Tips gevraagd over Nebraska, Iowa, Kansas, Missouri.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gast

Tips gevraagd over Nebraska, Iowa, Kansas, Missouri.

Bericht door Gast »

Wij gaan in juni/juli met de camper door de volgende staten,
Idaho, Montana, North- en South Dakota, Wyoming, Nebraska, Iowa en Kansas. Misschien ook nog Missouri.
Wie heeft er leuke tips voor ons, bezienswaardigheden, leuke campgrounds etc., etc.?? We zijn ook gek op paarden en koeien, dus als iemand leuke gastvrije ranches weet ??
Geen steden. Wij zijn natuurliefhebbers.
Alvast bedankt voor de reakties!
(Geweldig dit forum, ik heb al veel bruikbare tips gevonden over andere zaken.)
Laatst gewijzigd door Gast op 10 mei 2005, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Benieuwd

Bericht door nieuwenoord »

Goh, jij maakt me ontzettend nieuwsgierig.

Wij willen volgend jaar een maand gaan en niet "het standaard rondje" Zuiden doen. Ook wij zijn gek van paarden, van natuur, van het plattelandsleven, maar ook een gezellig stad vinden wij wel heel erg leuk.

We willen kiezen voor Florida, Louisiana, Texas, New Mexico, Colorado, Utah, Arizona en Nevada (eindigen in Las Vegas). Heel wat anders dus ...

Wat voor reis denken jullie te maken, wat zijn de zaken die jullie aantrekken in de staten die jij noemt? Want alles staat nog open, alleen hoor je zo weinig over deze staten als het om vakantie gaat.

Groet,
Monique
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Camper

Bericht door nieuwenoord »

Nog even? Vanuit welke stad huren jullie de camper en bij welke maatschappij?
Gast

Bericht door Gast »

Wij vliegen met Martinair op Calgary, Canada, en huren daar een camper van Canadream (flexrate). We gaan dan via de mooie route langs Banff/Lake Louise Amerika in via een grenspost in de staat Idaho.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat Martinair rechtstreeks vliegt op Calgary,(9 uur vliegen en je bent gelijk op de plaats van bestemming) en omdat het gedoe aan de grens als je Amerika inkomt dan wat relaxder is met de camper dan als je met je koffers en 300 man wachtenden uit het vliegtuig op het vliegveld staat om de immigratie door te komen en dan ook nog een aansluitende vlucht moet hebben. (stress stress)
Als het nu lang duurt bij de grens dan zetten we de stoeltjes buiten en zetten een bakkie koffie. ;-) Geen haast dan...
Daarbij komt dat ik gek van Canada ben en dan lekker een stukje meepak.
Over onze keus voor deze staten zal ik je zsm berichten, ik moet nu weg namelijk.
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Denk er aan dat als je van Canada naar Amerika gaat je moet betalen voor de 'ontheffig van visum-verplichting'.
Wij betaalden daar 24 Amerikaanse dollars voor in 2000.
Het enige probleem was dat het contant betaald moest worden en wij alleen maar Canadese Dollars hadden, een creditcard niet geaccepteerd werd en er geen wisselkantoortje was. Wij moesten toen zo'n 25 km terugrijden om daar in een dorpje ons geld om te wisselen in Amerikaanse Dollars.
Aangezien wij het van te voren niet gepland hadden om naar Montana te gaan, waren we hier niet op voorbereid en hadden we enkel Canadese dollars die absoluut niet geaccepteerd werden.
Gast

Bericht door Gast »

Dank je wel, Eugeni, dat is een waardevolle tip!
Die 24 dollar, was dat per persoon of voor meerdere personen?
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn in 1997 begonnen met onze trips door Amerika. (echtpaar, 2 kids)
Toen een maand met een camper getourd, geland op Calgary, Canada, via Cardston/Babb Montana in, oostwaarts, North Dakota, South Dakota, Wyoming, Idaho (de zuidkant), Oregon, Washington en zo het rondje vol gemaakt en via British Colombia, Alberta weer naar Calgary.
2e trip in 1999 vlogen we op Denver, (via Washington) Ook weer met een camper, Colorado dus, Utah, Nevada, California, Arizona, New Mexico, en weer naar Colorado.
3e trip in 2002 vlogen we op Butte, Montana, via New York en Salt Lake City. Geen camper deze keer, de jongens gingen niet meer mee dus saampjes een luxe auto gehuurd en geslapen in cabins op Koa campings en motels. We zijn dit keer alleen in Montana gebleven, hebben de zuid en noord-westkant verkend, geweldige staat, dit is onze favoriet!
Na 2,5 week ging ik alleen naar huis en Cor, mijn man, bleef achter op een ranch voor 6 weken. (dit was gepland)
Hij verbleef uiteraard in de staat Montana tussen de plaatsjes Jackson en Wisdom. Heet de tijd van zijn leven gehad daar tussen die cowboys!
Vorig jaar zouden we 3 weken gaan naar de staten die ik boven aan dit topic vermeld had, alles was in kannen en kruiken, maandag zouden we vliegen en de donderdag ervoor werd ik opgenomen in het ziekenhuis met een longembolie. Weg vakantie, blij dat ik het overleefd heb, dat wel.
Dus de boel ge-annuleerd en nu gaan we dus dit jaar, we hebben er een weekje aangeplakt en gaan nu 4 weken.
Omdat we al heel wat gezien hebben van Amerika willen we nu de staten aandoen die we nog niet gezien hebben, alleen van plaatjes op het internet. Er zitten in die staten veel ranchers, waar we een kijkje willen nemen en de natuur is daar ook erg mooi volgens onze informatie.
Nebraska, daar komen nog wel eens twisters voor, daar zijn we eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. (..)
We willen graag met het kleine historische pontje de Missouri over en zo zijn er nog talrijke leuke dingen die we willen gaan doen en bekijken.
Zo willen we ook graag op Quarter horses koeien gaan drijven, dat hebben we al eens gedaan en dat is echt kicken! Daarna bij een kampvuurtje de BBQ aan, gelukkiger kun je ons niet maken!
We hebben een beetje een route gepland langs plaatsjes die we opgezocht hebben op het internet. Hier bij de PC ligt standaard een Rand MacNally.
Ik hoop dat er nog wat mensen reageren die ook in deze staten zijn geweest en ons er wat over kunnen vertellen.
Groetjes,
Ingrid.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Cowboys

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Ingrid,

Jullie zijn dus helemaal gek van het ranchleven. Mooi om te lezen! Ik denk dat wij ooit zoiets ook willen, gewoon alleen platteland, koeien, paarden, ranches, dairies bekijken, dat soort werk.

Maar onze kids die nog meegaan (15 en 13 nu) hebben het wel even gezien tussen de paarden denk ik. Die zijn hardstikke goed voor onze eigen paarden, maar verder is er weinig interesse. Ik kijk ontzettend uit naar eventuele foto's en verslag van jullie reis, want stiekem droom ik ook van een reis zónder alle toeristische highlights.

Voorlopig gaan we ons eerst maar eens lekker toeristisch gedragen nog, de rest komt hopelijk nog wel.

Groet,
Monique
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Gypsygirl Ingrid,

Je vraagt naar bezienswaardigheden in de staten, die jullie komende vakantie gaan bezoeken. Ik lees ook, dat jullie tijdens een andere vakantie al in een paar van deze staten zijn geweest.
Ik weet niet op welke plaatsen jullie al geweest zijn, maar vorig jaar hebben wij ook wat gezien van Wyoming, Zuid Dakota en Nebraska en daarvan een dagboek bijgehouden. Dit staat op het internet en is via de link in mijn onderschrift te bereiken, zie "Reisverslag 2004". Mocht je het nog niet ingekeken hebben, dan kan je er misschien alsnog wat tips uithalen. Wij hebben wel de toeristische gebieden bezocht.
Wij reizen altijd met een personenauto en overnachten in h(m)otels, dus over kampeerterreinen kan ik je niets vertellen.
Tot mijn spijt weet ik ook niets over ranches en het verblijf aldaar. Ik zal daar ook niet zo gauw voor kiezen, want ik ben niet met dieren opgegroeid, anders dan met een hond en meerdere katten. Ik heb nog nooit op een paard gezeten, alhoewel het mij machtig lijkt om samen met zo'n dier over de prairies te galopperen. Ik kan best begrijpen, dat als je kan paardrijden en van de dieren houdt, dat het voor jouw man een sublieme (werk)vakantie is geweest op die ranch tussen de cowboys.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bijna Wyoming

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Ingrid,

Ik heb onlangs op de Equitana (paardenbeurs in Essen) een tijdje staan praten met mensen van de Colorado Cattle Company. Zij hebben een grote guestranch en zijn lid van verschillende Associations van Dude Ranches en Guest Ranches, logo's staan op hun site. Ze zitten niet in de door jou genoemde staten, maar wel heel dicht bij Wyoming. Misschien kom je via hun site wat verder?

Groet,
Monique

http://www.coloradocattlecompany.com/index.html
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Gypsygirl schreef:Die 24 dollar, was dat per persoon of voor meerdere personen?
Ik heb het even nagekeken, het bonnetje zit namelijk ook in het fotoboek.
We betaalden 6 dollar p.p. En wij waren toen dus met zijn vieren.
Gast

Bericht door Gast »

Hartstikke bedankt voor de tips, ik heb ook de weblogs gelezen van jullie, geweldig! Dit is een heel nieuw fenomeen voor me. Ik ben me een beetje erin gaan verdiepen om dat ook te gaan maken tijdens of na onze reis.
Weet iemand of je veel in aanraking komt met internet op zo'n reis als wij gaan doen? Hotels of motels, daar komen we niet dus waar zou ik het dan moeten zoeken, bibliotheken of zoiets?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Laptop mee

Bericht door nieuwenoord »

Tja, wij nemen de laptop mee, alleen al om alle foto's in op te slaan. In 2002 heb ik het zo gedaan dat ik gewoon een reisverslag heb gemaakt, wat ik niet online heb gezet. Dat heb ik eigenlijk onlangs pas gedaan. We hebben toen amper geinternet, gebruikten de laptop als tekstverwerker en foto-opslag.

Deze keer lijkt het toch online een weblog te worden of onze eigen site (http://www.nieuwenoord.nl). We gaan langs heel veel campgrounds en de meesten hebben tegenwoordig WIFI. We moeten dus draadloos online kunnen.

Als je geen laptop bij je hebt, tja, dan weet ik het eigenlijk niet helemaal ...

Groet,
Monique
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Gypsygirl schreef:Hotels of motels, daar komen we niet dus waar zou ik het dan moeten zoeken, bibliotheken of zoiets?
Inderdaad kan je vaak in een bibliotheek internetten. Je kan dan een kwartier of half uur gratis gebruik maken van een computer met internetverbinding. Regelmatig kan je daar ook 's avonds terecht.
Maar je bent doorgaans niet de enige en heeft men een intekenlijst, waarop men op een bepaalde tijd je naam noteert. Het kan zijn dat alles voor die dag al volgeboekt is en dat je eventueel de volgende dag terecht kan. Dit is het, zoals wij het vorig jaar tegenkwamen.
Er zijn her en der ook wel internetcafé's, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gast

Bericht door Gast »

Dank jullie alvast voor de tips, ik heb wel in de gaten dat niet veel mensen de staten aangedaan hebben die wij nu gaan bezoeken. Des te meer reden om een uitgebreid reisverslag te gaan maken.
Ik heb intussen ook een weblog aangemaakt en hoop dat meer mensen dan alleen wij ervan gaan genieten. Ik ben een beginnend weblogger dus het ziet er allemaal nog wat eenvoudigjes uit.
Vanaf vandaag nog 2 weekjes tot het vertrek, het gaat opschieten!
Groetjes aan iedereen,
Ingrid.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Andere staten

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Ingrid,

Tjonge, het ziet er wel super uit hoor, die cowboyvakantie van jullie. Ik volg je met heel veel belangstelling, omdat die richting voor ons misschien toch nog een keer een optie wordt. Paarden en koeien, het blijft trekken!

Geniet nog even van de voorpret!

Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer