Openbaar vervoer Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
pascali70
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2012, 08:42

Openbaar vervoer Chicago

Bericht door pascali70 »

Hoi allemaal,

Binnekort bezoek ik Chicago en vroeg me af of de stad goed te bezoeken is met het openbaar vervoer (dus ergens een hotel aan de rand of eventueel in centrum met entueel mogelijkheid van een schuttle naar de airport) ?
Een tijdje geleden was in ik SF en daar was het openbaar vervoer super.... is dat vergelijkbaar in Chicago.

Mijn bedoeling zou zijn mijn auto in te leveren voor de laatste dagen van mijn reis.... (in SF stond mijn auto bijna drie dagen op een parking en daar heb je natuurlijk ook niets aan)

mvg,

Pascal.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door gera_r »

Het openbaar in Chicago is prima geregeld. Je kunt bv. voor $ 20.00 per persoon een driedaagse pas kopen en gebruik maken van de "L" (een soort van metro, maar dan boven de grond). Ook kun je er mee in de bussen. Wij hebben hier goed gebruik van gemaakt toen we een hotel in het centrum hadden. Vanaf het vliegveld is het zo'n driekwartier met de blauwe lijn. Dus ook dat is goed te doen. Op hun website kun je er meer over lezen: http://www.transitchicago.com
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Big_Mo »

Chicago Ohare naar downtown Chicago:
EL Blue Line: http://www.transitchicago.com/blueline/

Afbeelding

Chicago Transit pass:
http://www.transitchicago.com/travel_in ... cards.aspx

Welke periode ga je naar Chicago als ik vragen mag?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door USInsider »

Ik meen me te herinneren dat je of een bus-pas moet hebben of met gepast geld moet betalen ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door mtl »

Je moet inderdaad met gepast geld betalen, zowel in bus maar ook in automaten als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door gera_r »

In 2011 hebben we op de driedaagse CTA pas naast de L, ook gewoon gebruik gemaakt van de bus, zonder te betalen verder. Zie http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... icago.html (onderaan) en http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... e-dag.html
Dus dat betekent dat er in tussentijd iets veranderd moet zijn...
pascali70
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2012, 08:42

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door pascali70 »

Allen bedankt voor de reactie.... ik sta nu al terug een stukje verder.

@Big_Mo : bestankt voor de link.... aan de hand hiervan kan nu kijken voor een hotel. Deze lijken we nogal prijzig (de week valt nog mee maar week-ends zijn toch behoorlijk duur :-( )
Ik denk ergens in de maand mei te gaan.

mvg,

Pascal.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Erik88 »

Zorg ervoor dat je langs de brown/red line een hotel/motel vindt van je gading. Dit zijn de wat mooiere en rustigere buurten van Chicago. +- 30min. met de metro om in het centrum te komen, mocht je aan 1 van de laatste haltes zitten.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
pascali70
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2012, 08:42

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door pascali70 »

Aan iedereen bedankt voor de reacties.

mvg,

Pascal.
thesiddsol
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2015, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door thesiddsol »

nice information and what about this awesome Fast Furious scooters
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Bitje »

Ik heb hier ook een vraag over. Ik ben bezig om e.e.a. uit te zoeken voor ons komende bezoek aan de VS/Canada. We zijn al enkele malen in Chicago geweest, en reden dan met de auto de stad in (wel erg duur om te parkeren). Dit jaar wil ik het eens anders doen.

Nu gaan we familie bezoeken onder Chicago, waar we ook verblijven, en ik wil vanaf daar met het openbaar vervoer de stad in, of naar een eindpunt rijden om daar de trein te nemen. Mijn jongens willen graag Wrigley Field bezoeken. Dus de rode lijn lijkt gemakkelijk om te nemen. Maar wat is handig om te doen? Een Ventra ticket, de mobile wallet of moeten we een Ventra Card kopen? We willen in principe een middag wedstrijd van de Cubs bezoeken, met of zonder rondleiding, dus ik verwacht geen 1 day ticket nodig te hebben om rond te shoppen/vaak over te stappen in Chicago. En welk gedeelte van Chicago South kunnen we beter mijden?

Bedankt voor de hulp!

Bianca
Gast

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Gast »

Idd. best a.h.v. familie, Lyft of UberX (die zijn bliksemsnel bij je in Chicago) naar de rode lijn en dan gewoon single fare all the way. Misschien ook Lincoln Park Zoo bezoeken tijdens de trip naar het Noorden van Chicago? Leuk om er rond te wandelen en volledig gratis!
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Bitje »

Ok, bedankt!

Bianca
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Ing »

En welk gedeelte van Chicago South kunnen we beter mijden?
Overdag valt het allemaal wel mee sowieso, maar zodra je zuidelijker gaat dan Bronzeville/Hyde Park wordt het wel een stuk minder en je hebt daar ook niet zoveel te zoeken.

Pullman in het uiterste zuiden kun je ook bezoeken, is door Obama als historisch district aangewezen en hele wijk is een National Monument incl klein visitor center. Pullman kun je alleen met de Metra trein bezoeken, of met de red line en daarna de bus.

De South Side is na 95th niet meer met red line te bezoeken, maar meeste zuidelijker dan dat is ook niet interessant voor bezoekers. Als je vanaf 95th tot aan Wrigleyville de Red line pakt zie je duidelijk het type reiziger veranderen; zelfs nog meer als je blijft zitten tot uiterste noorden Rogers Park.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door ina »

Weet iemand misschien waar je het best kunt uitstappen als je met de blue line vanaf O’hare naar het centrum gaat?
Mochten we op tijd zijn/geen vertraging willen we nog even de stad in dinsdag. Evt. willen we een klein stukje riverwalk zien, Cloud gate en evt Navy pier.
Gast

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Gast »

Helpt dit?
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door ina »

Dank je, dacht het al, had al op Google Maps gekeken maar wist niet zeker of de halte ook Washington heet, maar zo te zien wel dus :thumbup: leek mij ook het meest centrale punt :D nu maar hopen dat het vliegtuig op tijd is en wind mee :wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door ingrid14 »

Je zou ook een halte verder dan Washington kunnen doen
Als je in Monroe uitstapt, dan 2 blokken South tot aan W Adams Street. Die neem je linksaf.
W Adams Street is een stukje Historic Route 66. Aan de kruising met Michigan Avenue (3 blokken verder) staat een bord 'Begin Route 66'.
Vanaf Michigan Avenue kan je door Millennium Park langs de Crown Fountain en Cloud Gate.
Verder wandelen tot aan Wacker Drive en die oversteken. Aan de kant van de rivier kan je bij de brug al gelijk naar beneden naar de River Walk.
https://goo.gl/maps/3HrA4g9aWQx

Wij deden vorig jaar erg veel te voet in Chicago. Misschien heb je iets aan onze blog, dag2.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door ina »

Dank je Ingrid, die ga ik nog even lezen voor we gaan, waarschijnlijk heb ik je blog ergens staan maar heb je een link van die dag. Sorry zie hem al staan :roll: geen link nodig dus :thumbup: even gelezen, heb nu al spijt dat we niet een dag eerder vliegen en een extra dagje Chicago hebben....
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer Chicago

Bericht door Ing »

Vergeet niet: de verschillende kleuren metrolijnen hebben vaak dezelfde halte namen. Zo is er een Chicago op de Blue Line (dan kom je uit in River West) en op de Red Line (dan ben je dichtbij de Hancock Tower and Water Tower Place) en zo zijn er nog vele voorbeelden.

Check dus altijd even goed welke kleur lijn je zit en welke halte daarbij hoort :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer