Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Hallo,

In augustus 2015 ga ik samen met mijn man en 2 tienerkinderen (16 en 14) voor de tweede maal naar de USA. Ditmaal hebben we onze route zelf uitgestippeld en hotels ook zelf geboekt. Graag had ik van jullie wat leuke tips gehad ivm goede restaurants en zaken die we zeker moeten bezoeken (of juist niet...)
We verblijven eerst 5 nachten in New York om dan door te vliegen naar Minneapolis. De reden waarom we hierop vliegen, is het prijsvoordeel (en een rechtstreekse vlucht bij terugvliegen). Het scheelt ons 800€ om niet naar Denver te vliegen, maar naar Minneapolis. Enigste nadeel is dan wel dat we een héél lange autorit voor de boeg hebben, maar dit hebben we de vorige maal ook eens gehad. Voor ons is dit geen straf; rijden in de USA is zo rustgevend.
In Yellowstone zijn we de vorige maal 3 nachten geweest, maar toen hebben we de kans niet gehad om de Lamar Valley deftig te bezoeken. Iemand trouwens ervaring met de "cook out"?
Grand Teton zijn we toen doorgereden, op weg van Yellowstone naar Pinedale. Deze maal willen we vroeg vertrekken uit Jackson om er een mooie wandeling te maken om dan verder door te rijden naar Big Sky.

31/7 Brussel - New York
01/08 NY
02/08 NY
03/08 NY
04/08 NY
05/08 NY - Minneapolis (aankomst 10u30) met een heel lange rit naar Cozad (ongeveer 8u30 rijden zonder stops)
06/08 Cozad - Estes Park (is het de moeite om via Boulder de peak-to-peak te rijden, of is dit te ver om?)
07/08 Estes Park
08/08 Estes Park - Trail ridge Road - Craig
09/08 Craig - Jackson
10/8 Jackson - wandeling Grand Teton (welke is een aanrader?) - Big Sky
11/08 Big Sky
12/08 Big Sky
13/08 Big Sky - Yellowstone Old Faithfull
14/08 Yellowstone Roosevelt Lodge
15/08 Yellowstone - Beartooth Highway - Chief Joseph Highway - Cody
16/08 Cody - Devils Tower - Spearfish
17/08 Spearfish - Spearfish Canyon - Keystone
18/08 Keystone
19/08 Keystone - Wall (Badlands)
20/08 Wall - Minneapolis (7u30 rijden zonder stops)
21/08 Minneapolis
22/08 Minneapolis - laatavondvlucht naar Amsterdam

Ik lees graag jullie tips!
Laatst gewijzigd door Oommar op 08 dec 2014, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt inderdaad een paar lange ritten, maar verder mooie route!
Wij deden in 2004 iets vergelijkbaars; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Ik heb eens naar de Cook out gekeken en dat leek me erg leuk, maar wij zaten toen te ver van Roosevelt vandaan. Als je daar toch overnacht lijkt het me leuk om te doen.

Wij gaan volgend jaar ook weer naar Grand Teton. In onze planning heb ik wat suggesties voor wandelingen opgenomen.

Is het niet wat rustiger om in South Dakota een paar nachten in dezelfde plaats te zitten?
En is Big Sky om vandaar naar Yellowstone te gaan?

Marianne
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door gera_r »

Kleine opmerking/tip over het laatste deel. Zijn jullie nog wat bijzonders van plan in Minneapolis? Anders zou je de terugreis ook in twee dagen kunnen verdelen. Wij zijn zelf nl. ook een route voor 2015 aan het plannen (eenrichting Seattle-Chicago) en hebben ook dat lange stuk door o.m. South Dakota te gaan. In onze voorbereidingen kwam ik erachter dat er onderweg twee locaties zijn waar zich het levensverhaal van Laura Ingalls Wilder (Het Kleine Huis op de Prairie, tv-serie en boeken) afgespeeld heeft. De Smet in SD en Walnut Grove in MN en er is nog van alles te bezoeken en te zien daaromtrent. Daartussenin heb je de plaats Brookings waar je dan evt. een overnachting zou kunnen hebben. Zodoende heb je twee dagen waarin je voor de helft reist en voor de andere helft wat te bezichtigen hebt, als je er tenminste in geïnteresseerd bent.
Wij vinden het de moeite waard om onze route er iets voor te verleggen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Martin & Marianne »

Wat grappig dat je dat noemt! Wij hebben een paar jaar geleden een planning gemaakt voor een route van oost naar west en toen ook gekeken naar Laura-locaties. Zie hier voor de planning en wat links.

Marianne
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Marianne,
Heb even route aangepast: van Big Sky gaan we naar Yellowstone. Bedoeling is om 2 dagen in Big Sky te logeren omraften en zip ride te doen. Misschien nog een wandeling en wat relaxen...
Wall hebben we gekozen om al wat dichter richting Minneapolis te zitten. Zo kunnen we ook een zonsondergang meepakken in Badlands zelf. Ik heb voorlopig de Best Western in Wall geboekt, maar twijfel om misschien om te boeken naarde White River Koa (of extra nacht Keystone en doorrijden tot halverwege Minneapolis)
Dank je wel voor je tips voor de wandelingen in GT, neem ze zeker mee!
Laatst gewijzigd door Oommar op 08 dec 2014, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Gera_r,
Voor het stuk van Wall naar Minneapolis zijn we nog flexibel. In Minneapolis komen we in late namiddag aan en dan hebben we nog 2 volle dagen ter plekke. Dit is voorlopig ingevuld met bezoek aan sculpture garden en Mall of America (2 tieners hé). bootje varen op de Mississippi of fietstocht maken???
Het voorstel van jou is het overwegen waard. Dan kunnen we 3 nachten Keystone doen, door badlands rijden en dan een overnachting in Brookings te zoeken.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door gera_r »

Je kunt evt. je tweede overnachting in Wall laten vallen. Als je dan door de Badlands bent gereden, plan je dan voor daarna een overnachting in Murdo, dan ben je al een stuk op weg. Dat is beter dan eerst weer terug te gaan naar Wall. Op deze manier hoef je de volgende dag maar een paar uurtjes te rijden naar De Smet, waar je dan de rest van de dag kunt doorbrengen en vervolgens zo'n 65 km verder naar Brookings. Dat is tenminste zoals wij het gaan doen.
Ik weet niet hoe lang jullie voor de Badlands uittrekken, maar Brookings lijkt mij te ver om als overnachting achter de Badlands te doen. Dat moet je dan echt tussen De Smet en Walnut Grove in plannen. Bovendien zou je dan weer 65 km terug moeten rijden om naar De Smet te gaan.

Een ander idee is, in het geval je door de Badlands gaat 'racen', dat je daarna door rijdt naar De Smet. Daar is ook overnachtingsmogelijkheid (betaalbaar hotel). De volgende dag bezoek je dan de historische plekken daar en rijdt vervolgens door naar Walnut Grove en doet dan de bezoeken daar op dezelfde dag. Waar je daar dan ergens kunt overnachten, heb ik zo niet bij de hand. Overnachtingsplekken zijn niet zo dik bezaaid in dit deel van Amerika en ik heb daar zelf niet zo op gefocust met onze voorbereidingen. In ieder geval scheelt het je een dag.
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Eigenlijk willen we 1 nacht in badlands verblijven. We komen van Keystone en willen misschien de minute missile bezoeken, rondrit badlands en ev. korte wandeling. Zeker de zonsondergang zien. De dag nadien trekken we dan verder. Volgens mij moeten we dan ook weer een stuk door het park, dus rondrit dag ervoor vervalt dan misschien.
Als we de tussenstop maken, dan gaat dit ten koste van 1 nacht minneapolis (dus 1,5 dag Minneapolis ipv 2,5 dag).
Wat overnachtingen in midwesten: die zijn inderdaad niet dik bezaaid, maar wel nog heel betaalbaar. Zo overnachten we in Cozad voor 62$ (4 pers in hoogseizoen)!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door gera_r »

Oh ja, oké, ik was even in de war, ik dacht dat je 2 overnachtingen had in Wall.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door PSVwally »

Even voor Oommar. Als je je route aanpast dan moet je even je route kopieren en plakken en dan even de veranderingen wijzigen natuurlijk in een nieuwe post. Ik lees je topic nu pas en dan is het lastig om het allemaal een beetje te ontcijferen als je de openingspost aanpast.

Ik zou overigens de peak to peak lekker laten voor wat het is. Je zit in een kort tijdsbestek met de gekte van NY, een lange reisdag en dan de dag erop ook zeker met wat je in RMNP gaat rijden nog wel een uur of 6/7 reistijd en allerlei tijdszones. En dan ga je ook nog eens naar flinke hoogte. Ik zou daarom dus gewoon doorrijden naar Estes Park en verder RMNP echt op het gemakje bekijken.

Verkijk je overigens ook niet op de rit Cody - Spearfish. Ik hoop dat je beter weer hebt dan dat ik had tijdens die rit. Regen vanuit Cody, mist bij Bighorn NF,prachtige zon en blauwe lucht bij Devils Tower en tornadoachtige stormen rond de Black Hills. Bij Spearfish waren sommige wegen zo overstroomt dat er auto's wegdreven. Als je zoals ik geen sirius x radio in de auto hebt en je hoort zo'n soort modempiepkraak geluid, dan is dat een lokale melding over iets actueels als het weer. Het is tussen de Black Hills en Minneapolis daarom wel handig om onderweg ook een beetje op te letten door welke county je rijdt, want dat geven ze vaak aan op het nieuws.

Mocht je ook 's avonds wat willen doen in de Black Hills, behalve evt de avondceremonie van Mt Rushmore dan kun je misschien beter in Hill City overnachten dan Keystone. Daar is op de hotels na weinig tot niets te beleven.
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Dag PSVwally,
Nieuw hier op het forum, dus even wat beginnersfoutjes... Ik had overigens enkel 13/8 aangepast als zijnde dat we van die dag van Big Sky naar Yellowstone (old faithfull) rijden, was wat onduidelijk.
Verder liggen onze hotels allemaal al vast, al kan er natuurlijk altijd wat geschoven worden als het de moeite is, maar dit eigenlijk alleen op het stuk Minneapolis naar Rockies en stuk Wall (of ergens anders in buurt Badlands) naar Minneapolis.
Dank je wel voor het antwoord van de peak-to-peak route, dit nemen we zeker mee.
Cody - Spearfish wordt een dagje rijden, met onderweg een stop aan devils tower. Ik hoop echt wel op beter weer dan dat jij hebt gehad, zoiets wil je niet meemaken, toch? Wij waren in 2013 in Page en 2 dagen ervoor had het daar ook gigantisch hard geregend met modderstromen en enorme wegverzakkingen. Gelukkig was het prima weer toen wij arriveerden. Het weer heb je inderdaad niet in de hand!
Dag nadien willen we spearfish canyon aandoen (als het weer oké is) en dan verder Black Hills verkennen. Als je hier nog wat tips hebt, mag je ze me steeds bezorgen!
Wat Keystone betreft: we hebben tijdens het boeken van de hotels ook naar Hill City gekeken, maar onze keuze is uiteindelijk gevallen op de powder house lodge net buiten Keystone. Er zit een restaurant bij en zwembad. We vinden het wel prettig om 's avonds wat tot rust te komen na een dag sightseeing.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door PSVwally »

Ik zat ook in Keystone hoor, maar omdat ik en nog net voor het seizoen was en het ook daar kloteweer was had ik liever in een stadje gezeten als Hill City. Maar aan de andere kant had ik vanuit mijn raam wel uitzicht op Mount Rushmore en dat heeft ook niet iedereen. Het is ook niet bedoeld als klaagzang hoor haha.

Die regen heeft er ook voor gezorgd dat ik Spearfish Canyon door ben gereden en niet ben gestopt. Gelukkig werd het toen ik bij Crazy Horse memorial aankwam droog. Als je dit bezoekt, eerst even de film bekijken voor je iets anders gaat bekijken. Ik vond het, ondanks de verhalen dat er niet veel te halen zou zijn, toch een interessant iets. Misschien niet eens zozeer het monument zelf, want het lijkt inderdaad alsof dat er de laatste jaren weinig gebeurd sinds het gezicht klaar is. Maar wel het verhaal eromheen van de familie en ook de manier waarop dit monument gebouwd wordt. Of het de entreeprijs waard is...sja, misschien niet helemaal, maar zonder die entreeprijs komt het nooit af zeg ik dan maar.

Mocht je in Custer SP geen bizons zien, rij dan de route nog een keer en pak dan de zandweg. Er lopen zo'n 2000 bizons rond in dat park als ik me niet vergis, lijkt me sterk dat je die niet tegenkomt. Ook lopen er ezels rond overigens.

Vlak onder Rapid City ligt Fort Hays, hier is oa veel filmwerk van Dances with wolves opgenomen. Niet dat er veel te zien is, maar toch....

The Iron Mountain road en needles loop zijn prachtige wegen om te rijden. Omhoog, omlaag, smalle toetertunnels, vreemde maar prachtige houten haarspeldbochten, rotsformaties. Zeker her en der even stoppen, uitstappen of een korte wandeling maken. Behalve het slechte weer had ik ook last van wegwerkzaamheden in de black hills, maar het is zeker een plek waar ik nog wel eens naar terug zal gaan. Maar het is in ieder geval zeker meer dan alleen Mt Rushmore.

Wall heeft diverse hotels, maar persoonlijk (ook weer vanwege het weer en de tornado dreiging...die dag was er een megatornado rond Oklahoma City trouwens) vond ik het dorpje en de alom bekende Wall Drugstore wat tegenvallen. Goede overnachtingsplek voor Badlands, maar meer ook niet. In de buurt is ook nog minuteman missile, een koude oorlog raketinstallatie. Misschien ook interessant om te bekijken.
Oommar
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Minneapolis-Rockies-Yellowstone-Black Hills-Minneapolis

Bericht door Oommar »

Mooie verslagen Paul; zie dat je in 2015 ook in de Virginian Lodge verblijft. Wij hebben deze ook geboekt voor ons verblijf in Jackson volgende zomer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer