nederlanders in Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Clint »

vso1 schreef:
nu weet ik niet of ik wel naar Holland MI wil als ik zelf overkom :)
Holland is een leuk plaatsje (zeker downtown). Dat 'pretpark' is maar een heel klein gedeelte, wat best makkelijk te omzeilen is ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vso1
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2010, 15:51

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door vso1 »

nu bedoelde meer dat wat moet ik daar doen als ik er zelf vandaan kom ;)
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Bramster »

>nu bedoelde meer dat wat moet ik daar doen als ik er zelf vandaan kom

Je eigen land zien door de ogen van een ander
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Clint »

Echt Hollands is Holland, MI nou ook niet te noemen, op die windmolen en dat park na.. Er zijn wel meer plekken in de VS 'geïnspireerd' door NL, maar volgens mij kom je ook niet in klein Amsterdam terecht als je naar Nederland, CO gaat ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
9k.semi
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mei 2010, 21:59

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door 9k.semi »

ik ben er geweest maar dat park is dramatisch slecht. 7,5 dollar en ik ben er na 1 uur echt wel uitgekeken.
Wel grappig dat ze daar wilhelmina pepermunt verkopen etc. Ook het centrum is verre van Nederlands...
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Staceybeesie »

Ik denk dat als je als Hollander er heen gaat het park er minder is.
Het heeft een hoog "Volendam" gehalte.
Maar voor Amerikanen denk ik dat het wel een leuk iets is.
Vond de details in het park echt wel goed geimmiteerd.
De straat naam bordjes de tuinaanleg en alle geveltjes.
Heel bijzonder voor zo maar in Amerika.
Maar nogmaals woon je zelf in Nederland wellicht iets minder ;-)

Het plaatsje Holland zelf vond ik, dus buiten het park, erg leuk.
Zo aan het meer en de monding van Lake Michigan, de leuke haven, ook heel bijzonder voor in Amerika.
En zoals Clint al zegt alle winkeltjes in downtown zeker ook.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Dento »

Clint schreef:volgens mij kom je ook niet in klein Amsterdam terecht als je naar Nederland, CO gaat ;)
Nou, ze hebben er wel maar liefst 9 "medicinal marijuana dispensaries" op een bevolking van 1300+... en bijna iedereen heeft zo'n kaart om "op doktersvoorschrift" te mogen kopen, dus in dat opzicht lijkt het er wel weer op :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Clint »

Lol! Nouja, zolang die rotduiven er maar niet zijn ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
9k.semi
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mei 2010, 21:59

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door 9k.semi »

Lol, het dorpje is inderdaad wel erg leuk. Was ook een markt toen wij er waren. Dat scheen ook alles behalve gebruikelijk
te zijn. Live muziek, was inderdaad erg gezellig!
mulder71
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2010, 03:43

Re: nederlanders in Michigan/muskegon

Bericht door mulder71 »

1991 was het jaar dat ik mijn Amerikaanse vriendin een bezoek bracht en een maand bij deze Amerikaanse familie heb doorgebracht in Muskegon. Als enige Nederlander tussen al die Amerikanen, leuker kon ik het niet treffen!
In 1991 was het nog niet voorzelfsprekend dat je een mobile telefoon had, nee....ik belde collect call naar Nederland. En verder, na twee weken sprak en dacht ik in het vloeiend Engels.
In de maand dat ik in Muskegon verbleef veel gezien van de staat Michigan. Van pretpark tot een bezoek aan het plaatsje Holland. Natuurlijk gekozen voor een mooie rondleiding en aansluitend bekend gemaakt dat ik zelf from The Netherlands kwam. Je had die ogen moeten zien.
Opvallend was dat niemand die in dit plaatsje werkte nog Nederlands sprak. (Heb bewust hier nog even om gevraagd)
Tevens gebruik gemaakt om een neef van mijn vader te bezoeken die woonachtig was in de buurt van Grand Rapids. Deze neef was al helemaal Amerikaans echter op het moment dat ik hem iets in het Nederlands vertelde begon hij helemaal op te leven. Deze neef vertelde mij dat ik ook even naar zijn buurman op bezoek moest, deze kwam oorspronkelijk uit Friesland.
Later bleek dat mijn aanwezigheid als een lopend vuurtje was aangekondigd. De buurman, inmiddels rond 80 jaar oud, was helemaal in zijn sas. Haalde het beste in hemzelf naar boven en sprak in een mix van Nederlands/Amerikaans tegen me aan. Foto's werden erbij gehaald en vertelde dat hij genoot van het reisje naar Nederland die hij 10 jaar daarvoor had gemaakt.
Michigan is een mooie staat, hoewel ik de oostkant niet heb ervaren.
Via Amsterdam naar New-york gevlogen, en vervolgens een binnenlandse vlucht naar Chicago te nemen. Daar werd ik zeer uitbundig onthaald en naa een paar uur te hebben gereden kwamen we aan in Muskegon.
Vaak denk ik terug aan die mooie tijd in Amerika! Via facebook.com toch veel contacten terug gevonden en dat is me zeer dierbaar gebleven. Gelukkig hebben we de foto's nog en hoop ik dat er nog een keer de tijd komt om terug te gaan naar Muskegon.
Hoeveel Nederlanders er nog in de staat Michigan wonen weet ik niet, één ding is voor mij zeker....de Nederlanders hebben hun roots daar gelaten gezien de vele in Nederlandse namen zoals: Vandersteld, Vandermolen enz enz.
oudhollander
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2016, 23:58
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door oudhollander »

Hey,

Ik ga van de zomer verhuizen naar westbloomfield. Iemand nog wat tips bij verhuizen? Ben erg benieuwd heb er al familie wonen, Tog leuk om te zien dat er aardig wat nederlanders wonen.

Groeten.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door kastelke »

Welk soort van tips ben je naar op zoek? Visum? Vliegtuigticket? Voeding? Aankoop auto? Job zoeken?
Je vraag is wel heel erg breed, dus moeilijk om een antwoord op te geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
greenqueen
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door greenqueen »

Ik schop even omhoog..
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij MSU in Lansing. Nu ben ik nog niet 100 procent zeker van de job en moet ik ook nog eens goed nadenken of ik de grote oversteek zal maken. Zou leuk zijn mocht ik in contact komen met Belgen (of Nederlanders) die daar verblijven
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer