Wat te doen vanuit Kansas

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 dec 2014, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door Alexandra.v »

Hallo!

Van 23 juni tot 15 juli ga ik voor de eerste maal naar Amerika. Ik ga er vrienden bezoeken in Topeka, Kansas. Met hen ga ik een klein weekje richting Las Vegas (vanaf 6 juli), om van daaruit de Grand Canyon en eventueel ook andere NP's te bezoeken (afhankelijk van de tijd die we hebben en ons budget mbt autohuur en verblijfplaatsen).

Tussen 23 juni en 4 juli zou ik graag ook nog wat andere dingen gaan bezichtigen. Eventueel zouden andere vrienden die niet meegaan naar Las Vegas mij wel eens een dagje of twee naar Chicago en/of Kansas City kunnen vergezellen, maar daarmee is mijn tijd nog niet gevuld, en ik zou liefst zoveel mogelijk profiteren van mijn verblijf in Amerika om zoveel mogelijk van het land te zien. Ik ben echter als 22-jarige vrouw alleen daar, en heb nog helemaal geen ervaring met Amerika, dus is dit toch wel heel erg spannend voor mij. Ik heb ook nog nooit echt alleen gereisd.

Meer concreet ben ik dus op zoek naar een uitstap van enkele dagen (niet langer dan 5 a 6) die ik kan doen in of vanuit Kansas.

Hier enkele dingen waar ik aan gedacht had:
- Enkele dagen San Francisco, aangezien ik op dit forum al enkele malen gezien heb dat dit zeer goed te doen is als vrouw alleen. De vluchten vanuit Kansas zijn echter redelijk duur...
- Enkele dagen New York, maar zou ook redelijk duur uitkomen, en is misschien gemakkelijker om later eens te doen vanuit België als citytrip met vrienden dan.
- Enkele dagen Florida, maar lijkt mij leuker om met vrienden te doen...
- Mij aansluiten bij een groepsreis in Amerika, maar deze duren vaak te lang volgens de tijd die ik daar heb, of vallen niet op juiste datums. Bovendien gaan deze die mij het meest interesseren vaak via Las Vegas of Grand Canyon, wat ik al ga doen met mijn vrienden (steden bezoeken zijn voor hen geen optie, zij beschrijven zich als echte 'relaxte Kansans' en houden niet zo van de drukte van de steden - Las Vegas sprak hen wel aan door het uitgaansleven en omdat het iets heel speciaal is, en omdat we van daaruit naar de GC kunnen)
- Iets meer in de buurt van Topeka/Kansas City, waar ik bijvoorbeeld met de bus (Greyhound) of trein (AmTrak) naartoe kan gaan. Ik vind het echter heel moeilijk om boeiende plaatsen te vinden, die tevens goed te doen zijn als jonge vrouw alleen. Het zou dus tof zijn om hierrond enkele tips te krijgen!

Leuke ideetjes en tips zijn dus zeker welkom! Ik ben bereid om het vliegtuig / de trein / de bus te nemen daar, maar zou liefst niet meer dan 400 euro aan transport besteden :)

Alvast heel erg bedankt!
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 532
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door thebruins »

Kun je niet een auto lenen van iemand? Of huren, al kan dat lastig zijn i.v.m. je leeftijd?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door PSVwally »

Je hebt hier natuurlijk ook al wat goede tips gehad. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 01#p949612
Ik vrees dat het eigenlijk meer ligt aan wat je zelf wilt gaan doen dan welke tips we je nog zouden kunnen geven.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 dec 2014, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door Alexandra.v »

PSVwally,

Ik had het berichtje eerst hier gezet, maar bedacht me toen dat dit eigenlijk niet enkel in Midwest paste, vandaar dat ik het toen op het andere forum geplaatst had. Ik wist niet hoe ik het berichtje zelf kon verplaatsen :). Ik heb inderdaad al veel tips gekregen daar, en zal ze zeker allemaal overwegen! :thumbup: :clap:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door PSVwally »

Ik heb het er alleen even bij gezet voor de mensen die dat andere topic niet gelezen hebben hoor, verder no problemo :thumbup:

Mocht je nou later een keuze gemaakt hebben, dan stuur even een pb dan zet ik het daarna in het juiste subforum, dan is het voor iedereen ook leuk om te zien wat je zoektocht opgeleverd heeft. En dan kan iedereen in dat topic je evt. nog adviezen geven over de plek(ken) waar je heengaat.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door ned in MO »

Als je eigen vervoer hebt kun je naar St louis gaan. Dan via route 66 naar Springfield MO, dan afzakken naar Branson MO, dan naar eureka Springs AR, naar Bentonville AR (headquarters van Walmart en er is een giga art museum) en dan weer terug naar Topeka
LondonFR
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat te doen vanuit Kansas

Bericht door LondonFR »

Waarom ga je niet naar Oklahoma City toe? Vooral met lekker weer een erg leuke stad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer