Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
MaartenVeld86
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015, 09:23
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Utrecht

Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Bericht door MaartenVeld86 »

Hallo,

Begin mei wil ik van Chicago naar NY in 3 dagen. Ik kan weinig vinden over, Cleveland, Cincinatti, Columbus, Pittsburgh of Indianapolis. 3 dagen van plm 500 km zou mooi zijn, maar als er niks te zien/of doen is rij ik ook net zo lief in 2 lange dagen. Wellicht proberen Philadelphia proberen aan te doen onderweg, of heb je daar te weinig aan een paar uurtjes?

Iemand tips waar te stoppen onderweg of andere ideeen?

Groet,

Maarten
Toronto-New York 2006
Toronto-Detroit 2007
LA-Phoenix-Page-Vegas-San Francisco-Santa Barbara-LA 2010
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Bericht door tosca »

In Cleveland heb je de Rock & Roll Hall of fame die je kunt bezoeken.

Philly kun je zo 2 dagen mee vullen hoor! Er is daar ontzettend veel geschiedenis! Ind. Hall, Liberty Bell, de gevangenis. Stuk voor stuk de moeite waard.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Bericht door Big_Mo »

Stel je zelf even de vraag wat wil je zien. Volgens mij zitten er tussen Chicago en NY best wat leuke state parks ofzo.

Even snel Google Maps geopend. allegheny national forest Ziet er best leuk uit. Pennsylvania zou je de Amish plekjes bezoeken. Nogmaals ik noem maar wat. Als je van Rollercoasters houd Cedar Point in Sandusky Ohio. Chicago zelf bezoeken?

Of ipv Amerikaanse kant naar NYC rijden, waarom pak je de Canadese kant niet en stopt bij de Niagara falls. Nogmaals het hangt er maar allemaal vanaf wat je leuk vind om te zien.

Indianapolis: http://www.tripadvisor.com/Attractions- ... diana.html
Pittsburgh: http://www.tripadvisor.com/Attractions- ... vania.html

En heel waarschijnlijk zit dit forum vol met ideen voor de andere steden die je opnoemt.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Bericht door gera_r »

Amish Country in Ohio.

Dayton in Ohio, US Air Force Museum. Kun je je wel een dag vermaken, als je er in geïnteresseerd bent. Er staan vliegtuigen opgesteld gebruikt in alle oorlogen waar VS mee 'gemoeid' is geweest. Indrukwekkend, en gratis...

Indianapolis Speedway. Ook leuk en goed voor zeker een paar uur vertier middels een rondleiding.

Wij zijn op deze plekken geweest in 2011, en meer informatie kun je vinden op mijn reisblog vanaf hier: http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... chive.html

Mocht je een route nemen via Canada en Niagara, dan heb ik daar ook nog interessante plekjes onderweg, te lezen vanaf hier: http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... useum.html
MaartenVeld86
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015, 09:23
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Utrecht

Re: Van Chicago naar NY, welke route/steden aandoen?

Bericht door MaartenVeld86 »

Dank voor jullie input! Leuke verslagen Johan en Gera, lekker veel info over de route ook. Met jouw Kitemonkie-info kan ik me wel 3 dagen vermaken in Chicago Mo!

Toronto-NY heb ik al een keer gedaan dus The Falls hoef ik niet per se meer te zien. Het wordt nu waarschijnlijk als volgt, 3 dagen Chicago, dan Cleveland, volgende dag via Amish naar Washington, dan nog dagje Philadelphia en ten laatste 4 dagen NY. Dagje extra reizen dus maar omdat 5 mei een feestdag is dit jaar konden we een dag langer :thumbup:

:offtopic: Ga m'n overnachtingen trouwens allemaal via Airbnb regelen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Toronto-New York 2006
Toronto-Detroit 2007
LA-Phoenix-Page-Vegas-San Francisco-Santa Barbara-LA 2010
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer