Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chigago - Detroit - Niagra Falls

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Richard&Krista
Amerika-ontdekker

Chigago - Detroit - Niagra Falls

Bericht door Richard&Krista »

Hallo Allemaal,

Wij zijn een reisje aan het plannen voor eind juni, begin juli naar Amerika.

Het eerste gedeelte van de reis gaan wij van Chicago naar Niagra Falls, de route hebben wij nu als volgt staan.

Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Chigago
Dag 3 Chigago
Dag 4 Chigago
Dag 5 Chigago - Detroit via het plaatsje Hell
Dag 6 Detroit
Dag 7 Detroit
Dag 8 Detroit
Dag 9 Detroit - Buffalo
Dag 10 Niagra Falls
Dag 11 Buffalo - Orlando

Heeft iemand nog tips wat we zeker moeten zien in deze steden of omgeving, of er nog activiteiten zijn rond the 4th of July, er is weinig informatie te vinden, dus ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Groetjes Krista
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Chigago - Detroit - Niagra Falls

Bericht door hekkie »

In Dearborn bij Detroit heb je het Henry Ford Museum en Greenfield Vill;age, ook wel America's greatest history attraction genoemd.

In dit topic heb ik er ook iets overgeschreven en iets verderop zie je nog een link naar een ander draadje met informatie hierover.

Vanaf Chicago naar Detroit zou je via Dutch Village in Holland, Michigan kunnen gaan. Hier vind je er een topic over.

Succes met de planning!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Of een beetje meer door het zuiden en dan een deel van Indiana en Ohio en zo een stukje van de amishpeople meenemen.
In die omgeving heb je ook nog veel covered bridges.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Richard&Krista schreef:Hallo Allemaal,

Heeft iemand nog tips wat we zeker moeten zien in deze steden of omgeving, of er nog activiteiten zijn rond the 4th of July, er is weinig informatie te vinden, dus ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Groetjes Krista
Van de Niagara Falls zou ik vooral de Canadese kant bekijken. Daar zie je de spectaculaire watervallen het best en van dichtbij. Wel één grote toeristenkermis. Aan de Amerikaanse kant is er weinig te doen. Is beschermd natuurgebied en lang niet zo toeristisch.

Holland in Michigan is inderdaad leuk om te bekijken. Zo krijg je een beeld van hoe Nederland er niet uitziet. Heel apart om te zien wat voor beeld er daardoor bij de toerist wordt gecreëerd: klompendans, klederdracht, etc.

Jullie zouden in Michigan nog een stukje in noordelijke richting kunnen rijden via de kust. Niet echt bijzonder allemaal en gezien de planning waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De westkust en het noorden van Michigan zijn heel erg leuk. Ik zou niet weten, wat ik drie dagen in Detroit zou moeten doen, eerlijk gezegd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mhz
Amerika-newbie

Bericht door mhz »

Wat leuk...

Ook wij (twee volwassenen en twee tieners) vliegen eind juni naar Chicago. We blijven daar 3/4 dagen, rijden dan naar familie in Grand Rapids, MI om daar de 4th of july te vieren. Op de Amerikaanse manier, hopen we :-). Voor Chicago hebben we een hotel en in GR blijven we bij die familie.

Daarna rijden we na het weekend via Toronto en Niagara richting Boston en New York City om van daaruit weer terug te vliegen naar huis. Voor die week tussen GR en Boston hebben we geen hotel geboekt. Volgens mij vinden we dan wel wat. Voor de laatste week Boston en NY hebben we wel weer wat geboekt.

In totaal zijn we dus zo'n drie weken onderweg. Voor de kids de eerste keer in de US, zelf heb ik daar al wat redelijk wat ervaring opgedaan. Alleen niet in dit gebied (behalve NYC)

Lijkt dit jullie ook een redelijke planning? Vooral voor die week tussen GR en Boston zou ik nog wel wat tips kunnen gebruiken.

Groetjes,

Mylène
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Ik zou ook gewoon een paar dagen Michigan doen i.p.v. Detroit. Kan verder niet over die stad oordelen. Er zal ongetwijfeld wel wat te zien zijn, maar dat mogen anderen je vertellen. Echt een toeristische bestemming is het niet.
De upper peninsula van Michigan is wel interessant om te zien. Je ziet zo ook nog wat natuurschoon. Tussen Holland en Upper Peninsula ligt nog het Sleeping Bear Dunes National Lakeshore. Een park met allerlei mooie duinen om in te wandelen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er zijn sowieso rondom Holland een aantal Dune parks. (downtown) Holland, Grand Haven, Saugatuck zijn erg leuke plaatsjes om eens een kijkje te nemen. UP is wellicht een beetje teveel van het goede als je maar een dag of 2/3 hebt.. vanuit Lansing doe je er toch al een uur of 3-4 over om in de UP te zijn, en dan moet je daar nog ergens heen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Een paar dagen Chicago is erg leuk - vooral de periode dat jij er bent. In de stad en de omgeving is voldoende te doen om je een paar dagen echt flink bezig te houden. Op weg naar Michigan zou je ook Indiana Dunes aan kunnen doen. Op rijafstand van Chicago, mooi park en enorme stranden aan Lake Michigan - weet niet hou oud de kids zijn maar na een paar dagen stad is lekker klooien in het water misschien leuk. Zoals Petra zei - drie dagen Detroit lijkt me een uitdaging. Volgens mij zijn er leukeren en mooiere plekken te bedenken in Michigan.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Rondom Holland vind je nog meer Nederlandse plaatsen zoals Zeeland, Vriesland en Drenthe. Zie mijn avatar--------> :mrgreen:
Crisis ? What Crisis ?
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

bluemoon schreef:Rondom Holland vind je nog meer Nederlandse plaatsen zoals Zeeland, Vriesland en Drenthe. Zie mijn avatar--------> :mrgreen:
Alleen jammer dat daar totaal niks te beleven valt. Ik heb toen Zeeland bezocht. Na een foto van het plaatsnaambord had ik het wel gezien. Veel plaatsen beperken zich tot een rij huisjes en meer niet.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ja dat klopt in die plaatjes was niets te beleven, maar het was wel leuk voor de foto. :lol:
Het lag toch op de route, ik reed langs de westkust van Michigan naar de Upper Peninsula en Mackinac Island en vandaar over de Canadese grens.
Crisis ? What Crisis ?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou Detroit helemaal vergeten en daarvoor Toronto in het Schema opnemen. Toronto ligt niet al te ver van de Falls af en is een geweldige stad. Er is ontzettend veel te zien/doen én een stuk veiliger dan Detroit !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Richard&Krista
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard&Krista »

Bedankt voor alle reacties, we hebben er heel veel nuttige informatie uitgehaald!

Het verbaasd ons dat er heel weinig mensen een positieve mening hebben over Detroit, maar we hebben het advies toch doorgevoerd in onze reis.

We gaan nu 4 dagen Chicago, dan rijden we toch naar Detroit, om daar het Henry Ford Museum te bekijken en het park ernaast te bezoeken. Daarna rijden we via Amish Land (hele leuke tip, bedankt :D ) door naar Bufalo, Niagra Falls.

We hebben te weinig tijd om het noorden van Michigan te bezoeken, maar dat doen we dan graag nog een andere keer, er zijn zoveel mooie plekjes en je kunt niet alles in 1 keer bezoeken.

Blijft er toch nog een vraag open staan bij ons, wij zijn the 4th of july in Amerika, waarschijnlijk tussen Detroit en Cleveland, heeft iemand goede tips, waar wij the 4th of July kunnen doorbrengen :?: in dat gebied.
Vorig jaar waren we rond Haloween aan de missisipi en ik denk dat we 3 verklede kinderen hebben gezien en dat was het en ik vond dat persoonlijk erg jammer, daarom probeer ik nu wat meer informatie in te winnen!

Het schiet nu lekker op dus alle tips zijn welkom!

Groetjes Richard en Krista
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer