nederlanders in Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door hekkie »

@ Leuk olavski om jou hier weer op het forum te zien. Dat is best wel een tijdje geleden... :wink:

Echt winter dus in Michigan. De foto's zijn prachtig, met name die van de bevroren waterval...

Hier was het de afgelopen dagen compleet voorjaar met veel zon, heerlijk!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Petra/VS »

Naar het UP van Michigan wil ik ook nog een keer heel graag, we zijn nooit verder dan Mackinac Island gekomen. Hier is het bitter koud (althans voor onze begrippen ;)) met -5, maar de zon schijnt en de neerslag van morgen zal naar verluid als regen vallen. Maar goed ook, want ik heb alweer genoeg sneeuw gezien deze winter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

hekkie schreef:@ Leuk olavski om jou hier weer op het forum te zien. Dat is best wel een tijdje geleden... :wink:

Echt winter dus in Michigan. De foto's zijn prachtig, met name die van de bevroren waterval...

Hier was het de afgelopen dagen compleet voorjaar met veel zon, heerlijk!

Gr. Marjan
Ja het is inderdaad even geleden. ;)

De UP is in de winter nog kouder Petra dus dat zou ik nu niet doen. Hehe.

Ach ik hou van de winter, vind het geweldig. Tegen de tijd dat ik het helemaal zat ben komt de lente er weer aan. En dan de zomer die dus weer erg warm kan zijn. Het zwembad in de tuin is nu dan ook een echte shorttrackbaan die gaan we in juni weer opengooien.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

Vanochtend genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door kastelke »

olavski schreef:Vanochtend genomen:
heel leuk!
Maar als jij diegene bent die elke ochtend vroeger uit z'n bed moet om de oprit vrij te krijgen, dan kan ik me inbeelden dat je dergelijke beelden minder 'leuk' vindt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

Gewoon goede banden onder je auto en niet te veel aan denken. Gelukkig wordt mijn pad door iemand van sneeuw geruimd want 200m doe je met een sneeuw schuiver zelf ook niet zo snel. :D
Afbeelding
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

kastelke schreef:
olavski schreef:Vanochtend genomen:
heel leuk!
Maar als jij diegene bent die elke ochtend vroeger uit z'n bed moet om de oprit vrij te krijgen, dan kan ik me inbeelden dat je dergelijke beelden minder 'leuk' vindt...
Geloof 't of niet, ik vind het helemaal niet erg om te doen. En het houdt me in beweging. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben mijn broer uit Ottawa hier te logeren vannacht. Hij vindt het heerlijk eens ergens te zijn, waar geen sneeuw ligt. Zij hebben letterlijk bergen (drie meter!) en hij vindt het wel vreselijk om om de andere dag die oprit weer schoon te maken. Maar ja, hij woont ook al twintig jaar in Ottawa. De nieuwigheid gaat er eens van af ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

Ja da's ook weer het anders.

In Michigan heb je echt vier jaargetijden en ik vind het geweldig: Warme zomers, koude winters etc.

In CA/FL etc. is het altijd 'lekker' weer. Maar wat is mooi weer? Ik vind -10 met een zonnetje mooi weer en als het boven de 25 graden uitkomt begin ik al te flippen. :D Ik haat warmte, vandaar. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

Helemaal mee eens. Ik mis de Nederlandse kwakkel winters echt niet met 5 maanden regen en af en toe een vlokje sneeuw. Ik heb ook anderhalf jaar in CA gewoond en dat "mooie" weer begon ook snel te vervelen.

Ik wil een snowmobile en de U.P. gaan verkennen. 8)
Afbeelding
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door w8in »

Ik heb vorige week het idee opgevat om zo af en toe een ontmoeting te organiseren met Nederlanders die in Southeast Michigan wonen. Er staat nog helemaal niks vast, maar er zijn al zo'n 8 personen die te kennen hebben gegeven geinteresseerd te zijn. Heb je ook interesse, mail me dan even op rvanderputte@gmail.com.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

We zouden eigenlijk eens een bijeenkomst moeten hebben in Holland, MI. Ik was er het afgelopen weekend en was leuk om weer eens te zien. Wel verlaten bij de De Zwaan en het Dutch Village maar het zal wat drukker zijn tijdens Tulip Time. Ik moet er eigenlijk wel eens heen als de tulpen in bloei staan.

Holland downtown is niet echt Nederlands maar wel goed verzorgd en het ziet er allemaal netjes uit. Ik had wel gehoopt een bruine kroeg of snack bar te vinden maar helaas... :cry:

http://www.dutchvillage.com/
http://www.godutch.com/windmill/newsItem.asp?id=816
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door w8in »

Ik ben een paar keer in Holland, MI geweest en eerlijk gezegd kan die Nederlandse toeristentroep me daar onderhand gestolen worden :-)

Downtown is wel aardig en ik heb daar eens gegeten in een mooi restaurant in een van de mooie gebouwen daar. Ook eens gezellig een paar uurtjes buiten doorgebracht bij de New Holland Brewing Company.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

Het is de moeite waard even langs te gaan bij Van der Veen in Grand Rapids for wat Nederlandse etenswaren. Alle Sinterklaas spullen zijn in de uitverkoop en een zakje kruidnootjes voor $0.50 en kleine chocolade letters voor $1.00 kan je natuurlijk niet aan voorbij gaan. 8)

http://www.thedutchstore.com/specials.html
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Aïda »

Ik zie dat in de Dutch Village draaiorgel "De Tiet" nog steeds aanwezig is. Ik moet daar toch nodig eens naar toe. De Tiet was vroeger van mijn opa. Ik heb hem als kind een paar jaar lang op woensdagmiddag geholpen met geld ophalen. In klederdracht ervoor enzo. Ik heb er ergens nog wel foto's van. Op een gegeven moment ging opa failliet en heeft-ie het draaiorgel naar de VS verkocht :(
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Petra/VS »

Grappig, ik weet nog, dat je mij dat schreef, toen wij er een paar jaar geleden op bezoek waren. Ik vind de Dutch Village wel leuk, misschien niet voor Nederlanders, maar het geeft Amerikanen toch wel een beetje een gevoel over Nederland. Vooral het ophaalbruggetje en de echt Nederlandse straatborden vind ik leuk. De klompendans hoeft van mij dan weer niet, maar ach, is ook wel vermakelijk om eens te zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

FrankW schreef:Het is de moeite waard even langs te gaan bij Van der Veen in Grand Rapids for wat Nederlandse etenswaren. Alle Sinterklaas spullen zijn in de uitverkoop en een zakje kruidnootjes voor $0.50 en kleine chocolade letters voor $1.00 kan je natuurlijk niet aan voorbij gaan. 8)

http://www.thedutchstore.com/specials.html
Daar ga ik een of twee keer per maand langs, even inslaan. Het ligt op redelijk op de route naar het werk.

Vaste prik zijn:

Haring
Kroketten
Drop
Frietsaus
Knoflooksaus

:)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

Zijn jullie de sneeuw al zat Michiganders?

Ik hou van de winters maar ik kijk nu toch wel uit naar de lente. Het was een record winter qua sneeuwal, over de 100" in Grand Rapids al. Dit plaatje is al niet meer up to date namelijk:

Afbeelding

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Petra/VS »

Ja, het is flink wat geweest daar deze winter, vertelt mijn schoonvader ook. Maar hij is er blij mee, want het meer, waar hij aan woont, staat al jaren laag, hoe meer neerslag hoe beter voor hem.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

Veel sneeuw in Michigan is lake-effect en dat helpt niet veel voor de waterstand in de grote meren. Een koude winter is goed voor de waterstand aangezien een groter deel dan bevroren is. Minder water oppervlak is minder verdamping in de wintermaanden.

Maart en April zijn de minst prettige maanden hier in Michigan vind ik. De sneeuw en kou begint zo langzamerhand te vervelen en de lente is nog niet dichtbij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer