Minneapolis -- vliegveld, stad en omgeving

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Minneapolis -- vliegveld, stad en omgeving

Bericht door Batman »

Hallo,

Tijdens mijn vakantie maak ik een binnenlandse vlucht tussen LA en NY. In Minneapolis moeten we overstappen. Ik kwam er net achter dat we daar precies 1 uur de tijd voor hebben. Is dit haalbaar???????

Wie heeft er ervaring met het vliegveld in Minneapolis?
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Bericht door Batman »

Ik ben gelijk driftig gaan googelen om meer info te krijgen. Over het overstappen in Minneapolis vind ik het lastig zoeken.

Wel las ik dat minnesota is uitgeroepen tot de mooiste staat van de VS. Ook daar ben ik me gelijk in gaan verdiepen en heel, maar dan ook heel stiekum, ben ik mijn volgende vakantie al aan het plannen. Laat het mijn thuisfront maar niet horen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jolanneke
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 29 mei 2006, 10:58
Locatie: Broekhuizenvorst

Bericht door jolanneke »

Minneapolis is niet zo groot en druk. Een uur zou normaal voldoende moeten zijn, maar ik weet niet of het sinds de laatste gebeurtenissen gewijzigd is. Het is in ieder geval kleiner en overzichtelijker als Chicago.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Inderdaad een klein vliegveld. Klein en fijn.
Ik voorzie geen problemen voor je.
- Mike
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Voor degenen die wel tijd hebben in Minneapolis (zoals Petra volgende week), moet je natuurlijk een bezoek brengen aan de bekende Mall of America, de grootste Mall van VS. Een andere aanrader is een bezoek aan Sculptur Garden, waarvan de "Cherry on Spoon" de bekendste sculptuur is. Op veel foto's van Minneapolis zie je deze afgebeeld.

Afbeelding

Hier zijn nog meer foto's Sculptur Garden en Minneapolis.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

hekkie schreef:Voor degenen die wel tijd hebben in Minneapolis (zoals Petra volgende week), moet je natuurlijk een bezoek brengen aan de bekende Mall of America, de grootste Mall van VS. Een andere aanrader is een bezoek aan Sculptur Garden, waarvan de "Cherry on Spoon" de bekendste sculptuur is. Op veel foto's van Minneapolis zie je deze afgebeeld.

Afbeelding

Hier zijn nog meer foto's Sculptur Garden en Minneapolis.

Gr. Marjan
Die Mall of America is inderdaad een aanrader. Zelfs als je niet in de achtbaan gaat :-). In de foodcourt is er een A&W :-D en de Nascar simulator is ook vet!
- Mike
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mall of America staat inderdaad op het programma. Bedankt voor de fotosites, Marjan!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Niket dat ik de cynicus wil uithangen, maar de Mall of America is gewoon een hele grote Mall. Met inderdaad een achtbaan en een waterweggetje.

Ik zou de tram naar downtown Minneapolis pakken, Nicollett Mall (boerenmarkt donderdags), IDS Tower en dat soort dingen. Het Minneapolis Institute of Arts is ook leuk en gratis, ze hebben er een paar oude Nederlandse meesters hangen. (Neem een taxi, openbaar vervoer is moeilijk).

In St. Paul natuurlijk het staatskapitool, downtown St. Paul, de kathedraal.

Eten in het St. Paul Hotel (downtown), W.A. Frost (in de buurt van de kathedraal), winkelen op Grand Avenue.

En nog meer, waar ik zo gauw niet op kan komen. Mijn geheugen werkt tegenwoordig met horten en stoten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Bericht door Aïda »

Bennogr schreef:Niket dat ik de cynicus wil uithangen, maar de Mall of America is gewoon een hele grote Mall. Met inderdaad een achtbaan en een waterweggetje.
Toch vonden mijn man en ik het fantastisch daar. Er hing een speciaal sfeertje vonden wij. Of zou dat komen omdat we lang naar ons bezoek hadden toegeleefd? :lol:
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Bericht door Batman »

Wel grappig het topic begint over overstappen op het vliegveld. Na een vlot duidelijk antwoord heeft het onderwerp van dit topic een drastische draai gemaakt..... :lol: :lol:

Ik las overigens dat Minnesota erg mooi moet zijn. Het is dus geen straf als we het vliegtuig missen.
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Batman schreef:Wel grappig het topic begint over overstappen op het vliegveld. Na een vlot duidelijk antwoord heeft het onderwerp van dit topic een drastische draai gemaakt..... :lol: :lol:

Ik las overigens dat Minnesota erg mooi moet zijn. Het is dus geen straf als we het vliegtuig missen.
off-topic is het modewoord van dit forum.
Maar eerlijk gezegt vind ik juist leuk en is dit een forum waar ik graag kom. Ik kom af en toe op een mustang forum, maar daar is van het onderwerp afwijken zo erg taboe dat ik er bijna nooit iets wil posten. Dan heb ik er gewoon geen zin meer in.
Op dit forum vind je altijd de informatie die je nodig hebt en soms een beetje extra :wink: .

Back on topic :roll: :
Ik heb zelf nog nooit echt mogen genieten van Minnesota dus dat wil ik nog zeker een keer doen in de toekomst. Ik heb er een paar dagen van geproeft, waarvan voornamelijk de hoofdsta(e)d(en), waar je heel goed kan eten heb ik ondervonden!
Wat ook zeker mooi is, de natuur in de stad. Geweldig gewoon, erg mooi, en de fietspaden. Net Nederland!! :-P
- Mike
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het topic is "Minneapolis", dus tot nu toe is deze draad goed on topic :D.
Overigens gaan wij naar de Mall of America (waarschijnlijk even lunchen) om te kunnen zeggen, dat we er geweest zijn. Zelf hebben we ook een van de grootste malls in het land in de buurt, dus om het winkelen hoeven we niet te gaan. Bedankt voor de suggesties, trouwens, Benno.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Bericht door Batman »

Hoewel het topic "Minneapolis" heet staat in het 1e stukje tekst wel mijn vraag, toch? Een vrij duidelijk onderwerp. Wellicht had het onderwerp enigzins anders moeten heten. Maar ja, wat maakt het uit. Als we maar lekker kunnen kletsen................ Voordat het een onzinnige discussie wordt. :wink:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het onderwerp is aangepast, nu kan er in het algemeen over Minneapolis en omgeving worden gekletst. Ik zal er na volgend weekend veel meer over kunnen zeggen :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Bericht door wiepster »

Petra/VS schreef:Het onderwerp is aangepast, nu kan er in het algemeen over Minneapolis en omgeving worden gekletst. Ik zal er na volgend weekend veel meer over kunnen zeggen :lol: .
Ik heb dan ook mijn feestje...mijn eerste verjaardag hier en gelukkig komt hubbie as vrijdag thuis vanaf zijn eerste overzeese toer :wink: , wij gaan dan as.zondag ook lekker uit eten, wel met dochterlief erbij.
We zullen op je huwelijksdag proosten :beerchug: !!

Helemaal off-topic :offtopic: :whistling:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, bedankt en dat is zeker reden om te feesten!!! Veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Nog vergeten (zoals zo veel dingen, er is in elke stad/staat dan ook zoveel te doen).

Restaurant Pazzaluna in downtown St. Paul, Italiaans, meestal niet druk, maar je kunt altijd aan de eetbar hangen en dan zit je zo ongeveer in de keuken.

Wat ook leuk is: de burgemeesters van dit soort steden doen helemaal niet moeilijk en lopen gewoon door de stad. Chris Coleman in St. Paul en R.T. Rybak in Minneapolis. Meestal alleen ergens op de achtergrond een politieagent/chauffeur/lijfwacht, je kunt ze gewoon even aanschieten en de hand drukken. Coleman kent overigens mijn achternaam, ik heb de burgemeestersverkiezingen in St. Paul verslagen voor een plaatselijk radiostation en alle politici kennen hun journalisten!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Bericht door Batman »

Ik heb NY een paar keer gezien, binnenkort ga ik naar het zuid-westen. Ik ben nog niet weg en ben alweer plannen aan het maken om naar Minnesota te gaan. Dat kan waarschijnlijk wel eens 5 jaar wachten worden. Wat is dat toch dat ik alles in de VS wil zien???? Terwijl er zoveel meer in de wereld te zien is. Eigenlijk wil ik gewoon een paar jaar rondreizen in de VS, maar dat is helaas voor mij niet te doen. Misschien als mijn life-rente wordt uitgekeerd..... Maar daar moet ik zeker nog 30 jaar op wachten.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minneapolis -- vliegveld, stad en omgeving

Bericht door Pete.Z »

Batman schreef:Hallo,

Tijdens mijn vakantie maak ik een binnenlandse vlucht tussen LA en NY. In Minneapolis moeten we overstappen. Ik kwam er net achter dat we daar precies 1 uur de tijd voor hebben. Is dit haalbaar???????

Wie heeft er ervaring met het vliegveld in Minneapolis?

Zowaar nog een antwoord op de originele vraag.....

Afgelopen Mei zijn wij daar overgestapt op een vlucht naar Phoenix,we zijn toen ongeveer 45 minuten bezig geweest met de immigratie en douane,we hadden de pech dat er 3 vliegtuigen tegelijk binnen kwamen,en dan is een klein vliegveld dus een nadeel.....

We hadden echter 2 uur tijd om over te stappen,en haalden het dus ruim,maar als je ook nog je koffers van de band moet halen zou een uur weleens krap kunnen zijn.
Batman
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 25 mei 2006, 12:13
Locatie: Soesterberg

Bericht door Batman »

Sterker nog..... het is 50 minuten om precies te zijn. De vlucht naar NY vertrekt 10 minuten eerder dan in 1e instantie gepland was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer