Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaku: The Great Lakes - september 2011

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Kaku
Amerika-newbie

Reis Kaku: The Great Lakes - september 2011

Bericht door Kaku »

Wij plannen eveneens een reis in september naar USA - Grote Meren.

Voorlopig ziet onze "eerste planning" er als volgt uit :

1/ Chicago : verblijven 3 dagen ter plaaste
2/ Bezoek aan familie in Erie, Illinois (en daar op advies van familie een aantal bezienswaardigheden in de buurt bezoeken)
3/ Madison
4/ Milwaukee
5/ Ferry naar Muskegon
6/ Traverse City
7/ Charlevoix
8/ Peoskey
9/ Mackinow City en Mackinow Island
10/ Saulkt St Marie
11/ Sudbury
12/ Vaughan
13/ Toronto
14/ Niagara Falls
15/ New York en enkele dagen ter plaatse

Enkele vraagjes aan meer ervaren reizigers :

1/ We huren een auto en verblijven in hotels/motels. Is het in september noodzakelijk om alle hotels vooraf te reserveren ?
2/ We kunnen voor deze reis ongeveer 20 dagen uittrekken. Zou dit voldoende zijn ? We willen immers niet het gevoel hebben steeds in de wagen te moeten zitten, maar willen ook tijd hebben om een wandeling of fietstocht te maken
3/ Zijn er speciale aandachtspunten voor de grensoversteek naar Canada ?
4/ ZIjn er plaatsen die we hier over het hoofd zien, maar die we absoluut toch best bezoeken nu we daar in de regio rondtrekken ?
5/ Bepaalde plaatsen kunnen we wellicht op één dag combineren, zodat dit ruimte biedt om langer dan één dag op andere plaatsen te blijven. Tips hieromtrent zijn zeker welkom.

Wellicht vergeten we nog een aantal belangrijke aandachtspunten. Het is immers de eerste keer dat we zouden rondtrekken in USA. Onze vorige verblijven in USA waren Citytrips in New York City, of familiebezoeken in Illinois en North-Carolina.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.
FrankW

Re: Reis Kaku: The Great Lakes - september 2011

Bericht door FrankW »

Een paar antwoorden op je vragen.

1) Het is niet echt nodig om hotels van te voren te reserveren. Maandag 5 september is Labor Day (officiele einde van de zomer) en dan kan het overal behoorlijk druk zijn. Ik reserveer bijna altijd een dag van te voren want het is een stuk makkelijker om prijzen te vergelijken dan dat je aan het eind van de dag op zoek naar een hotel moet gaan.

2) Ik denk dat 20 dagen wel goed te doen is aangezien je niet helemaal rond Lake Superior gaat. Maar het blijven altijd grote afstanden. Ik zou al genoeg plaatsten en activiteiten kunnen laten zien in NorthWest Michigan voor een week. Naarmate ik ouder wordt (44 bijna) probeer ik minder te rijden en meer te relaxen op een reis. Ik had altijd vaak dat ik grote afstanden will afleggen maar je ziet minder als je meer in de auto zit.

3) Ik doe de grens oversteek in Sault Ste Marie altijd een paar keer per jaar. Ik heb een groene kaart en met een paspoort kunnen ze nog wel eens meer controleren. Ik ben ook eens een keer met mijn (Nederlandse) ouders de grens daar over gegaan en toen moesten ze even naar binnen met de paspoorten. Geen problemen verder en ze zijn bijna altijd heel vriendelijk. In de zomer in het weekend kan het nog wel een uur wachten zijn maar in September zal het wel snel gaan.

4) Er zijn een aantal andere recente threads over een Great Lakes Tour. Bekijk die even.

5) Charlevoix en Petoskey liggen dicht bij elkaar. Harbor Springs bij Petoskey is leuk om even heen te gaan. Op weg van Traverse City naar Charlevoix even bij Torch Lake stoppen. Heel helder water, heel mooi blauw/groen als de zon schijnt en in September de beste tijd om te zwemmen. Ik zou 2 dagen in Petoskey blijven en dan daarna naar Mackinaw City gaan. Dat is ook niet zo ver maar dan heb je genoeg tijd om naar Mackinaw Island te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer