Mis met het Middenwesten: te hete zomers, te koude winters. En je moet enorme afstanden afleggen om ergens te komen.
Aan de andere klant: dit is wel het echte Amerika, er is veel meer Middenwesten dan Oost- en Westkust. Maar vijf uur rijden van St. Paul, MN naar Fargo, ND is wel wat veel, bovendien rij je dan een groot gedeelte door een gebied dat nog platter is dan Nederland. En in Fargo is er ook niet genoeg te doen om meer dan 10 minuten bezig te zijn (naar dat accent kan ik echter uren luisteren).
Ik weet het, maar een heel klein deeltje van een enorm gebied, maar volgens mij wel tekenend.
Dat gezegd zijnd: er zijn natuurlijk overal wel pareltjes te vinden: het Science Museum in St. Paul (sorry ben een beetje bevooroordeeld: mijn vrouw heeft geholpen het geld daarvoor bij elkaar te brengen en we hebben er 14 jaar om de hoek gewoond), de Mall of Ameria vlak daar bijde Mississippi en zo.
Maar meer voor de liefhebbers. Of mensen die wat meer tijd hebben en echt in de VS willen duiken.
Die echte seizoenen vind ik wel wat hebben, en de uitgestrektheid vind ik prachtig. Vooral als je er vaker komt en je alles wat beter leert kennen is dit nmm (zoals okk al is gezegd) het echte Amerika.
Heb altijd een beetje moeite met mensen die Vegas, Alcatraz, Monument Vally en Ellis Island bezoeken en dan denken dat ze Amerika bezocht hebben.
Ik denk dat de Midwest meer is voor mensen die niet van de ene attraktie of bezienswaardigheid naar de andere willen rennen, maar voor mensen die het land en de mensen de moeite waard vinden. Ik ben tig keer in de Midwest geweest en geniet er nog steeds van om in een gehucht s'avonds laat bij Caseys te tanken en even een praatje met de lokale Sherrif te maken die daar toevallig is om een gratis koffie te halen.
Voordeel van de Midwest is ook dat het vaak zo groot en afgelegen is waardoor je niet direct als toerist benaderd word, en dat bevalt me wel.
Maar als je echt van een vakantie houd die volgeplanned is met beroemde en bekende attracties en bezienswaardigheden die we in NL allemaal al van de TV kennen dan kun je beter naar de plaatsen gaan waar bijna iedereen al naar toe gaat, die zijn ook prachtig, en heb ik twintig jaar geleden al bezocht
Het is maar net wat je van een vakantie verwacht. Wij vinden het bijvoorbeeld prettig om mooie natuur te zien. Voor mij is dat geen plat landschap, dat kan ik in Nederland ook zien. In het Westen heb je overweldigende natuur, ik heb daar af en toe met een brok in mijn keel gestaan, zo mooi is het daar.
Dat verwacht ik toch echt in de Midwest niet te vinden. Er zullen best aardige mensen wonen, maar die kan ik in het Westen ook vinden en dan krijg ik de mooie natuur erbij cadeau.
En waarom denk je dat die attracties zo beroemd en bekend zijn? Misschien omdat het schitterende stukjes natuur zijn? En waarom denk je dat de toeristen niet massaal naar de Midwest gaan? Juist!
En waarom denk je dat die attracties zo beroemd en bekend zijn? Misschien omdat het schitterende stukjes natuur zijn? En waarom denk je dat de toeristen niet massaal naar de Midwest gaan? Juist!
Ik vergelijk het wel eens met iemand die in NL de grachten, rembrand huis, madurodam, van gogh museum, voldendam en de afsluitdijk bezoekt. Heeft diegene Nederland gezien ? Naar mijn mening niet. Desalniettemin plaatsen waar alle toeristen heengaan. Maar die toerist heeft natuurlijk wel een mooie tijd gehad.
Die brok in je keel kan men nmm bijna in elke staat van Amerika krijgen, Het is nu eenmaal een prachtig land. Jammer genoeg focussen de meesten zich op de gebaande wegen. Hoevelen weten dat je 15minuten lopen van het Cetrum van Chicago op het strand bent ? Om maar eens wat te noemen.
Voor wat betreft de bevolking merk ik een enorm verschil of je als toerist in b.v. Californie danwel de Midwest bent
Met alle respect maar dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In het westen heb je ten eerste de Rocky Mountains. Wij zijn gek op hoge bergen en die vind je niet in het Midwesten of ik moet me erg vergissen.
Ook natuurwonderen als Grand canyon, Bryce, Arches, Death Valley en niet te vergeten Yellowstone vind je daar niet.
Natuurlijk is de natuur mooi in het midden van de VS, dat geloof ik direct. Maar die overweldigende natuurwonderen vind je volgens mij alleen maar in het westen. Ik krijg dat brok in mij keel niet in elke staat van de VS.
Qua bergen heb je bijvoorbeeld de US Interior Highlands (onderdeel daarvan zijn de Ozarks). Nee je vind in het Midwesten niet de Grand Canyon etc, maar om te zeggen dat the Midwest niks te bieden heeft is natuurlijk ook niet waar. Ik kan heel goed begrijpen dat er in het westen hele mooie dingen zijn, maar dat betekend niet dat er in de midwest niet net zulke mooie dingen kunnen zijn, waar het minder toeristisch is en hee, het is eens wat anders.
Ik vind Italie een heel mooi land, maar dat betekend niet dat Schotland niet net zo mooi kan zijn. Anders, maar wie weet verbaas je je wel over natuurschoon die niet bij iedereen op het lijstje staat. Ik zou bv nog wel eens heel graag naar Ilse Royale NP willen. Zullen maar heel weinig mensen heen gaan (of van gehoord hebben), maar het lijkt me wel enorm mooi.
Iedereen moet natuurlijk gewoon lekker doen wat ze zelf willen, maar ik vind het erg jammer als het Midwesten wordt afgedaan als 'daar is toch niks te zien'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Ik woon net op het randje buiten de midwest, maar op mijn trips in de midwest heb ik wel landschappen gezien die een hoog kippenvel gehalte hebben. Wat zou je zeggen van de indrukwekkende grote, groene dairy farms in Wisconsin, de Back Hills of Badlands in South Dakota, of een blik werpend over een van de grote meren die doet je denken voor een grote oceaan te staan? Je moet eens in het voorjaar over die uitgestrekte grasvelden in de midwest rijden; het is een en al bloemenpracht van de wild flowers die dan net opkomen.
Ik heb weleens op een heuvel gestaan in Kansas waarbij ik uitkeek over kilometers glooiende velden graan met daarboven een donker grijze thunderstorm die zich vormde; daar kreeg ik kippevel van. Het is niet voor niets dat dat regeltje is opgenomen in het amerikaanse lied America the beautiful: "amber waves of grain..."
Ik heb 3 1/2 jaar in het midwesten gewoond (Indiana), vond het er geweldig. Mijn ouders waren in die tijd voor het eerst in Amerika, en vonden het daar ook geweldig. Het heeft niet zozeer het 'o wauw' gevoel van andere plaatsen, maar het blijft een speciaal plekje houden voor mij. Een stukje van het 'echte Amerika' waar mensen heel gastvrij zijn. Nu wonen we een ander stukje Amerika, wat voor hier dan weer het echte Amerika is. De mensen zijn aardig, maar toch niet zoals de Hoosiers.
Bramster schreef:Maar als je echt van een vakantie houd die volgeplanned is met beroemde en bekende attracties en bezienswaardigheden die we in NL allemaal al van de TV kennen dan kun je beter naar de plaatsen gaan waar bijna iedereen al naar toe gaat, die zijn ook prachtig, en heb ik twintig jaar geleden al bezocht
Tja niet iedereen heeft nog de leeftijd om te kunnen zeggen dat ze het 20 jaar geleden hebben gedaan. Wellicht dat ik over 20 jr een zelfde topic als jij schrijf en met jouw conclusies
Nee hoor grapje. Ik denk dat alle staten van Amerika wel iets bijzonders te bieden hebben, maar je moet toch ergens beginnen en dan is het idd ook een kwestie van smaak. Zoals iemand al opmerkte: je kunt zowel Schotland als Italie mooi vinden. Maar net als dat zuid-europa veel meer toeristen trekt dan pak hem beet Polen (en ik kan je zeggen dat Polen ook een heel mooi land is) zal dat ook zo zijn tussen de zuidwesten en midwesten.
Ik zelf ben wel nieuwsgierig naar het midwesten maar je hebt maar een beperkt aantal weken per jaar vakantie. Ik vond een rondje zuidwesten vorig jaar heel aangenaam en indrukwekkend als eerste reis. Komend jaar wil ik graag een stukje noordwesten meepakken. Ik weet zeker dat midwesten ook wel aan de beurt komt, maar de oostkust ben ik ook nieuwsgierig naar. Ook wil wel eens naar Texas, Mississippi (al was het alleen al om de naam ), etc. Tja zoveel wensen maar er moeten keuzes gemaakt worden.
Nou als jullie nog even door gaan hebben jullie me enthousiast gemaakt voor het midwesten hoor
Moet ik weer een reis aan mijn "to do list" toevoegen.
Ik wist niet dat er zoveel moois te zien was, het leek me een beetje saai. Hoewel ik wel in de Black Hills in South Dakota geweest ben, ik wist niet dat dat ook tot het Midwesten behoort. Ben ik er toch al even geweest en daar was het heel mooi
Welke Staten behoren er nu eigenlijk precies tot het Midwesten?
En misschien ga ik in de toekomst nog wel meer staten daar bezoeken want ik moet nog steeds uitzoeken waar de 10 geëmigreerde broers en zussen van mijn oma uiteindelijk terecht zijn gekomen.
Die zijn ron 1910 geëmigreerd naar Grand Rapids Minnesota. Dus ik moet daar in de omgeving nog heel veel familie hebben wonen.
Ik ga binnenkort toch maar eens aan die speurtocht beginnen.
Mensen gaan op vakantie en willen dan rondtouren in 2, 3 of 4 weken. Belangrijk is dan dat de 'trekpleisters' op een goede afstand van elkaar liggen. In het Zuidwesten struikel je over de leuke steden/stadjes/dorpjes en de natuurparken en moet je zelfs nog keuzes maken omdat je anders alleen maar van attractie naar attractie aan het hoppen bent. Maar dit is wel belangrijk voor mensen; je hebt beperkt de tijd en wil mooie dingen zien en de afstanden in de VS zijn al zo groot. Naar mijn idee zullen er in het midwesten best mooie gebieden zijn maar daar zijn de afstanden nog groter.
Ik heb bijvoorbeeld weleens het idee gehad om een reis te beginnen in Chicago (wil ik heel graag naar toe!) en vandaar uit naar het westen te rijden om te eindigen in California. Bijvoorbeeld via Yellowstone en bijvoorbeeld richting Seattle/Portland om dan af te zakken. Toen ik de afstanden bekeek van Chicago naar Yellowstone schrok ik wel behoorlijk!! En ik kon niet echt ontdekken wat nou echt een interessante route met goede stops zou zijn. Ik moet wel toegeven dat ik me er nog niet lang genoeg in heb verdiept dus ik weet die plekken ook nog niet. Daarnaast IS er minder toerisme dus ook minder informatie. Dat betekent meer inzet vanuit jezelf....veel meer speurwerk. Niets mis mee hoor maar het kost nog meer tijd. En misschien kom je er dan wel achter dat het gebied niet interessant genoeg is en je alleen maar aan het rijden bent van stadje naar motelletje??
Bennogr schreef:Mis met het Middenwesten: te hete zomers, te koude winters. En je moet enorme afstanden afleggen om ergens te komen.
Aan de andere klant: dit is wel het echte Amerika, er is veel meer Middenwesten dan Oost- en Westkust. Maar vijf uur rijden van St. Paul, MN naar Fargo, ND is wel wat veel, bovendien rij je dan een groot gedeelte door een gebied dat nog platter is dan Nederland. En in Fargo is er ook niet genoeg te doen om meer dan 10 minuten bezig te zijn (naar dat accent kan ik echter uren luisteren).
Minnesota buiten Minneapolis, althans aan de oostkant, is een prachtige staat qua natuur. De kusten van de Grote Meren zijn prachtig, althans, wat ik ervan gezien heb in Minnesota, Michigan, Wisconsin en Illinois. Er is in het midden westen zat mooie natuur te vinden. Maar uitgestrekt is het wel, zoals het hele land.
Loek schreef:Ik woon net op het randje buiten de midwest, maar op mijn trips in de midwest heb ik wel landschappen gezien die een hoog kippenvel gehalte hebben. Wat zou je zeggen van de indrukwekkende grote, groene dairy farms in Wisconsin, de Back Hills of Badlands in South Dakota, of een blik werpend over een van de grote meren die doet je denken voor een grote oceaan te staan? Je moet eens in het voorjaar over die uitgestrekte grasvelden in de midwest rijden; het is een en al bloemenpracht van de wild flowers die dan net opkomen.
Ik heb weleens op een heuvel gestaan in Kansas waarbij ik uitkeek over kilometers glooiende velden graan met daarboven een donker grijze thunderstorm die zich vormde; daar kreeg ik kippevel van. Het is niet voor niets dat dat regeltje is opgenomen in het amerikaanse lied America the beautiful: "amber waves of grain..."
Helemaal mee eens. Ik heb mijn hart deze zomer verloren aan West-Michigan. Ja, (voornamelijk) vlak landschap, maar zo ontzettend anders, dan je in Nederland of zelfs Europa ziet.
RiverCola schreef:Mensen gaan op vakantie en willen dan rondtouren in 2, 3 of 4 weken. Belangrijk is dan dat de 'trekpleisters' op een goede afstand van elkaar liggen. In het Zuidwesten struikel je over de leuke steden/stadjes/dorpjes en de natuurparken en moet je zelfs nog keuzes maken omdat je anders alleen maar van attractie naar attractie aan het hoppen bent. Maar dit is wel belangrijk voor mensen; je hebt beperkt de tijd en wil mooie dingen zien en de afstanden in de VS zijn al zo groot. Naar mijn idee zullen er in het midwesten best mooie gebieden zijn maar daar zijn de afstanden nog groter.
In sommige gedeeltes misschien, maar langs de kust van de Grote Meren bijvoorbeeld ligt het ene na het andere leuke plaatsje. Het midden westen is enorm. Er zijn ook delen van het zuidwesten, die niet aantrekkelijk zijn. Maar zoals je schrijft, omdat het minder toeristisch is, gaan er ook minder (buitenlandse) toeristen heen. En dat is misschien maar goed ook, zo blijft het authentiek .
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.