuit Denver met bijvoorbeeld South Dakota overwegen. Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor een reis met Yellowstone.
Marianne
Als je een binnenlandse vlucht als onderdeel van je totale vlucht boekt betaal je niet extra voor je bagage voor zover ik weet. Voor een losse binnenlandse vlucht kun je het beste bij de airline kijken wat de regels zijn, dat kunnen wij zo niet zeggen natuurlijk.Is het een optie om binnenlandse vlucht(en) te nemen zonder dat de kosten de pan uit swingen? Voor een binnenlandse vlucht; er zijn vrije goedkope tickets te boeken bij Southwest (€ 120 p.p.), maar mag je dan veel bagage meenemen?
Waarom denk je dat Yellowstone overroepen zou zijn? Lees je eens in (op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/yell) en kijk of het je aanspreekt.
Als je daar naartoe wilt zou ik een (one way) route vanuit Denver met bijvoorbeeld South Dakota overwegen. Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor een reis met Yellowstone.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Planning zomerreis 2016
Ik zie eigenlijk bijna alleen maar steden?
Even voor de duidelijkheid, is het 18 dagen incl. de 3 reisdagen?
Even voor de duidelijkheid, is het 18 dagen incl. de 3 reisdagen?
Re: Reis danny1969: planning zomerreis 2016
Ja,de reis erheen en terug is daarin inbegrepen...
We doen graag de N.P.'s,maar welke?
Echt niet gemakkelijk...
We doen graag de N.P.'s,maar welke?
Echt niet gemakkelijk...
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
Dus 16 echte dagen om iets te doen:
Wat ik zelf leuk vond in Colorado Springs - Garden of the Gods. Flinke stukken hiken en een mooi uitzicht nog geen 10 minuten buiten de stad.
Boulder - mits je een fiets hebt die je overigens in de stad kan huren - zijn hele leuke mountain bike trails te vinden. Ik heb me zeker wel een goede middag hier vertoeft met mijn low range fiets.
pffff Zou zo een week vol kunnen gooien met dingen voor just Colorado al! Ik moet even door mijn foto's heen gaan spitten maar ik was op een berg waar je andere trails kon lopen naar 14000ft bergen. ALs je naar een uitdaging zoekt! Mocht je interesse hebben voor wat ideeen van Colorado laat het me even weten en ik zal even door mijn dingen heen gaan.
Bagage regelmenten van SouthWest:
Baggage Allowance
Southwest allows two (2) checked pieces of baggage per ticketed Customer. Size and weight limitations apply.
https://www.southwest.com/html/customer ... e/baggage/
https://www.southwest.com/html/customer ... s-pol.html
Wat ik zelf leuk vond in Colorado Springs - Garden of the Gods. Flinke stukken hiken en een mooi uitzicht nog geen 10 minuten buiten de stad.
Boulder - mits je een fiets hebt die je overigens in de stad kan huren - zijn hele leuke mountain bike trails te vinden. Ik heb me zeker wel een goede middag hier vertoeft met mijn low range fiets.
pffff Zou zo een week vol kunnen gooien met dingen voor just Colorado al! Ik moet even door mijn foto's heen gaan spitten maar ik was op een berg waar je andere trails kon lopen naar 14000ft bergen. ALs je naar een uitdaging zoekt! Mocht je interesse hebben voor wat ideeen van Colorado laat het me even weten en ik zal even door mijn dingen heen gaan.
Bagage regelmenten van SouthWest:
Baggage Allowance
Southwest allows two (2) checked pieces of baggage per ticketed Customer. Size and weight limitations apply.
https://www.southwest.com/html/customer ... e/baggage/
https://www.southwest.com/html/customer ... s-pol.html
-
Gast
Misschien kun je dit beter posten in het ZW forum voor meer info. Deze route is nu niet echt het Midwesten (behalve de laatste drie plaatsen).
Binnenkort gaan wij naar Houston (familiebezoek), heenreis met KLM. Met Southwest vliegen wij van Houston naar Oakland (familiebezoek en rondreis Utah). En enkele weken daarna terug van San Francisco naar Amsterdam (KLM).
Southwest heeft altijd aanbiedingen voor goedkope tickets. Wij gaan voor slechts $ 101,00 p.p. van Houston Hobby Airport naar Oakland. Inclusief koffer (ruimbagage) en handbagage (trolly-koffer). De boeking is op de website van Southwest (account maken, abonnement op de nieuwsbrief, zodat je op de hoogte blijft van aanbiedingen. Southwest heeft ook een app voor de smartphone, ook handig.
Southwest heeft altijd aanbiedingen voor goedkope tickets. Wij gaan voor slechts $ 101,00 p.p. van Houston Hobby Airport naar Oakland. Inclusief koffer (ruimbagage) en handbagage (trolly-koffer). De boeking is op de website van Southwest (account maken, abonnement op de nieuwsbrief, zodat je op de hoogte blijft van aanbiedingen. Southwest heeft ook een app voor de smartphone, ook handig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1809 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties